ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα έργα που επιδιώκει να εξασφαλίσει ο όμιλος ανέρχονται σε 2,2 δισεκ. ευρώ και αφορούν τις εξής κατηγορίες: Οδικά, σιδηροδρομικά, κτιριακά, υποδομές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), αντιπλημμυρικά, λιμάνια και αντιπλημμυρικά.
Ως κατηγορία τα μεγαλύτερα είναι τα οδικά έργα καθώς το συνολικό τους κόστος εκτιμάται στα 1,13 δισεκατομμύρια ευρώ. Στη δεύτερη θέση ακολουθούν τα κτιριακά έργα με την εισηγμένη να διεκδικεί και να έχει κλειδώσει έργα αξίας 726 εκατομμυρίων ευρώ.
Ο Όμιλος της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ έχει ήδη δώσει ή πρόκειται να δώσει σημαντικές μάχες στους διαγωνισμούς με τους ετέρους Big 5 του κατασκευαστικού κλάδου, με στόχο το ανεκτέλεστο έργων της να αυξηθεί από τα 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ, όπως αυτό διαμορφώνεται προς το παρόν.
Έργα που διεκδικεί η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ
Οδικά έργα
Η εταιρία στρέφεται προς 3 Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου (ΣΔΙΤ) με αναθέτουσα αρχή το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών που θα πρωταγωνιστήσουν κατά το 2022. Και τα τρία ΣΔΙΤ έχουν περάσει από την Α΄Φάση των διαγωνισμών, δηλαδή έχουν γνωστοποιηθεί οι ενδιαφερόμενοι.
Το πρώτο είναι το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης αξίας 359 εκατομμύριων ευρώ που περιλαμβάνει, επίσης, την κατασκευή του τμήματος έως τον Άγιο Νικόλαο.
Προς το παρόν, όπως έχει διαμορφωθεί ο διαγωνισμός από τον Οκτώβριο του 2018, η εισηγμένη θα βρεθεί αντιμέτωπη με τις: ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ,.J&P ΑΒΑΞ (με το fund Marguerite), ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ACCIONA-INTERTOLL και SHIKUN&BINUI με στόχο να αναλάβει το έργο που θα διαρκέσει 25 χρόνια.
Το επόμενο σημαντικό ΣΔΙΤ αφορά το Flyover του Περιφερειακού Θεσσαλονίκης. Και εδώ η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ θα έχει σκληρό ανταγωνισμό, καθώς στο διαγωνισμό, όπως έχει ανακοινωθεί από το Δεκέμβριο του 2020 θα συμμετάσχουν οι κορυφαίοι εκ των κατασκευαστικών εταιριών, όπως οι: ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΚΤΩΡ και ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.
Ο ανάδοχος του έργου θα αναλάβει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση της αναβάθμισης της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης με το κόστος του έργου να εκτιμάται στα 462 εκατομμύρια ευρώ και τη διάρκειά του να ανέρχεται στους 360 μήνες.
Το 3ο ΣΔΙΤ οδικών έργων που διεκδικεί η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ είναι ο οδικός άξονας στη ΝΔ Πελοπόννησο και αφορά το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος. Πρόκειται για ένα έργο αξίας 312 εκατομμυρίων ευρώ με τη διάρκειά του να ανέρχεται στους 360 μήνες.
Ήδη από τον Ιούνιο του 2019 έχουν εκδηλώσει τον ενδιαφέρον τους οι εξής εταιρίες: Άβαξ, Άκτωρ Παραχωρήσεις, Intrakat, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την κοινοπραξία Acciona Concesiones – Μυτιληναίος.
Κτιριακά έργα
Όσον αφορά στους διαγωνισμούς που τρέχουν η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ διεκδικεί τα ΣΔΙΤ για τις φοιτητικές εστίες των Πανεπιστημίων Κρήτης αξίας 255 εκατομμυρίων ευρώ, Θράκης αξίας 107 εκατομμυρίων ευρώ και Θεσσαλίας αξίας 116 εκατομμυρίων ευρώ.
Η κατασκευή των εστιών εκτιμάται πως θα διαρκέσει 36 μήνες από το σύνολο των 360 μηνών για τη Θεσσαλία και τη Θράκη, ενώ για την κατασκευή των εστιών στην Κρήτη θα χρειαστούν 24 μήνες και το έργο θα διαρκέσει 324 μήνες.
Οι ενδιαφερόμενοι για τα τρία έργα έχουν γνωστοποιηθεί από το 2020. Έτσι η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ θα έρθει αντιμέτωπη με τις:
ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΑΒΑΞ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΕΝΩΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ΑΤΕΣΕ, ARCHIRODON GROUP NV, ΘΕΜΕΛΗ για τις εστίες του Πανεπιστημίου Κρήτης.
ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ, Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ΑΤΕΣΕ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΘΕΜΕΛΗ για τις εστίες του Πανεπιστημίου Θράκης ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΑΒΑΞ, Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ΑΤΕΣΕ, ΑΡΧΙΡΟΔΟΝ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ και ΘΕΜΕΛΗ για τις εστίες στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Ταυτόχρονα, η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ διεκδικεί και το ΣΔΙΤ για τις 17 σχολικές μονάδες στη Δυτική Μακεδονία. Το έργο εκτιμάται στα 159,2 εκατομμύρια ευρώ, ενώ διάρκεια κατασκευής ανέρχεται στους 24 μήνες από το σύνολο των 324 μηνών που θα χρειαστεί το έργο στο σύνολό του.
Εδώ η εισηγμένη θα έχει να αντιμετωπίσει, όπως γνωστοποιήθηκε στα τέλη του περασμένο Μαΐου τις ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΑΒΑΞ, ΤΕΚΑΛ, ΜΗΧΑΝΙΚΗ, την κοινοπραξία (Κ/Ξ)ΕΚΤΕΡ-ΕΡΕΤΒΟ, Κ/Ξ ΙΝΤΡΑΚΑΤ-REDEX και Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ΑΤΕΣΕ.
Το επόμενο κτιριακό ΣΔΙΤ που συμμετέχει η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ είναι η κατασκευή των 13 Περιφερειακών Κέντρων Πολιτικής Προστασίας αξίας 163 εκατομμυρίων ευρώ με την περίοδο κατασκευής να ανέρχεται στους 24 μήνες από τους 324 μήνες της συνολικής διάρκειας του έργου.
Για το έργο αυτό η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ καλείται να προσφέρει την καλύτερη προσφορά μεταξύ των ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ, όπως έχει γίνει γνωστό από τα μέσα του Φεβρουαρίου.
Το τελευταίο κτιριακό που διεκδικεί η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ είναι Κέντρο Ιατροβιολογικών Ερευνών Ακαδημίας Αθηνών που εκτιμάται στα 89 εκατομμύρια ευρώ. Η κατασκευή του θα διαρκέσει 24 μήνες από το σύνολο των 324 της διάρκειας των έργων και η εισηγμένη βρίσκεται αντιμέτωπη από τον περασμένο Ιούνιο με τις ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
Αντιπλημμυρικά έργα
Η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ καλείται να αντιμετωπίσει τις ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ,ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ και Χ.ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ για το σημαντικό έργο του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας αξίας 85,69 εκατομμυρίων ευρώ με αναθέτουσα αρχή το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.
Στον τομέα των ΣΔΙΤ η εισηγμένη σε συνεργασία με τη Τ.Ε. ΧΡ. Δ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ καλείται αντιμετωπίσει την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και την Κοινοπραξία των INTRAKAT – SUEZ EAU FRANCE S.A.S. – ΕΥΑΘ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Α.Ε. για το Φράγμα Χαβρία αξίας 105,89 εκατ. ευρώ στη Χαλκιδική.
Η Β Φάση του διαγωνισμού αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα και εκτιμάται –πλην απροόπτου- πως οι δεσμευτικές προσφορές (φάση Β2) θα δοθούν εντός του 2022, ενώ η υπογραφή της σύμβασης τοποθετείται εντός του 2023.
Έργα που έχει ήδη εξασφαλίσει
Κτιριακά έργα
Από τα κτιριακά έργα η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ ήδη εξασφάλισε τη σύμβαση για τις Περιφερειακές Δομές αξίας 142 εκατομμυρίων ευρώ στη Λέσβο, τη Χίο και τον Έβρο επικρατώντας των ΙΝΤΡΑΚΑΤ και ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.
Φυσικό αέριο
Ήδη η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ έχει κλειδώσει από το Σεπτέμβριο του 2020 το έργο για το Σταθμό Συμπίεσης στη Νέα Μεσημβρίας αξίας 20 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο θα κατασκευάσει για λογαριασμό του ΔΕΣΦΑ.
Τη χρονιά που διανύουμε η εισηγμένη έχει, επίσης, μειοδοτήσει από κοινού με την Χ.ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ για τον προβλήτα small scale LNG στη Ρεβυθούσα Χ. Κωνσταντινίδης. Η κοινοπραξία ανέλαβε το έργο για 16,9 εκατομμύρια ευρώ δίνοντας έκπτωση 9,46%.
Η διάρκεια του έργου ανέρχεται στους 18 μήνες. Αυτό σημαίνει πως το έργο θα έχει ολοκληρωθεί στις αρχές του 2023.
Στην πιο πρόσφατη εξέλιξη η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ υπέγραψε τη σύμβασης για τη κατασκευή νέου Σταθμού Συμπίεσης στη Ρεβυθούσα. Ο διαγωνισμός βγήκε στον αέρα το Νοέμβριο του 2020 και η υπογραφή της σύμβασης πραγματοποιήθηκε στα μέσα του περασμένου Σεπτεμβρίου με την εταιρία να παρέχει την καλύτερη προσφορά (14,8 εκατομμύρια ευρώ).
Σιδηροδρομικά έργα
Σε μία τροπή των μέχρι στιγμής των γεγονότων η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ έχει αναδειχθεί μειοδότης για το αμαξοστάσιο του Τραμ στο Ελληνικό.
Αρχικά το έργο θα το αναλάμβανε η Ομάδα Κατασκευών. Ωστόσο, η Επιτροπή του διαγωνισμού αποφάσισε πως η εταιρία δεν πληρούσε τα απαραίτητα κριτήρια με αποτέλεσμα να το αναλάβει η Κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-ΘΕΜΕΛΗ υπερτερώντας με έκπτωση 17,2% των ΑΒΑΞ (έκπτωση 11%) και ΙΝΡΑΚΑΤ (9,1%).
Επίσης, η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ έχει εξασφαλίσει από τα τέλη του Μαρτίου και το συμβόλαιο για την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής και ηλεκτροκίνησης του τμήματος Petarch – Dragoman αξίας 154,7 εκατομμυρίων ευρώ στη Βουλγαρία.
Αντιπλημμυρικά έργα
Η ΤΕΡΝΑ εξασφάλισε και το συμβόλαιο αξίας 143 εκατομμυρίων ευρώ για την αποκατάσταση των ζημιών που προκάλεσε η καταιγίδα «Ιανός» στη Θεσσαλία μειοδοτώντας μεταξύ των ΑΒΑΞ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
Μονάδες Απορριμμάτων
Η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ μέσω της θυγατρικής της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ (ΤΕΝΕΡΓ) υπέγραψε στα τέλη του Ιανουαρίου τη σύμβαση αξίας 168 εκατομμυρίων για το τριπλό ΣΔΙΤ Πελοποννήσου.
Διαβάστε επίσης
Ψυττάλεια: Προχωράει η προσφορά των ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ – Δεν καταθέτουν τα όπλα οι αντίπαλοι
ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ: Με 4,5 δισ. ανεκτέλεστο και επενδυτικά σχέδια 6,5 δισ. ευρώ έκλεισε το εξάμηνο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σωκράτης Φάμελλος: Είναι μια καλή μέρα για τον ΣΥΡΙΖΑ, είναι μια καλή μέρα για την αριστερά
- Τουρισμός: Πανευρωπαϊκή πρωτιά της Ελλάδας στη φορολογία των ξενοδοχείων
- Γιώργος Οικονόμου: Επιμένει για την «άλωση» της Performance με στόχο την Αλίκη Παληού, η οποία «πυροβολεί» στο αδύνατο σημείο του
- Τι μαγειρεύει ο maître Λιβάνιος, τα ραντεβού του Εξάρχου και το ράλι στην Αττικής, τα μυστικά της ΓΕΚ και τα 19 ευρώ, το beef Σταϊκούρα – Ταχιάου, τι θα στηρίξει ο Μηταράκης, και ο καινοτόμος Ρέμος