ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η BlackRock πραγματοποιεί πενταετή επιχορήγηση 100 εκατομμυρίων δολαρίων από το φιλανθρωπικό της ίδρυμα. Η Microsoft και οι άλλοι υποστηρικτές -η General Motors, η Bank of America, η American Airlines, η Boston Consulting Group και η ArcelorMittal -παρέχουν ένα μείγμα ιδίων κεφαλαίων ή συμφωνιών εξαγοράς που συνδέονται με τα συγκεκριμένα έργα.
«Δεν το κάνουμε αυτό για να βγάλουμε χρήματα», δήλωσε ο Fink, διευθύνων σύμβουλος της BlackRock, σε συνέντευξή του μαζί με τον Bill Gates στην τηλεόραση του Bloomberg. «Αυτό το κάνουμε για να εξαπλώσουμε αυτές τις ιδέες, για να επιταχύνουμε την υλοποίηση τους».
Ο Gates δημιούργησε την Breakthrough Energy Catalyst για να επιταχύνει την εμπορική βιωσιμότητα τεσσάρων βασικών λύσεων για την κλιματική κρίση: πράσινο υδρογόνο, βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο, μακροχρόνια αποθήκευση μπαταριών και δέσμευση άνθρακα από τον αέρα. Στην πράξη, η Catalyst θα προμηθεύσει τα μετρητά που απαιτούνται για την εκτέλεση των έργων, προτού μπορέσουν να συγκεντρωθούν δάνεια και κρατικά κονδύλια για να καλύψουν το υπόλοιπο 90% του κόστους.
Σήμερα, καμία από αυτές τις τέσσερις λύσεις δεν είναι αρκετά φθηνή για να υιοθετηθεί ευρέως. Για παράδειγμα, τα αεροπορικά καύσιμα που προέρχονται από πιο βιώσιμες πηγές όπως βιομηχανικά απόβλητα ή αλκοόλ είναι περίπου πέντε φορές πιο ακριβά από την κηροζίνη.
Στόχος το ανταγωνιστικό κόστος
Στην ιδανική περίπτωση, τα έργα της Catalyst, θα αποδείξουν ότι η βασική τεχνολογία μπορεί να είναι ανταγωνιστική ως προς το κόστος και να εξαλείψει τo premium των πράσινων υλικών έναντι των συμβατικών προτύπων.
“Το μοντέλο εδώ είναι αυτό που συνέβη με τον άνεμο και τον ήλιο και τα ιόντα λιθίου”, δήλωσε ο Gates. «Αυτά τα προϊόντα είχαν πολύ υψηλές τιμές σε σύγκριση με τις συμβατικές τεχνικές, και ευτυχώς η Γερμανία και η Ιαπωνία και άλλοι αγοραστές χρηματοδότησαν την εξέλιξη τους και τώρα αυτά τα προϊόντα ταιριάζουν με το συνηθισμένο είδος μετρήσεων επένδυσης των πελατών».
Η διαφορά τώρα είναι η ταχύτητα. Οι κυβερνήσεις που υπέγραψαν τη Συμφωνία του Παρισιού για το κλίμα το 2015, αγωνίζονται να επιτύχουν έναν στόχο στα μέσα του αιώνα, ο οποίος απαιτεί όχι μόνο μείωση των εκπομπών αλλά και απομάκρυνση του διοξειδίου του άνθρακα από την ατμόσφαιρα της Γης.
Εννέα από τις μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου και πολλές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της BlackRock, έχουν δεσμευτεί να επιτύχουν αυτόν τον στόχο.
Ο Gates, ο οποίος έχει εκτιμήσει το κόστος για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών σε 50 τρισεκατομμύρια δολάρια, ελπίζει ότι το πρόγραμμά του θα αποτελέσει πρότυπο συνεργασίας δημόσιου-ιδιωτικού τομέα για την αντιμετώπιση της απειλής της κλιματικής αλλαγής.
Οι επενδυτές κολοσσοί
Ο δισεκατομμυριούχος προσέγγισε πρώτα τον Nadella και στη συνέχεια τον Fink, ο οποίος είπε ότι με τη σειρά του είχε κάποιες «πολύ σοβαρές συνομιλίες» που έπεισαν τους συναδέλφους CEOs να υποστηρίξουν την Catalyst.
Η ArcelorMittal πραγματοποιεί μια επένδυση ιδίων κεφαλαίων 100 εκατομμυρίων δολαρίων σε διάστημα πέντε ετών και η American Airlines συνεισφέρει επίσης 100 εκατομμύρια δολάρια. Οι άλλοι συνεργάτες δεν έδωσαν λεπτομέρειες για τη συμμετοχή τους.
Ο Fink, ο οποίος επιβλέπει περιουσιακά στοιχεία σχεδόν 10 τρισεκατομμυρίων δολαρίων στην BlackRock, είπε ότι υπάρχει ένα «τεράστιο» κεφάλαιο που περιμένει να επενδύσει σε τεχνολογία.
«Δεν φοβάμαι από πού θα προέλθουν τα χρήματα», είπε. «Θέλω απλώς να βεβαιωθώ ότι έχουμε την επιστήμη και την τεχνολογία και τη βιωσιμότητα. Μόλις το μάθουμε αυτό, τα κεφάλαια θα είναι εκεί».
Χρονοδιάγραμμα
Ο Bill Gates, στη συνέντευξη, παρουσίασε ένα χρονοδιάγραμμα και μερικές παραμέτρους:
-Η Catalyst θα ξεκινήσει τη χρηματοδότηση έργων το 2022, πιθανώς αρκετά σε κάθε περιοχή.
-Η χρηματοδότηση θα καλύψει το κόστος του πρώιμου σταδίου, όπως ο σχεδιασμός, και θα ανέλθει «ίσως στο 10%» του συνολικού κόστους.
-Το σχέδιο είναι να συγκεντρωθούν συνολικά περίπου 20 εταιρείες ως συνεργάτες και να αυξηθεί η δεξαμενή ιδιωτικών κεφαλαίων στα 3 δισεκατομμύρια δολάρια.
-Το πράσινο υδρογόνο και τα βιώσιμα καύσιμα αεροσκαφών έχουν προχωρήσει αρκετά ώστε να «διαμορφωθούν σε χαμηλή τιμή» σε τρία έως τέσσερα χρόνια.
“Θα ήμουν πολύ απογοητευμένος αν δεν δούμε μια δραματική μείωση του premium στο πράσινο, ακόμη και σε λιγότερο από πέντε χρόνια”, δήλωσε ο Gates. “Επειδή αυτό θα μας επιτρέψει να κάνουμε δύο γύρους έργων: τα πρώτα έργα, και στη συνέχεια αφού αποκτήσουμε εμπειρία από αυτά τα πρώτα δυόμισι χρόνια, θα κάνουμε έναν δεύτερο γύρο που θα μειώσει το κόστος ακόμη περισσότερο”.
Διαβάστε ακόμα:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα