ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Πάλης ξεκίνημα, νέοι αγώνες»: Με αυτή τη φράση ο επιχειρηματίας Νίκος Κουτσιανάς υποδέχθηκε δημοσιογράφους στους χώρους της Symbeeosis, του νέου εγχειρήματoς της οικογένειάς του, μετά την αποεπένδυση από την Αpivitα.
Γιατί μπορεί οι ιδρυτές της Αpivita, Νίκος και Νίκη Κουτσιανά, να έριξαν τους τίτλους τέλους στην παρουσία τους στην εταιρεία έπειτα από τη μεταβίβαση της στην ισπανική Exea, της οικογένειας Puig, ωστόσο στο νέο τους εγχείρημα διοχετεύουν όλη την εμπειρία των 40 ετών που προηγήθηκαν, σε συνδυασμό με την όρεξη και τον ενθουσιασμό για το καινούριο δημιούργημα.
Αν και η Symbeeosis, η οποία παράγει βιολογικά λειτουργικά τρόφιμα, ελληνικό τσάι του βουνού, ελληνικά βότανα, λειτουργικό μέλι και προσεχώς συμπληρώματα διατροφής, βρίσκεται ακόμα στην αρχή της, οι προσδοκίες των ιδρυτών της είναι αισιόδοξες για το μέλλον. Έχουν άλλωστε το ζωντανό παράδειγμα της Apivita που ξεκίνησε ως ιδέα σε ένα φαρμακείο, έγινε η πρώτη ελληνική εταιρεία φυσικών καλλυντικών ενώ στη συνέχεια γιγαντώθηκε και επεκτάθηκε διεθνώς.
Για την Symbeeosis ο Νίκος Κουτσιανάς σημείωσε χαρακτηριστικά πως «ακόμα είναι μία start up επιχείρηση, ψαχνόμαστε, ακόμη και πού θα είναι τα κανάλια μας. Αυτή τη στιγμή πουλάμε πολύ λίγο, του χρόνου πιστεύω θα υπάρχουν οικονομικά στοιχεία και επειδή δεν είμαι αιθεροβάμων αλλά πιστεύω παρά πολύ σ’ αυτή την πρόταση, θα είναι ένας θρίαμβος, γιατί τα έχουμε όλα».
Αναφερόμενος στο ξεκίνημα της νέας εταιρείας, θυμήθηκε και εκείνο, σχεδόν 4 δεκαετίες πριν, της Apivita. Μνημόνευσε μάλιστα τον διάλογο που, όπως είπε, είχε με τον Παπουτσάνη, όταν ο ίδιος δημιούργησε το χαρακτηριστικό πρώτο προϊόν της Apivita, μαύρο σαπούνι από πρόπολη: «Μου είπε θα χάσεις και τα δύο φαρμακεία σου, καθώς πουλούσαμε σε μία τιμή υπέρογκη, 150 δραχμές εκείνη την εποχή έναντι 25 δραχμών του Παπουτσάνη».
«Η τρέλα τώρα ήρθε στα βουνά, όπως βλέπετε, καθώς φέραμε τα κεντρικά γραφεία στο βουνό» συνέχισε χαριτολογώντας ο Νίκος Κουτσιανάς.
Το σπίτι που έγινε γραφείο
Σε έναν χώρο Παιανία, με βοτανικό κήπο 7 στρεμμάτων στον οποίο υπάρχουν πάνω από 500 είδη φυτών, περίπου 185 βότανα, μελίσσια και κτιριακές εγκαταστάσεις όπου βρίσκονται τα γραφεία της εταιρείας, μέχρι πριν έναν χρόνο κατοικούσε το ζευγάρι Κουτσιανά. «Αυτό ήταν το σπίτι μας, μέναμε τον Νίκο για 15 χρόνια και σήμερα είναι τα καινούρια μας γραφεία, η «κυψέλη» των νέων μας δραστηριοτήτων» σημείωσε η Νίκη Κουτσιανά, πρόεδρος της Symbeeosis. Ιδρυτές της, όπως είπε η ίδια, «οι άντρες της οικογένειας, Νίκος και Θάνος» ενώ ο Θάνος Κουτσιανάς ήταν και ο εμπνευστής του ονόματος Symbeeosis που συνδυάζει την ελληνική λέξη «συμβίωση», δηλαδή «την αρμονική συνύπαρξη δύο διαφορετικών οργανισμών αλλά κυρίως του ανθρώπου με τον πλανήτη και τη λέξη μέλισσα (bee) η οποία είναι πρότυπο αρμονικής συμβίωσης ενώ χωρίς τη μέλισσα δεν υπάρχει ούτε τροφή, ούτε ζωή στον πλανήτη».
«Εδώ έχουμε δημιουργήσει κάτι καινούριο για την ελληνική οικονομία για το ελληνικό επιχειρείν, για το καλό του πλανήτη και εμάς των ίδιων» είπε από την πλευρά του ο Νίκος Κουτσιανάς ο οποίος και σ΄ αυτό το νέο του εγχείρημα παραμένει σταθερός στις αξίες που τον συντροφεύουν σε όλη την επιχειρηματική του διαδρομή, την έμπνευση από τον Ιπποκράτη καθώς και στην πίστη στον πλούτο, τις δυνατότητες της ελληνικής γης και τη μοναδικότητα των προϊόντων της.
Μόλις το 4% των βοτάνων που τρώμε στην Ελλάδα είναι ελληνικά και τα υπόλοιπα είναι εισαγόμενα, την ίδια στιγμή που η χώρα μας έχει 1.490 φυτά, όπως είπε, ενώ και αναφέρθηκε εκτεταμένα στο τσάι του βουνού.
«Αυτή τη στιγμή αν σκεφτούμε ποια είναι η χώρα μας τα έχουμε όλα εκτός από τη συνεννόηση και την εθνική στρατηγική» τόνισε ο κ. Κουτσιανάς, διευκρινίζοντας πάντως ότι αυτό δεν αποτελεί πολιτικό σχόλιο. «Εμείς τολμήσαμε και είπαμε ότι ως οικογένεια αφού αποπεπενδύσαμε από την Αpivita, να επενδύσουμε στον αγροτικό τομέα και ό,τι αυτό συνεπάγεται στη διαδικασία ανάπτυξης προϊόντων» πρόσθεσε.
Στο τρίπτυχο πάνω στο οποίο βασίστηκε η Αpivita, εὖ και ἀεί ἐπιχειρεῖν, δημιουργεῖν και καινοτομεῖν, στηρίζεται και το νέο εγχείρημα «αλλά πιο μπροστά» σύμφωνα με τον ιδρυτή της, ο οποίος όπως είπε «πιστεύει στον πελάτη και όχι στον καταναλωτή»: «Όμοιος, ομοίω αει πελάζει, θέλουμε να μοιραζόμαστε πράγματα. Ο καταναλωτής και το καταναλωτικό μοντέλο που έχουμε μέχρι τώρα είναι καταδικαστέο για μένα. Πρέπει να περάσουμε στη λογική του πελάτη» σημείωσε.
Η επένδυση στην οποία έχει προχωρήσει μέχρι σήμερα η οικογένεια Κουτσιανά για τη νέα εταιρεία, φτάνει συνολικά τα 4,8 εκατ. ευρώ. Οι ίδιοι δηλώνουν ανοιχτοί στις συνεργασίες, εφόσον προηγουμένως η εταιρεία στηθεί κανονικά μέσα στην επόμενη διετία ενώ δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην εξωστρέφεια και την παρουσία της σε αγορές του εξωτερικού. Ιδιαίτερα σημαντικό θεωρούν το ηλεκτρονικό κανάλι ενώ αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο επέκτασης σε νέα προϊόντα τροφίμων αλλά πάντα στο πλαίσιο των βιολογικών.
Η Αpivita πάντως, το πρώτο δημιούργημα του ζεύγους Κουτσιανά, με έναν διαφορετικό τρόπο αυτή τη φορά, ήταν «παρούσα» στον χώρο που «γεννήθηκε» και η νέα τους εταιρεία. Στα ξύλινα τραπεζάκια στους εξωτερικούς χώρους των εγκαταστάσεων, το απαραίτητο- λόγω κορονοϊού- αντισηπτικό ήταν της εταιρείας Apivita.
Το βλέμμα πάντως του ζεύγους Κουτσιανά πλέον είναι ολότελα στραμμένο στο νέο «παιδί» της οικογένειας, τη Symbeeosis και την ανάπτυξή της. «Η προσπάθεια όλων δεν είναι να κάνουμε ένα ακόμη ένα προϊόν αλλά να κάνουμε το προϊόν το οποίο θα ταιριάζει στο μπόι της δικής μας «λευτεριάς», της δικής μας Ελλάδας» σημείωσε ο κ. Κουτσινάς καταλήγοντας: «Το να επενδύουμε γενικά και αόριστα δεν έχει κανένα νόημα, για μένα έχει νόημα εάν ξεκινάει ο σεβασμός στο περιβάλλον, στον άνθρωπο και αναπτύσσεται μία διαφορετική οικονομία».
Διαβάστε επίσης:
Νίκος Κουτσιανάς: Από το μικρό φαρμακείο, στην Αpivita και στη νέα αρχή της Symbeeosis
Symbeeosis: Το νέο εγχείρημα του Νίκου Κουτσιανά – Το όραμα και οι στόχοι
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike