ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Για τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος, τα έργα στη Θεσσαλονίκη, τα σιδηροδρομικά έργα στη Φθιώτιδα και την αξιοποίηση του αεροδρομίου «Καζαντζάκης», απάντησε σε επίκαιρες ερωτήσεις στη Βουλή ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.
Η μεγάλη περιπέτεια των πολιτών και ιδίως του λαού της Ηλείας τελειώνει, δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής ανακοινώνοντας στο πλαίσιο σχετικών επίκαιρων ερωτήσεων, ότι καθώς έγινε αποδεκτή από τη DG COMP η υποβληθείσα, από ελληνικής πλευράς Προγνωστοποίηση (Prenotification) Κρατικής Ενίσχυσης, η τελική έγκριση για το Πάτρα – Πύργος αναμένεται μέχρι τα τέλη του χρόνου.
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι εντός των επομένων ημερών θα σταλεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προς τη DG COMP και η Γνωστοποίηση (Notification) Κρατικής Ενίσχυσης με στόχο την έγκρισή της.
Μέχρι τέλος του χρόνου αναμένεται η τελική έγκριση από Κομισιόν
Επεσήμανε δε, ότι για να μην χαθεί άλλος χρόνος – και μέχρι να δοθεί η οριστική και τυπική απάντηση από την Επιτροπή – το Υπουργείο, το ταχύτερο δυνατό, θα υποβάλει το φάκελο της Σύμβασης στο Ελεγκτικό Συνέδριο, προκειμένου να γίνει ο προσυμβατικός έλεγχος και να είναι έτοιμος να κυρωθεί από τη Βουλή.
Ο Υπουργός επεσήμανε ότι με την «προγνωστοποίηση» μπορεί να συντμηθούν οι διαδικασίες.
«Τι σημαίνει προγνωστοποίηση; Σημαίνει ότι μπορούμε να ξεκινήσουμε τις διαδικασίες του έργου. Για αυτό λοιπόν, τι θα κάνουμε το επόμενο διάστημα για να γλυτώσουμε χρόνο; Θα πάμε εν τω μεταξύ την προγνωστοποίηση στο Ελεγκτικό Συνέδριο και θα το φέρουμε στη Βουλή», εξήγησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και πρόσθεσε:
«Σύμφωνα με αυτά που μας έχουν πει προφορικά και δεν έχουμε κανένα λόγο να αμφισβητήσουμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η τελική γνωστοποίηση θα έλθει μέσα στο επόμενο δίμηνο».
Το πρώτο κομμάτι του έργου θα παραδοθεί τέλη 2023
Ο κ. Καραμανλής εκτίμησε, συνεπώς, ότι το έργο θα ξεκινήσει το 2022 και το πρώτο τμήμα του δρόμου, το κομμάτι Αχαΐα – Πύργος, θα έχει παραδοθεί τέλη του 2023 και το υπόλοιπο αναμένεται να παραδοθεί μέχρι το τέλος του 2024.
Ταυτόχρονα, τόνισε, προχωρούν και οι διαδικασίες για τα έργα οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο δρόμο, τα οποία αναμένεται να τελειώσουν το 2022.
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε επίσης πως η σημερινή Κυβέρνηση έβαλε ένα τέλος στο αδιέξοδο της κατάτμησης του Πάτρα – Πύργος σε οκτώ κομμάτια από το ΣΥΡΙΖΑ.
Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας κατάφερε να πάρει από την Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG REGIO) το «πράσινο φως» για τη δυνατότητα χρηματοδότησής του από τις πιστώσεις του ΕΣΠΑ και μετά την 31η/12/2023.
Επέλεξε επανένταξη του Πάτρα – Πύργος στη Σύμβαση Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού ως τη βέλτιστη και ταχύτερη λύση υλοποίησης του πολύπαθου αυτού έργου. Και έλαβε τη σύμφωνη γνώμη της Γενικής Διεύθυνσης Εσωτερικής Αγοράς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για θέματα δικαίου δημοσίων συμβάσεων (Procurement).
«Με τις προσφυγές για το Μετρό Θεσσαλονίκης κάποιος κέρδιζε και αυτός δεν ήταν οι Θεσσαλονικείς»
Ο κ. Καραμανλής απαντώντας στο ΣΥΡΙΖΑ για τα έργα υποδομών στη Θεσσαλονίκη, αναφέρθηκε καταρχάς στο Μετρό της συμπρωτεύουσας.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να πείσει ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης θα ξεκινούσε το 2020, χωρίς δοκιμές, χωρίς ολοκληρωμένους σταθμούς, χωρίς ράγες. “Αυτά δε γίνονται ούτε στα κινούμενα σχέδια”, σχολίασε ο κ. Καραμανλής.
«Ως κυβέρνηση εγκαινιάζατε μουσαμάδες. Κριθήκατε για αυτό στις εκλογές. Κάνατε όμως και κάτι άλλο χειρότερο. Ενθαρρύνατε προσφυγές για να καθυστερήσει το έργο. Και όταν ενθαρρύνετε προσφυγές για να καθυστερήσει το έργο και συμμετέχετε σε διαδηλώσεις στο σταθμό Βενιζέλου, κάποιος κερδίζει και αυτός δεν είναι οι Θεσσαλονικείς. Ξέρετε ποιος είναι, μετά τις διαιτησίες; Ο ανάδοχος εργολάβος», τόνισε επίσης απευθυνόμενος στο ΣΥΡΙΖΑ και υπογράμμισε ότι η Θεσσαλονίκη χρειάζεται και Μετρό και αρχαία.
«O ΣΥΡΙΖΑ γνωρίζει την πραγματικότητα και λέει συνειδητά ψέματα»
Απαντώντας συνολικά στον ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι όταν «η Αξιωματική Αντιπολίτευση λέει πως τα δύο τελευταία χρόνια, δήθεν έχουν παγώσει τα έργα ενώ στην πραγματικότητα συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο, είτε δεν έχει επαφή με τον τεχνικό κόσμο, τους πολίτες και το τί συμβαίνει γενικότερα στα έργα υποδομών στη χώρα μας, είτε ο ΣΥΡΙΖΑ γνωρίζει την πραγματικότητα και λέει συνειδητά ψέματα. Πρέπει όμως να υπάρχει και μια λογική στην αντιπολιτευτική τακτική και να συμφωνεί με τα γεγονότα».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας κάνει στο σταθμό Βενιζέλου ό,τι έκανε η προηγούμενη Κυβέρνηση στο σταθμό Αγίας Σοφίας.
Ανέφερε επίσης ότι έχουν ολοκληρωθεί οι δύο σήραγγες, τα έργα πολιτικού μηχανικού, η κατασκευή της διπλής γραμμής στο τμήμα από «Σιντριβάνι» έως «Αμαξοστάσιο» (ενώ στο υπόλοιπο τμήμα από «Νέος Σιδ. Σταθμός» έως «Σιντριβάνι» αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του χρόνου) και έχουν αφιχθεί οι 15 από τους 18 συρμούς και έχουν ξεκινήσει οι δοκιμές.
Διερωτήθηκε, επίσης, γιατί διαφωνεί ο ΣΥΡΙΖΑ για το flyover, ένα έργο πραγματικά πνοής, φιλικό προς το περιβάλλον.
Για την οδική σύνδεση του 6ου προβλήτα, κατέθεσε το ιστορικό των ενεργειών της Κυβέρνησης. Αναφέρθηκε επίσης στα δύο αντιπλημμυρικά έργα της Λαχαναγοράς και της Καλαμαριάς.
«Η σημερινή Κυβέρνηση επιχειρεί να λύσει τα προβλήματα που δημιούργησε ο ΣΥΡΙΖΑ στους σιδηροδρόμους»
Με αφορμή επίκαιρη ερώτηση για το σιδηροδρομικό δίκτυο και δρομολόγια στη Φθιώτιδα, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πουλήθηκε έναντι πινακίου φακής από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και η σημερινή Κυβέρνηση επιχειρεί να λύσει τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν.
Αναφέρθηκε στην υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας 10+5 ετών με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και σημείωσε ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας πιστεύει στην ιδιωτική πρωτοβουλία, αλλά ο ιδιώτης πρέπει όταν παίρνει χρήματα για να κάνει δρομολόγια στις άγονες γραμμές, να τηρεί τις δεσμεύσεις του.
«Χαρίσατε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και δεν είχατε και το μηχανισμό για να ελέγχετε εάν εκτελεί δρομολόγια στις άγονες γραμμές, για τα οποία παίρνει λεφτά κάθε χρόνο. Οι προκάτοχοί μου υπέγραφαν χαρτιά, ότι έχουν εκτελεστεί τα δρομολόγια, επειδή έτσι τους είπαν», σχολίασε απευθυνόμενος στο ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Κώστας Καραμανλής και πρόσθεσε:
«Αυτό το αστειάκι και αυτό το έγκλημα σήμερα τελειώνει. Διότι έχουμε καταλήξει με την Trenitalia σε ένα συγκεκριμένο πλάνο: Ναι κύριοι, θα παίρνετε τα 50 εκ το χρόνο για 10+5 χρόνια, όμως είστε υποχρεωμένοι να εκτελείτε τα δρομολόγια».
«Δεν θα αφήσουμε το Καζαντζάκης να γίνει νέο Ελληνικό – Δεν μεταβιβάζεται η ιδιοκτησία στο ΤΑΙΠΕΔ»
Όσον αφορά στην αξιοποίηση του δικτύου του χώρου του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης», ο κ. Καραμανλής ενημέρωσε τη Βουλή ότι το πρώτο ορόσημο για την εκταμίευση της πρώτης δόσης του δανείου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων εκπληρώθηκε:
Με επιστολή προς την ΕΤΕπ, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών διαβεβαίωσε ειδικότερα ότι το υφιστάμενο αεροδρόμιο δεν θα χρησιμοποιηθεί ως πολιτικό ή στρατιωτικό αεροδρόμιο μετά την έναρξη λειτουργίας του Καστελίου.
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε όμως ότι πρέπει να λυθεί το ιδιοκτησιακό θέμα που αφορά χρήσεις του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, του ΝΑΤΟ και της ΥΠΑ, για το οποίο έχει συσταθεί κοινή ομάδα εργασίας των δύο Υπουργείων.
Ξεκαθάρισε επίσης ότι:
«Δεν μεταβιβάζεται καμία ιδιοκτησία στο ΤΑΙΠΕΔ, καμία ιδιοκτησία στο Υπερταμείο, το οποίο μάλιστα είναι δημιούργημα του ΣΥΡΙΖΑ. Συνεχίζουμε κανονικά το έργο μας για την αξιοποίηση αυτής της έκτασης, διότι δεν πρέπει να την αφήσουμε να γίνει ένα νέο Ελληνικό. Το ΤΑΙΠΕΔ θα μας βοηθήσει στην ωρίμανση του έργου».
Ανέφερε τέλος, ότι θα μπορούσε ο ιδιωτικός τομέας να κάνει προτάσεις για την αξιοποίηση του χώρου και δήλωσε ότι θα ακουστεί και η άποψη των τοπικών φορέων.
Διαβάστε επίσης:
Άδωνις Γεωργιάδης: Οι έλεγχοι στην αγορά είναι συνεχείς και εάν χρειαστούν περαιτέρω παρεμβάσεις θα γίνουν
Νέο ρεκόρ για το φυσικό αέριο στην Ευρώπη στα 100 ευρώ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Galaxy Cosmos Mezz: Με ποσοστό 10,4% η Hellenic Prosperity Master Fund
- Εφετείο Αθηνών: Από σήμερα διαθέτει το δικό του ιατρείο
- Χρηματιστήριο: Τι ακούγεται για το πακέτο των 25,8 εκατ. τεμαχίων της Eurobank – ΕΤΕ και Πειραιώς πρωταγωνιστές, νέα υψηλά για Αλουμύλ και ΑΔΜΗΕ
- Πειραιώς: €1,5 δισ. Δανειακών Συμβάσεων του Ταμείου Ανάκαμψης – Αίτημα για 7η δόση κεφαλαίων