ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Την χρηματοδότηση του πρώτου γύρου ελληνικής έρευνας που μπορεί να σώσει τη ζωή χιλιάδων ασθενών που νοσούν από κορονοϊό, ανέλαβε ο εφοπλιστής Γιώργος Γιουρούκος, ιδρυτής της Technomar Shipping και πρόεδρος της Global Ship Lease.
O δυναμικός πλοιοκτήτης, έδειξε την κοινωνική του ευαισθησία όταν αποφάσισε με προσωπικά του έξοδα, να καλύψει το κόστος της πρώτης κλινικής δομικής SAVE που πραγματοποιήθηκε πέρυσι, και αφορούσε στην χρήση του φαρμάκου για την αρθρίτιδα anakinra, που πωλείται με την επωνυμία Kineret, σε ασθενείς που βρίσκονταν σε κίνδυνο λόγω Covid, όπως αναφέρει η ιστοσελίδα lloydslist.maritimeintelligence.
Η μελέτη, που πραγματοποιήθηκε από τον καθηγητή Παθολογίας και Λοιμώξεων του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Ευάγγελο Γιαμαρέλλο – Μπουρμπούλη, υπό την αιγίδα του Ελληνικού Ινστιτούτου Μελέτης της Σήψης, πραγματοποιήθηκε σε 135 ασθενείς, σε 28 από τα 40 νοσοκομεία που νοσηλεύουν περιστατικά του κορονοϊού στην Ελλάδα.
Ελπιδοφόρα αποτελέσματα
Τα αποτελέσματα της δομικής ήταν τόσο ελπιδοφόρα που η έρευνα επεκτάθηκε σε μεγαλύτερο αριθμό ασθενών, με τον κ. Γιουρούκο να χρηματοδοτεί το κόστος των φαρμάκων που χρησιμοποιήθηκαν σε αυτήν.
Τα ευρήματα οδήγησαν στην δεύτερη φάση δοκιμών με την ονομασία SAVE-MORE, κατόπιν οδηγιών της ειδικής επιτροπής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων (EMA), καλύπτοντας ασθενείς που κινδύνευαν να νοσήσουν βαριά, κυρίως στην Ελλάδα αλλά και στην Ιταλία.
Τα αποτελέσματα της μελέτης, που δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό Nature Medicine τον περασμένο μήνα, έδειξαν ότι με τη χρήση του φαρμάκου anakinra, σημειώθηκε μείωση του κινδύνου εισαγωγής των ασθενών στις ΜΕΘ κατά 64% και της θνησιμότητας κατά 55%.
Στα τέλη Οκτώβρη αναμένεται το πόρισμα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων για τη χρήση του φαρμάκου.
H νέα δοκιμή πραγματοποιήθηκε με τη στήριξη και τη χρηματοδότηση μέρους των συνολικών εξόδων από την σουηδική εταιρεία Swedish Orphan Biovitrum AB (Sobi), που είναι ο κάτοχος άδειας κυκλοφορίας του anakinra.
Προσωπικό ενδιαφέρον
Τόσο η Technomar, η οποία διαχειρίζεται στόλο με bulkers και containerships όσο και η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο Global Ship Lease, που διαθέτει στόλο με boxships, υλοποιούν στρατηγικές υιοθέτησης των κριτηρίων ESG, αποδεικνύοντας έμπρακτα την υπευθυνότητά τους απέναντι στο περιβάλλον, την κοινωνία, την εταιρική διακυβέρνηση και γενικότερα τη βιωσιμότητα.
Ωστόσο, σύμφωνα με το δημοσίευμα της lloyds, ο Γιώργος Γιουρούκος χρηματοδότησε την έρευνα με δικά του χρήματα.
Όπως επισήμανε έμαθε για την επικείμενη έρευνα με το anakinra όταν άκουσε τον καθηγητή Ευάγγελο Γιαμαρέλλο- Μπουρμπούλη να μιλά γι΄αυτήν στην τηλεόραση.
“Ήταν τις πρώτες ημέρες της πανδημίας. Ο Covid ήταν κάτι καινούργιο και τρομακτικό και εντόπισα τον καθηγητή μέσω κάποιων επαφών με γιατρούς. Αφού πληροφορήθηκα τους λόγους για τους οποίους εστίασε στο φάρμακο anakinra πίστεψα στο project και ήθελα απλά να βοηθήσω”, επισήμανε ο κ. Γιουρούκος.
Παράλληλα διευκρίνισε ότι ούτε ο ίδιος ούτε κανένας άλλος από αυτούς που ενεπλάκησαν στις δοκιμές, είχαν μετοχές της Sobi.
Αν και δεν είναι η πρώτη φορά που Έλληνες εφοπλιστές είτε σε προσωπικό επίπεδο είτε μέσω των εταιρειών τους, έχουν χρηματοδοτήσει κλινικές δοκιμές, νοσοκομεία καθώς και άλλες εκπαιδευτικές και κοινωνικές δράσεις, η στήριξη της SAVE από τον κ. Γιουρούκο, είναι μία από τις σπάνιες περιπτώσεις που είχε τόσο σπουδαία αποτελέσματα, αναφέρει το άρθρο της lloydslist.maritimeintelligence.informa.com.
Η πανδημία πυροδότησε ένα μεγάλο κύμα δωρεών από τον ναυτιλιακό κλάδο της Ελλάδας με στόχο τη στήριξη του συστήματος υγείας της χώρας και του προσωπικού των νοσοκομείων που παλεύει για την αντιμετώπιση της παγκόσμιας μάστιγας.
Στο top 10 των μεγάλων των containerships
Με σχεδόν 30 χρόνια εμπειρία στη ναυτιλιακή αγορά και αξιοθαύμαστη πορεία τόσο στο ξηρό φορτίο όσο και στα containerships, o εφοπλιστής Γιώργος Γιουρούκος έχει ένα από τα καλύτερα ονόματα στην αγορά.
Σπούδασε μηχανολόγος μηχανικός στο University College του Λονδίνου και απέκτησε μεταπτυχιακό στη μηχανολογία από το πανεπιστήμιο Brunel, όμως τον κέρδισε η ναυτιλία. Το 1993 έκανε τα πρώτα του βήματα στην ελληνική, ναυτιλιακή εταιρεία Prime ενώ στη συνέχεια ίδρυσε την Technomar και δραστηριοποιήθηκε έντονα και με μεγάλη επιτυχία στις αγοραπωλησίες πλοίων και στις συνεργασίες με διεθνή fund.
Οι συναλλαγές που πραγματοποίησε όλα αυτά τα χρόνια ξεπέρασαν τις 200, ενώ πέτυχε και καθοριστικές συμφωνίες με private equity funds και μεγάλες τράπεζες για εξασφάλιση κεφαλαίων χρηματοδότησης.
Το 2010 ο εφοπλιστής προχώρησε στο δεύτερο μεγάλο του εγχείρημα, ιδρύοντας σε συνεργασία με τις επενδυτικές Kelso & Company και Maas Capital Investments τη ναυτιλιακή Poseidon Containers Holdings, και εισήλθε στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων.
Το 2018 τάραξε τα νερά της παγκόσμιας ναυτιλίας, όταν και έκλεισε συμφωνία με τον Michael Gross, πρόεδρο της ναυτιλιακής Global Ship Lease με έδρα το Λονδίνο και προχώρησε στη συγχώνευση της με την Poseidon Containers Holdings, μία συναλλαγή ύψους 780 εκατ. δολαρίων.
Έτσι δημιουργήθηκε μία μεγάλη εταιρεία με βάση περιουσιακών στοιχείων άνω των 1,2 δισ. δολ. σε μεσαία και μικρότερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Μάλιστα μετά από τη συγκριμένη κίνηση ο Γιώργος Γιουρούκος βραβεύτηκε από τα Lloyd’s List Awards με το βραβείο Greek Shipping Newsmaker of the Year.
Η Global Ship Lease , στην οποία κατέχει μετά τη συγχώνευση τη θέση του εκτελεστικού προέδρου, διαθέτει στόλο με 65 containerships, συνολικής χωρητικότητας 342,378 teu.
Όσον αφορά την Technomar, διαχειρίζεται περίπου 95 πλοία, ενώ έχει στενή συνεργασία στις εξαγορές πλοίων με την οικογένεια Στέγγου, η οποία έχει στραφεί σε επενδύσεις στη ναυτιλία.