Καθώς ο κόσμος εξέρχεται από τα δεινά της πανδημίας, οι αεροπορικές εταιρείες, που επλήγησαν σε μεγάλο βαθμό, βρίσκονται αντιμέτωπες με ένα ακόμη μεγάλο πρόβλημα: το ενδεχόμενο έλλειψης πιλότων, αφού χιλιάδες απολύθηκαν ή αποφάσισαν να συνταξιοδοτηθούν.

Οι κυβερνητικές πολιτικές, όπως οι υποχρεωτικοί εμβολιασμοί για τους εκπαιδευόμενους πιλότους και οι περιορισμοί στα ταξίδια, έχουν αποθαρρύνει τη δημιουργία νέας “φουρνιάς” δυνητικών αεροπόρων, σύμφωνα με τον Bhanu Choudhrie, διευθύνοντα σύμβουλο της Alpha Aviation Group, η οποία διευθύνει σχολές ιπτάμενων στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την μεγαλύτερη σχολή που υπάρχει στον εκπαιδευτικό κόμβο της Νοτιοανατολικής Ασίας, στις Φιλιππίνες.

Έχουν εκπαιδεύσει περισσότερους από 2.500 πιλότους για αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Philippine Airlines, AirAsia Group, Cebu Pacific και Air Arabia.

Τα σύγχρονα αεροσκάφη μικρής απόστασης, όπως τα A321 XLR της Airbus SE – που πρόκειται να παραδοθούν από το 2023 – θα απαιτήσουν περισσότερους πιλότους από τα προηγούμενα μοντέλα, αυξάνοντας το έλλειμα που υπάρχει, δήλωσε ο Choudhrie σε συνέντευξή του από το Λονδίνο.

«Οι αεροπορικές εταιρείες θα συνεχίσουν να αγοράζουν, να εκσυγχρονίζουν τους στόλους τους και καθώς το κάνουν αυτό, θα χρειαστούν πιλότους», τόνισε. «Η αγορά γίνεται ξανά ενδιαφέρουσα και αρχίζουμε να βλέπουμε αυτή την ανοδική τάση, αρχίζουμε να βλέπουμε τις αεροπορικές εταιρείες να έρχονται και να μας λένε – κοίτα αυτό είναι το πρόγραμμα παράδοσής μου, μπορείς να έχεις πιλότους έτοιμους για μένα σε δύο χρόνια;”

Ζήτηση για πιλότους

Πολλές αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν με εντατικούς ρυθμούς να επαναπροσλάβουν πιλότους, καθώς και προσωπικό πληρώματος καμπίνας επιβατών και εδάφους, αλλά αυτό δεν είναι μια απλή διαδικασία και ορισμένες προσπάθειες μένουν ανολοκλήρωτες. Η καριέρα στον συγκεκριμένο κλάδο δεν φαίνεται πλέον τόσο ασφαλής όσο πριν.

Χρειάζονται 18-24 μήνες για την εκπαίδευση ενός πιλότου, σύμφωνα με τον Choudhrie, πράγμα που σημαίνει ότι οι αερομεταφορείς πρέπει να εργαστούν για να τους προετοιμάσουν πολύ πριν από την παράδοση νέων αεροσκαφών, συμπεριλαμβανομένων των αεροσκαφών, όπως το A321 XLR, που μπορούν να πετάξουν πιο μακριά.

Οι αεροπορικές εταιρείες συνήθως παραγγέλνουν αεροσκάφη χρόνια πριν, λόγω της περιορισμένης παραγωγικής ικανότητας των κατασκευαστών αεροσκαφών.

Η αναλογία του πληρώματος θα μπορούσε να φτάσει τους 18 για το A321 XLR σε σύγκριση με 10 ή 12 για τα παλαιότερα μοντέλα της ίδιας οικογένειας, δήλωσε ο Choudhrie, ο οποίος είναι επίσης επικεφαλής του private equity C&C Alpha Group, με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, και ήταν από τους πρώτους επενδυτές της Air Deccan, που θεωρείται πρωτοπόρος στις πτήσεις χαμηλού κόστους στην Ινδία.

Η Boeing Co. εκτιμά ότι ο κόσμος θα χρειαστεί περισσότερους από 600.000 νέους πιλότους τις επόμενες δύο δεκαετίες, κατά τη διάρκεια των οποίων οι αεροπορικές εταιρείες θα παραλάβουν 43.600 νέα αεροσκάφη. Η ζήτηση για νέα αεροπλάνα θα αυξηθεί στις αγορές όπου οι αερομεταφορείς προσπαθούν να αντικαταστήσουν τον παλιό τους στόλο, και σε χώρες όπως η Ινδία, η πατρίδα της IndiGo, του μεγαλύτερου πελάτη των συγκεκριμένων αεροσκαφών της Airbus.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Alpha Aviation δημιουργεί ένα νέο εκπαιδευτικό κέντρο πτήσεων στην Ινδία, με αρχική επένδυση 15 εκατομμύρια δολάρια και σχεδιάζει να επεκταθεί και να επενδύσει έως και 100 εκατομμύρια δολάρια, δήλωσε ο Choudhrie. Αρνήθηκε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες πριν από την επίσημη ανακοίνωση.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση