Με τα ηνία να έχουν περάσει πλέον στη νέα γενιά των οικογενειών Τρακάκη και Χριστόπουλου, η Ευρωχαρτική προωθεί μια νέα εταιρική ταυτότητα και κουλτούρα, επενδύοντας στην Έρευνα και την Ανάπτυξη νέων προϊόντων, στον σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, στην άρτια και άμεση εξυπηρέτηση των πελατών της σε ολόκληρη τη χώρα, αλλά και στην εξέλιξη του ανθρώπινου δυναμικού της, που αποτελεί παράγοντα «κλειδί» για την κατάκτηση των στόχων της εταιρείας.
Βασικοί στόχοι
Βασικός στόχος της εταιρείας είναι ο διπλασιασμός του μεγέθους της (από κύκλο εργασιών 57,1 εκατ. ευρώ το 2020) με τη διάθεση στην αγορά καινοτόμων, ποιοτικών και φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων που θα αποτελούν σημείο αναφοράς απέναντι στον ανταγωνισμό.
Οι δραστηριότητες της Ευρωχαρτικής χωρίζονται σε τρεις βασικούς τομείς: την ανάπτυξη και παραγωγή χαρτικών και απορρυπαντικών με το brand name «Endless», την ανάπτυξη και παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (private label) και τις εξαγωγές.
Παράλληλα, η εταιρεία ασχολείται ενεργά με την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για την προστασία του περιβάλλοντος μέσα από τη χρήση χάρτινων και ανακυκλώσιμων συσκευασιών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η νέα σειρά ρολών υγείας και κουζίνας Endless Earth που λάνσαρε η εταιρεία τον Οκτώβριο του 2020, μια σειρά προϊόντων που «πέταξε» το πλαστικό και κυκλοφόρησε σε χάρτινες, πολύχρωμες και ανακυκλώσιμες συσκευασίες. Με βασικό μήνυμα «Μας αρέσει ο τρόπος που σκέφτεσαι», η Ευρωχαρτική στοχεύει στην ευαισθητοποίηση του καταναλωτή μέσα από την επίτευξη όσο το δυνατόν μικρότερου περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Τα προϊόντα αυτά αποτελούν πρόταση αλλαγής στις αγοραστικές συνήθειες του καταναλωτή και έχουν ως στόχο να συμβάλει στη μείωση της χρήσης του πλαστικού.
Παράλληλα, αναγνωρίζοντας τον σημαντικότατο ρόλο του ανθρώπινου δυναμικού, η εταιρεία θέτει ως προτεραιότητα την εκπαίδευση και κατάρτιση των ανθρώπων της μέσα από σύγχρονα εκπαιδευτικά προγράμματα και σεμινάρια. Συγκαταλέγεται, άλλωστε, στις μεγαλύτερες παραγωγικές εταιρείες του κλάδου Χαρτιού – Απορρυπαντικού, ενώ βρίσκεται στη λίστα της ICAP με τις μεγαλύτερες εταιρείες της χώρας, απασχολώντας περισσότερα από 240 άτομα, με τον μέσο όρο παραμονής των εργαζομένων στην εταιρεία να υπολογίζεται στα 15 έτη.
Η Ευρωχαρτική με μια ματιά
Όλα ξεκίνησαν το 1985, όταν δύο φίλοι, ο Γιάννης Τρακάκης και ο Νίκος Χριστόπουλος, ίδρυσαν την εταιρεία ΧΡΙΣΤΡΑΚ Ο.Ε., ξεκινώντας την παραγωγή ειδών χάρτου για οικιακή και επαγγελματική χρήση. Οκτώ χρόνια μετά συστήθηκε η ΕΥΡΩΧΑΡΤΙΚΗ ΑΕΒΕ και παράλληλα σχεδιάστηκε και κατοχυρώθηκε το brand name «Endless» με σήμα τον κύκνο, το οποίο καθιερώθηκε στην ελληνική αγορά.
To 1994, η εταιρεία λειτούργησε το πρώτο της υποκατάστημα στη Θεσσαλονίκη ενώ παράλληλα λάνσαρε το χάρτινο τραπεζομάντιλο, το οποίο αποτελεί αποκλειστική πατέντα της Ευρωχαρτικής, δημιουργώντας μια νέα αγορά.
Το 1995, η εταιρεία προχώρησε σε περαιτέρω ανάπτυξη με την παραγωγή υγρών απορρυπαντικών.
Από το 2001 μέχρι και το 2007, η Ευρωχαρτική μεγάλωσε ραγδαία, επενδύοντας σε νέες κτιριακές εγκαταστάσεις και μηχανολογικό εξοπλισμό τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη.
Το 2019 η διοίκηση πέρασε στη δεύτερη γενιά των οικογενειών Τρακάκη και Χριστόπουλου και ολοκληρώθηκε επενδυτικό πλάνο ύψους 17 εκατ. ευρώ σε εγκαταστάσεις και μηχανολογικό εξοπλισμό με την ανέγερση νέων παραγωγικών εγκαταστάσεων και αποθηκευτικών χώρων 15.000 τμ.
Η ημερήσια παραγωγική δυναμικότητα της επεξεργασίας χάρτου ανέρχεται πλέον σε 240 τόνους την ημέρα, αυξημένη κατά 82% και στα απορρυπαντικά παραμένει στους 250 τόνους. Διαθέτει 17 γραμμές παραγωγής στο τμήμα χαρτικών, 7 αυτοματοποιημένες γραμμές παραγωγής στο τμήμα των απορρυπαντικών, χρησιμοποιώντας όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες και ένα άρτια εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό με το εξιδεικευμένο τμήμα R&D.
ΕΞΑΓΩΓΕΣ
Η αύξηση της παραγωγικής δυνατότητας ενίσχυσε την εξαγωγική δραστηριότητα της Ευρωχαρτικής. Οι εξαγωγές το 2020 συνεισέφεραν το 2,90% του συνολικού της τζίρου.
Κύριο εξαγώγιμο προϊόν τα χάρτινα τραπεζομάντηλα, προϊόντα που αποτελούν μια καινοτομία της Ευρωχαρτικής και για τα οποία δεν υπάρχει η δυνατότητα τοπικής παραγωγής με αποτέλεσμα να παρουσιάζουν διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση. Τα προϊόντα Endless διαθέτουν μια σταθερά αυξανόμενη παρουσία σε αγορές του εξωτερικού όπως στην Κύπρο, την Αλβανία, τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία, την Πολωνία, την Τουρκία και το Ισραήλ.
Πρόγραμμα εξαγωγικής ανάπτυξης εταιρείας με τρεις βασικούς στόχους:
· Τη διανομή των προϊόντων μέσω αντιπροσώπων και εισαγωγέων σε όλες τις γειτονικές χώρες
· Τη διεύρυνση της ζήτησης ειδικών προϊόντων σε μακρινές αγορές
· Την υποστήριξη των επώνυμων προϊόντων της εταιρείας σε επιλεγμένες γειτονικές αγορές με στόχο μια δυνατή και με διάρκεια εμπορική παρουσία
ESG
Καινοτομία, Ποιότητα και Πράσινη Επιχειρηματικότητα είναι οι βασικές αρχές της Ευρωχαρτικής όσον αφορά την στρατηγική της.
Με βασικό στόχο την ελαχιστοποίηση της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος, οι υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της εταιρείας είναι προσεκτικά σχεδιασμένες ώστε να μειώνεται ο κίνδυνος έκλυσης ρύπων (υγρών, στερεών ή αέριων) στον περιβάλλοντα χώρο.
Με γνώμονα την Αποτελεσματική Διαχείριση Στερεών Αποβλήτων, η Ευρωχαρτική στοχεύει συστηματικά να διαχωρίζονται στην πηγή τους και να παραδίδονται προς διαχείριση/ανακύκλωση, με τρόπο ώστε να βελτιώνεται η περιβαλλοντική επίδοση της.
Για τη συλλογή τους υπάρχουν ειδικοί κάδοι και containers όπου συγκεντρώνονται ξεχωριστά: απόβλητα χάρτου, απόβλητα πλαστικών συσκευασιών, νάιλον πολυαιθυλένιο από υλικά συσκευασίας και φιλμ, εξοπλισμός γραφείου και ανταλλακτικά, ελαστικά, απόβλητα φίλτρων, μπαταρίες, ορυκτέλαια και κατεστραμμένα λάδια.
Στην παραγωγή των απορρυπαντικών προϊόντων, η εταιρεία χρησιμοποιεί πρώτες ύλες συμβατές με τις τελευταίες νόρμες περί βιοδιασπασιμότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, παράγει οικολογικά προϊόντα χάρτου και συνεργάζεται με την Ελληνική Εταιρεία Ανακύκλωσης.
Η εταιρεία, από το έτος ίδρυσής της έως και σήμερα συμμετέχει ενεργά σε δράσεις ΕΚΕ, υποστηρίζοντας ευπαθείς κοινωνικές ομάδες και οργανισμούς. Επιπλέον, οι εργαζόμενοι της συμμετέχουν σε εθελοντικές δράσεις για το Περιβάλλον.
Με τη συμμετοχή της εταιρείας στην πρωτοβουλία «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ», η Ευρωχαρτική αποσκοπεί στην ανάδειξη και την προώθηση του σύγχρονου επιχειρηματικού και παραγωγικού πολιτισμού της χώρας, καθώς και στην ανάδειξη της Ελληνικότητας.
Σεβασμός για το Περιβάλλον
Η Ευρωχαρτική, συνεπής στις δεσμεύσεις της για την προστασία του περιβάλλοντος, παρακολουθεί και ελέγχει όλες τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που προκύπτουν από τη λειτουργία της.
Στοχεύει σε μία ισόρροπη οικονομική ανάπτυξη και επιθυμεί όλες οι δραστηριότητες της να διεξάγονται με σεβασμό προς το περιβάλλον και την ασφάλεια των εργαζομένων.
Προσφέρει προϊόντα και υπηρεσίες με σεβασμό στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης, με ορθολογική χρήση των φυσικών πόρων και ελαχιστοποιεί το αποτύπωμα της στο περιβάλλον.