Η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis ανακοίνωσε το βράδυ της Τρίτης ότι διακόπτει την παραγωγή της στη Βιέννη, από τις 18 Οκτωβρίου μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου, λόγω της παγκόσμιας έλλειψης ημιαγωγών (τσιπ).
«Όλη η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε ασυνήθιστη κατάσταση λόγω της υγειονομικής κρίσης της Covid-19», ανέφερε η Stellantis που προήλθε από τη συγχώνευση της PSA (Peugeot, Citroën, Opel) με την FCA (Fiat, Chrysler).
Η παραγωγή, ανακοίνωσε η Stellantis, θα ξαναρχίσει στις 2 Ιανουαρίου 2022 και για τους εργαζόμενους προτείνεται η λύση της μερικής απασχόλησης «ώστε να καταστεί κοινωνικά αποδεκτή η διακοπή», συνεχίζει η ανακοίνωση.
Περίπου 460 άτομα απασχολούνται στο εργοστάσιο της αυστριακής πρωτεύουσας όπου παράγονται οι μάρκες Alfa Romeo, Citroën, Fiat, Jeep, Lancia, Opel και Peugeot.
Η κρίση των ημιαγωγών αρχίζει να επηρεάζει σοβαρά τους εργαζόμενους στην αυτοκινητοβιομηχανία οι οποίοι μπαίνουν σε καθεστώς μερικής ή πλήρους ανεργίας σε πολλές χώρες, όπως στη Γερμανία. Η έλλειψη ημιαγωγών συνδέεται με την αυξημένη ζήτηση για τα αυτοκίνητα (λόγω του πολλαπλασιασμού των ηλεκτρονικών συστημάτων τους) και τον ανταγωνισμό με άλλους τομείς (ηλεκτρονικοί υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα) για την αγορά των τσιπ που κατασκευάζονται κατά κύριο λόγο στην Ασία.
Η γερμανική αγορά αυτοκινήτου βίωσε έναν «μαύρο» Σεπτέμβριο αφού διατέθηκαν λιγότερα από 200.000 νέα οχήματα, κάτι που δεν έχει συμβεί εδώ και 30 χρόνια.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο οι πωλήσεις αυτοκινήτων ήταν μειωμένες κατά 34,4% τον Σεπτέμβριο (το χαμηλότερο επίπεδο από το 1998), κυρίως λόγω της έλλειψης ημιαγωγών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Διαβάστε επίσης
Facebook: Λάθος σε συντήρηση ρουτίνας η αιτία για την εξάωρη κατάρρευση
Enterprise Greece: Σημαντικές οι προοπτικές για τις ελληνικές επιχειρήσεις στη Λιβύη
ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ Investors’ Day 2021: Παραχωρήσεις, επενδύσεις και νέα έργα αυξάνουν τα οικονομικά μεγέθη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας