Αίσθηση προκάλεσε στην αγορά των containerships η πληροφορία ότι η ναυτιλιακή Cape Shipping, συμφερόντων της οικογένειας Ανδριανόπουλου, φαίνεται να πουλά ένα panamax εξαετίας σε τιμή άνω των 130 εκατ. δολαρίων.

Ο τομέας της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποτελεί έναν από τους μεγάλους κερδισμένους της φετινής χρονιάς, με τις τιμές των ναύλων να καταγράφουν αλλεπάλληλα υψηλά λόγω της αυξημένης ζήτησης και της περιορισμένης χωρητικότητας, παρασύροντας και τις αξίες των συγκεκριμένων πλοίων.

Σύμφωνα με την Intermodal, η Cape Shipping πούλησε το χωρητικότητας 6,865 teu Cape Chronos, κατασκευής 2015, στην εταιρεία OM Maritime με έδρα τη Σιγκαπούρη, έναντι 135 εκατ. δολαρίων. Άλλες ναυλομεσιτικές πηγές εκτιμούν ότι η τιμή πώλησης ανήλθε στα 132 εκατ. δολάρια.

Ωστόσο, η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή, με επικεφαλής τη Τζένη Ανδριανοπούλου, δεν έχει επιβεβαιώσει την συναλλαγή.

Πρόκειται για τιμή διπλάσια από αυτή που πλήρωσε η Cape Shipping κατά την παραγγελία του πλοίου το 2013 και ανήλθε στα 58 εκατ. δολάρια.

Ναυλομεσιτικές πηγές αναφέρουν ότι η τιμή πώλησης του Cape Chronos είναι υπερβολικά υψηλή, ωστόσο, επισημαίνουν ότι πρέπει να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι το πλοίο θα παραδοθεί άμεσα στον αγοραστή σε μία εποχή κατά την οποία οι τιμές ναύλωσης στην αγορά των containerships έχουν εκτιναχθεί στα ύψη.

Σύμφωνα με την VesselsValue η αξία του πλοίου κυμαίνεται στα 124 εκατ. δολάρια.

Η δυναμική πλοιοκτήτρια

Παρά το χαμηλό προφίλ που διατηρεί η Τζένη Ανδριανοπούλου, επικεφαλής της Cape Shipping, είναι γνωστή στους εφοπλιστικούς κύκλους για τον δυναμισμό και τις μελετημένες κινήσεις της.

Κόρη του Ανδρέα Ανδριανόπουλου και της Φιφής Γιανναγά, κόρης τους Κασιώτη εφοπλιστή Στάθη Γιανναγά, έχει μεγαλώσει σε μία παραδοσιακή εφοπλιστική οικογένεια και από τις αρχές του 1980 ασχολείται και η ίδια ενεργά με τις οικογενειακές ναυτιλιακές δραστηριότητες.

Μάλιστα έκανε αισθητή την παρουσία της στον χώρο όταν το 1999 ήταν η πρώτη γυναίκα που εξελέγη μέλος του ΔΣ του Greek Shipping Co-operation Committee, του ισχυρού εφοπλιστικού λόμπι του Λονδίνου.

Όπως αναφέρεται και στην ιστοσελίδα της Cape Shipping, η ιστορία της ξεκινά το 1960, όταν ο Ανδρέας Ανδριανόπουλος με τον Μιχάλη Λεντάκη ίδρυσαν τη ναυτιλιακή εταιρεία Tropis Shipping και εκτός από τον τομέα του ξηρού φορτίου επεκτάθηκαν στα πετρελαιοφόρα με την εξαγοράς του Cape Araxos.

Τρία χρόνια αργότερα η εταιρεία ένωσε τις δυνάμεις της με την Tharros Shipping (συμφερόντων των οικογενειών Ξυλά και Περατικού) και την Frinton Shipbrokers της οικογένειας Ιγγλέση, ιδρύοντας από κοινού την Pegasus Ocean Services, στο Λονδίνο.

Όταν το 1986 η Tropis Shipping αποφάσισε να αποχωρήσει από το σχήμα και να ακολουθήσει την δική της πορεία, λειτούργησε ως ναυλομεσιτική της Cape Shipping στο Λονδίνο, της ναυτιλιακής που ιδρύθηκε το 1987 στην Αθήνα για να διαχειρίζεται τα πλοία της οικογένειας Ανδριανόπουλου.

Επί σειρά ετών η Cape Shipping δραστηριοποιούνταν στην αγορά ξηρού φορτίου, ωστόσο, η κα Ανδριανοπούλου αποφάσισε το 2013 να εισέλθει στην αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, προχωρώντας σε νέες παραγγελίες πλοίων.

O στόλος της ναυτιλιακής, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, αποτελείται από τρία φορτηγά πλοία που κατασκευάστηκαν το 2012 στη Νότιο Κορέα, και εννέα containerships κατασκευής 2015 έως 2020.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση