Ομολογουμένως το 2020 δεν ήταν η χρονιά της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, όπως δεν ήταν και η χρονιά για το σύνολο του κατασκευαστικού κλάδου λόγω των εμποδίων που τέθηκαν από την πανδημία του κορονοϊού, οι οποίες αφορούσαν τις καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση διαγωνισμών και την αδυναμία μεταφοράς εξοπλισμού και προσωπικού λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών και της καραντίνας.

Υπό αυτό το πρίσμα η μεγάλη κατασκευαστική εταιρία , υπό τον έμπειρο μάνατζερ (και μέτοχο της εταιρείας) Πέτρο Σουρέτη ήρθε αντιμέτωπη με μία σημαντική πτώση των προ φόρων εσόδων της που διαμορφώθηκαν στα 1,7 εκατομμύρια ευρώ για το 2020 καταγράφοντας μείωση κατά 89,7% σε ετήσια βάση, ενώ και οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 39% (από 286 εκατομμύρια ευρώ το 2019 σε 174,5 εκατ. Το 2020).

Εν αναμονή της ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων της για το Α Εξάμηνο του 2021 η ΙΝΤΡΑΚΑΤ προσπαθεί να λύσει το γόρδιο δεσμό της αντιμετώπισης της ύφεσης με όχημα το ανεκτέλεστο έργων της, το οποίο αναμένεται να κινηθεί άνω των 800 εκατομμύρια ευρώ, ενώ δεν αποκλείεται να διπλασιαστεί σε βάθος οκταετίας.

Τα έργα αυτά θα έρθουν να δώσουν το φιλί της ζωής στην ΙΝΤΡΑΚΑΤ ΙΝΚΑΤ -0,60% 4,95 και θα λειτουργήσουν ως “μαξιλάρι” για το 2021. Τα έργα αναφέρονται σε τομείς που δραστηριοποιείται η κατασκευαστική με παρουσία όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην Κύπρο και τη Ρουμανία.

Ταυτόχρονα μέσω της συγχώνευσης με τη ΓΑΙΑ ΑΝΕΜΟΣ 2 η ΙΝΤΡΑΚΑΤ μπαίνει δυναμικά στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών και της πράσινης ενέργειας. Από τη νέα αυτή συγχώνευση η ΙΝΤΡΑΚΑΤ θα αυξήσει σημαντικά το χαρτοφυλάκιο της σε έργα ΑΠΕ, ενώ αναμένεται και αύξηση των επενδύσεων έως το 2030.

Φυσικά, εξέχουσα σημασία για την ΙΝΤΡΑΚΑΤ θα παίξουν και οι παραδοσιακοί τομείς δραστηριοτήτων, όπως οι δημόσιες υποδομές, τα οδικά έργα και το τουριστικό real estate.

Τα έργα

Προς το παρόν τουλάχιστον τα μισά έργα που περιλαμβάνεται στο ανεκτέλεστο είναι προς υπογραφή, ενώ από τα υπογεγραμμένα έργα το 57% αφορά σε συμβάσεις με το δημόσιο τομέα, ενώ τα υπόλοιπα έχουν υπογραφεί με τον ιδιωτικό τομέα.

Ως προς τις κατηγορίες των έργων το 53% αφορά υποδομές, το 19% κτιριακά έργα το 13% δίκτυα και το 11% ενεργειακά έργα.

Υποδομές

Ξεκινώντας με τις υποδομές η ΙΝΤΡΑΚΑΤ υπέγραψε πρόσφατα το έργο για το αποχετευτικό στην Αιγιάλεια μειοδοτώντας με προσφορά ύψους 24 εκατομμυρίων ευρώ αναλαμβάνοντας έτσι το μεγαλύτερο έργο της κατηγορίας του στη Δυτική Ελλάδα.

Στην ίδια κατηγορία η ΙΝΤΡΑΚΑΤ ανέλαβε τα έργα για τη Μονάδα Επεξεργασίας Νερού στη Θεσσαλονίκη (9,6 εκατ. Ευρώ), το δίκτυο ομβρίων υδάτων σε Κορυδαλλό και Νίκαια-Αγ.Ι.Ρέντη (7,6 εκατ. ευρώ), το αρδευτικό δίκτυο στις Πρέσπες και τη Φλώρινα (8 εκ. ευρώ), την αποκατάσταση ζημιών και τα υδραυλικά έργα σε Ραφήνα και Πικέρμι (12 εκατ. ευρώ) και το αρδευτικό της Πάτρας από τους ποταμούς Πείρο και Παραπείρο (6,9 εκατ. ευρώ), τα οποία και αναμένεται να υπογραφούν έως τα τέλη του 2021.

Σιδηροδρομικά έργα

Ταυτόχρονα η ΙΝΤΡΑΚΑΤ πρωταγωνιστεί και στα σιδηροδρομικά έργα με την υπογραφή για τις πρόδρομες εργασίες για τη βορειοδυτική επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης (13,6 εκ. ευρώ) να αναμένεται έως τα τέλη του έτους.

Επιπλέον, η ΙΝΤΡΑΚΑΤ αναδείχθηκε προσωρινός μειοδότης για την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Λάρισα-Βόλος παρέχοντας έκπτωση της τάξης του 37% μεταξύ σκληρού ανταγωνισμού επικρατώντας των υπόλοιπων ενδιαφερομένων τριών ομίλων, οι οποίοι ήταν η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, η Μυτιληναίος και η ALSTOM-ΑΒΑΞ.

Με την υπογραφή της εν λόγω σύμβασης, η οποία αναμένεται να πέσει σύντομα, η ΙΝΤΡΑΚΑΤ μπαίνει στην τροχιά των σημαντικών σιδηροδρομικών έργων, καθώς το Λάρισα-Βόλος αποτελεί το μεγαλύτερο έργο της δεκαετίας σε αυτό τον κλάδο υποδομών.

Κτιριακά έργα

Στα κτιριακά έργα η ΙΝΤΡΑΚΑΤ δίνει ιδιαίτερο βάρος στα τουριστικά καταλύματα και μάλιστα στα 5αστερα ξενοδοχεία, καθώς έχει ήδη “καπαρώσει” δύο μεγάλα έργα στην Αθήνα επί της Λεωφόρου Συγγρού και στο Κέντρο της πόλης.

Το πρώτο έργο για το οποίο αναμένεται η εκκίνηση της κατασκευής, είναι το νέο ξενοδοχείο αξίας 17 εκατομμυρίων ευρώ που θα κατασκευάσει η ΙΝΤΡΑΚΑΤ στη Λεωφόρο Συγγρού 115, όπου και βρισκόταν το Odeon Star City.

Το ξενοδοχείο θα κτιστεί πλησίον του Grand Hyatt Athens με το οποίο και θα ενωθεί με το οποίο και θα ενωθεί αποτελώντας έτσι το δεύτερο μεγαλύτερο ξενοδοχείο της πρωτεύουσας μετά από το Intercontinental.

Το νέο ξενοδοχείο θα διαθέτει 215 δωμάτια, 14 σουίτες, διώροφη προεδρική σουίτα με πισίνα, κοινόχρηστη πισίνα, jacuzzi, εστιατόριο, BAR, συνεδριακούς χώρους, αίθουσες πολλαπλών χρήσεων και γραφειακούς χώρους συσκέψεων και χώρους στάθμευσης. Σε συνδυασμό μάλιστα με το Grand Hyatt Athens, το σύνολο των διαθέσιμων δωματίων θα ανέλθει στα 538.

Το δεύτερο ξενοδοχείο που κατασκευάζει η ΙΝΤΡΑΚΑΤ και είναι έτοιμο να ανοίξει σύντομα τις πόρτες του στο κοινό είναι το 5αστερο boutique Xenodocheio Milos, η επένδυση για το οποίο ανήλθε στα 7,5 εκατομμύρια ευρώ.

Το ξενοδοχείο θα βρίσκεται πίσω από την Παλιά Βουλή και αποτελείται από δύο “δίδυμα” διατηρητέα κτίρια που θα ενώνονται από μία γυάλινη προσθήκη στους δύο ορόφους και ανήκουν στο Μετοχικό Ταμείο Στρατού, τα οποία έχει μισθώσει η ΙΝΤΡΑΚΑΤ για μία εικοσαετία. Το ξενοδοχείο θα αποτελείται από ισόγειο, δύο υπόγεια και 5 ορόφους.

Εξωτερικό

Στα εκτός Ελλάδας έργα η ΙΝΤΡΑΚΑΤ έχει δυναμική παρουσία σε έργα υποδομών στην Κύπρο και τη Ρουμανία.

Στην πρώτη η κατασκευαστική ανέλαβε ένα οδικό έργο αξίας 86,8 εκατομμυρίων ευρώ. Πρόκειται για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς, Η ΙΝΤΡΑΚΑΤ έχει αναλάβει την Α΄ Φάση του έργου, η οποία περιλαμβάνει την κατασκευή ενός αυτοκινητόδρομου μήκους 15 χλμ με δύο σήραγγες μήκους 900 μέτρων και πέντε υψηλές γέφυρες μήκους 1.400 μέτρων.

Στη Ρουμανία η ΙΝΤΡΑΚΑΤ κάνει “raise” στο ανεκτέλεστο των έργων της, τα οποία συνολικά πλέον ανέρχονται στα 200 εκατομμύρια ευρώ και αποτελούνται από δύο υδραυλικά έργα και ένα νέο έργο οδοποιίας στο Βουκουρέστι.

Ενέργεια

Η συγχώνευση της ΙΝΤΡΑΚΑΤ με τη ΓΑΙΑ ΑΝΕΜΟΣ, η οποία εγκρίθηκε στα τέλη του περασμένου Ιουλίου, φέρνει στα χέρια της εισηγμένης ένα χαρτοφυλάκιο έργων ΑΠΕ συνολικής ισχύος 1 GW.

Σε μία περίοδο που οι περισσότερες ελληνικές κατασκευαστικές στρέφονται προς τα φωτοβολταϊκά και τα αιολικά πάρκα, καθώς και τις μονάδες αποθήκευσης ενέργειας και τις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής από φυσικό αέριο (ΤΕΡΝΑ, Μυτιληναίος, Όμιλος Κοπελούζου και Motor Oil) η ΙΝΤΡΑΚΑΤ κάνει τη δυναμική της είσοδο στην ενεργειακή αρένα.

Η εταιρία κατασκευάζει ήδη αιολικά και φωτοβολταϊκά που ανέρχονται στα 93 MW, αλλά με την παραπάνω εξέλιξη δημιουργείται ένας χώρος για επενδύσεις αξίας 300 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ σε ορίζοντα οκταετίας οι επενδύσεις σε ΑΠΕ και πράσινη ενέργεια εκτιμάται πως θα ανέρθουν στο 1 δισεκατομμύριο.

Μελλοντικά έργα

Ταυτόχρονα η ΙΝΤΡΑΚΑΤ εμπλέκεται και σε εν εξελίξει διαγωνισμούς και μελλοντικά έργα με στόχο να ανεβάσει ακόμα περισσότερο το ανεκτέλεστό της.

Αυτά έχουν να κάνουν με τα έργα στην Αττική Οδό, η οποία θα είναι το νέο πεδίο μάχης στα μεγάλα οδικά έργα ύστερα από την ανάδειξη της ΤΕΡΝΑ-Εgis ως προτιμητέων επενδυτών στην Εγνατία.

Επιπλέον, η ΙΝΤΡΑΚΑΤ σε συνεργασία με τη WATT είναι έτοιμη να διεκδικήσει ένα μεγάλο κομμάτι από την πίτα για τα έργα διαχείρισης απορριμμάτων σε όλη την Ελλάδα, τα οποία συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των Big5.

Να υπενθυμίσουμε πως οι πιο “καυτοί” διαγωνισμοί που τρέχουν αυτή την περίοδο είναι τα ΣΔΙΤ αξίας 1 δισεκατομμυρίου ευρώ για τις μονάδες σε Φυλή, Σχιστό και Δυτική Θεσσαλονίκη με την ΙΝΤΡΑΚΑΤ να συμμετέχει και στους τρεις.

Το πιο “φθηνό” έργο είναι αυτό της Δυτικής Θεσσαλονίκης, αλλά και πάλι εάν υπερισχύσει η κοινοπραξία των ΙΝΤΡΑΚΑΤ-WATT, τότε η ΙΝΤΡΑΚΑΤ θα προσθέσει στο ανεκτέλεστό της επιπλέον 118 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η μονάδα της Φυλής κοστολογείται στα 478 εκατομμύρια ευρώ και του Σχιστού στα 313 εκατομμύρια ευρώ.

Η ΙΝΤΡΑΚΑΤ έχει σοβαρό έρεισμα στη διεκδίκηση και των τριών έργων, καθώς έχει εμπειρία στη συμμετοχή διαγωνισμών (είτε πρόκειται για δημόσια έργα ή για ΣΔΙΤ), ενώ έχει ολοκληρώσει με επιτυχία την κατασκευή της μονάδας στις Σέρρες, η οποία αποτέλεσε ένα από τα έργα-προπομπούς στη χώρα μας, καθώς, επίσης, είναι πολύ κοντά στην εκκίνηση της λειτουργίας της μονάδας στη Θήβα.

Διαβάστε επίσης

Πέτρος Σουρέτης: Γιατί η Intrakat βρίσκεται σε προνομιούχο θέση στη μάχη για τα 43,4 δισ. – Στο ΔΣ ο Σωκράτης Κόκκαλης