Ο 14ος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος διεξάγεται αυτό το Σαββατοκύριακο στη θρυλική πίστα της Μόντσα.

H περιφέρεια της Λομβαρδίας καλωσορίζει ομάδες και οδηγούς για τον επόμενο αγώνα το Ιταλικό GP. Μετά την τελευταία του νίκη στο Ολλανδικό GP ο Μαξ Φερστάπεν προηγείται στη βαθμολογία με 3 βαθμούς διαφορά από τον πολυπρωταθλητή Λιούις Χάμιλτον.  Αντίστοιχα οι Mercedes προηγούνται με διαφορά 12 βαθμών στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Η Formula 1 ετοιμάζεται για τον τρίτο συνεχή αγώνα μετά το Σπα και το Ζάντβροοπ. Σε μια τελείως διαφορετική πίστα όμως καθώς τα μονοθέσια στη Μόντσα έχουν ένα αεροδυναμικό πακέτο με πολύ χαμηλή παραγωγή κάθετης δύναμης. Οι κλίσεις στις αεροτομές είναι ελάχιστες ώστε να μεγιστοποιείται η τελική ταχύτητα στο τέλος των μεγάλων ευθειών. Τελείως αντίθετα δηλαδή από το Ζάντβρουπ όπου οι κλίσεις των αεροτομών ήταν οι μέγιστες.

 

Οι Φερστάπεν και Πέρεζ έκαναν χτες τη διαδρομή με ποδήλατο.

Το φετινό θα είναι το 71ο Ιταλικό GP μαζί με το Βρετανικό είναι τα μόνα που βρίσκονται ανελλιπώς στο πρωτάθλημα από το 1950. Ο Χάμιλτον έχει πάρει 5 νίκες στην Μόντσα και αν κερδίσει την Κυριακή θα γίνει ο πιο πετυχημένος οδηγός στην ιστορία της πίστας. Επίσης αν κερδίσει θα φτάσει τις 100 νίκες στην καριέρα του. Πέντε νίκες στη Μόντσα έχει και ο άτυχος Μ.Σουμάχερ. Από τους οδηγούς που εκκινήσουν, νίκες στη Μόντσα έχουν πάρει οι Φέτελ, Αλόνσο, Λεκλέρκ και Γκασλί.

Ο Πιερ Γκασλί ήταν ο περσινός νικητής στη Μόντσα.
AUTODROMO NAZIONALE MONZA, ITALY – SEPTEMBER 06: Pierre Gasly, AlphaTauri, 1st position, with his trophy during the Italian GP at Autodromo Nazionale Monza on Sunday September 06, 2020 in Monza, Italy. (Photo by Glenn Dunbar / LAT Images)

Για δεύτερη φορά φέτος

Θα εφαρμοστεί για δεύτερη φορά φέτος μετά το Σίλβερστον η νέα διαμόρφωση Σαββατοκύριακο με τον κατατακτήριο αγώνα. Ειδικότερα οι κατατακτήριες δοκιμές μεταφέρονται Παρασκευή, αργά το απόγευμα ώστε να μπορούν να τις παρακολουθήσουν όσοι δουλεύουν. Η σειρά κατάταξης χρησιμοποιείται για την εκκίνηση του κατατακτήριου αγώνα (Sprint Qualifying) το Σάββατο. Οι οδηγοί θα κάνουν ένα sprint 100km, χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να αλλάξουν ελαστικά. Η τελική κατάταξη αυτού του sprint θα καθορίσει τη σειρά εκκίνησης του αγώνα την Κυριακή. Ο πρώτος στον τερματισμό του sprint παίρνει 3 βαθμούς, ο δεύτερος 2 και ο τρίτος 1 βαθμό. Ο νικητής παίρνει και ένα μικρό έπαθλο στο Park Ferme αλλά δεν υπάρχει βάθρο. Αυτό θα χρησιμοποιείται μόνο την Κυριακή μετά τη λήξη του αγώνα. Καθότι η συνολική διάρκεια στην πίστα μειώνεται κατά 30 λεπτά, αντίστοιχα μειώνονται κατά ένα τα διαθέσιμα σετ ελαστικών ανά οδηγό. Πλέον ο καθένας τους θα έχει 12 σετ στη διάθεσή του. Δυο σε κάθε περίοδο ελεύθερων δοκιμών, 4 στις κατατακτήριες δοκιμές, ένα στο sprint qualifying και τα υπόλοιπα στον αγώνα.

Ο Σαρλ Λεκλέρκ δοκίμασε χτες την κλίση της παλιάς θρυλικής στροφής οβάλ στη Μόντσα.
GP ITALIA F1/2021 – GIOVEDÌ 09/09/2021
credit: @Scuderia Ferrari Press Office

Υπό το πρίσμα ελαστικών

  • Για τον εντός έδρας αγώνα της Pirelli – σε μια από τις ταχύτερες πίστες της σεζόν – επελέγησαν οι τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας: η πιο δημοφιλής επιλογή της σεζόν. H P Zero λευκή σκληρή είναι η C2, η Ρ Zero κίτρινη μέση είναι η C3, και η P Zero κόκκινη μαλακή είναι η C
  • Ίδια επιλογή γομών έχει γίνει στη Μόντσα τα προηγούμενα δυο χρόνια καθώς προσφέρει καλή ισορροπία στις αντικρουόμενες απαιτήσεις του Ιταλικού Grand Prix.
  • Η Μόντσα είναι ο δεύτερος αγώνας της χρονιάς που θα εφαρμοστεί η νέα διαμόρφωση κατατακτήριων δοκιμών που είδαμε για πρώτη φορά στο Βρετανικό Grand Prix τον Ιούλιο. Ως αποτέλεσμα έχει αλλάξει η σύνθεση των διαθέσιμων σετ ελαστικών. Αντί να έχουμε 13 σετ ελαστικών για το Σαββατοκύριακο θα έχουμε 12 σετ. Θα υπάρχουν δυο σετ P Zero λευκής σκληρής γόμας, τέσσερα σετ P Zero κίτρινης μέσης γόμας και έξι σετ P Zero κόκκινης μαλακής γόμας. Επιπρόσθετα οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους, έξι σετ Cinturato πράσινα ενδιάμεσα ελαστικά και τρία σετ Cinturato μπλε βρόχινα ελαστικά σε περίπτωση που είναι βρόχινες οι συνθήκες.
  • Κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών της Παρασκευής μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο η μαλακή γόμα. Στη διάρκεια του κατατακτήριου αγώνα οι οδηγοί θα έχουν ελεύθερη επιλογή ελαστικών και δεν θα είναι υποχρεωμένοι να κάνουν πιτ στοπ. Στο τέλος του αγώνα θα επιστρέψουν ένα σετ ελαστικών αυτό που έχει συμπληρώσει τους περισσότερους γύρους. Οι κανονισμοί ελαστικών για την Κυριακή δεν αλλάζουν εκτός από το γεγονός ότι κάθε οδηγός μπορεί να διαλέξει τον τύπο ελαστικού με τον οποίο θα εκκινήσει στον αγώνα.

Χαρακτηριστικά πίστας

  • Η Μόντσα είναι γνωστή για τις μεγάλες ευθείες της που οδηγούν σε σημεία βίαιου φρεναρίσματος. Υπάρχουν όμως και μερικά πιο αργά, τεχνικά κομμάτια. 
  • Στις μεγάλες ευθείες πέφτει η θερμοκρασία των ελαστικών αυτό μπορεί να επηρεάσει την ακρίβεια στην αλλαγή κατεύθυνσης στην είσοδο της στροφής που ακολουθεί. Αυτό βέβαια εξαρτάται και από τον καιρό που μπορεί να είναι πολύ διαφορετικός αυτή την εποχή.
  • Οι ομάδες χρησιμοποιούν μικρές κλίσεις στις αεροτομές στη Μόντσα, για να ελαχιστοποιήσουν τις αντιστάσεις και να μεγιστοποιήσουν την τελική ταχύτητα στην ευθεία. Έτσι αποκτά μεγαλύτερη σημασία η μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση από την αντίστοιχη αεροδυναμικά παραγόμενη.
  • Στις μεγάλες ευθείες δίνει σημαντικό πλεονέκτημα να βρεθείς πίσω από προπορευόμενο μονοθέσιο, είναι κάτι που αρκετοί οδηγοί, το επιχείρησαν πέρυσι στις κατατακτήριες δοκιμές.
  • Πέρυσι το Ιταλικό Grand Prix με νικητή τον Πιερ Γκασλί, διακόπηκε με κόκκινη σημαία αυτό επηρέασε τη στρατηγική ελαστικών και οδήγησε σ’ ένα σπριντ 26 γύρων με φρέσκα ελαστικά στο φινάλε (οι πρώτοι έξι επέλεξαν τη μέση γόμα). Το 2019 στη Μόντσα που είχαμε ίδια επιλογή γομών, η στρατηγική του νικητή ήταν από μαλακή σε σκληρή γόμα. Βέβαια οι άλλοι δυο οδηγοί που ανέβηκαν στο βάθρο πήγαν από μαλακή σε μέση γόμα.
Ο Σάινθ έτρεξε χτες τα 5.8km της διαδρομής.
GP ITALIA F1/2021 – GIOVEDÌ 09/09/2021
credit: @Scuderia Ferrari Press Office

 Ο επικεφαλής F1 της Pirelli, Μάριο Ίσολα, τόνισε:

«Έχουμε δει και στο παρελθόν ότι στη Μόντσα είναι πιθανές αρκετές διαφορετικές στρατηγικές. Η υιοθέτηση του κατατακτήριου αγώνα προσθέτει μια ακόμη παράμετρο στο μείγμα, οι ομάδες είναι υποχρεωμένες να δουν από την αρχή τη στρατηγική ελαστικών που θα υιοθετήσουν για το τριήμερο του αγώνα. Στη συγκεκριμένη πίστα φθείρονται πρώτα τα πίσω ελαστικά και παίζει σημαντικό ρόλο η ελκτική πρόσφυση. Η μεγάλη πρόκληση είναι να αποτραπεί το γλίστρημα των πίσω ελαστικών και η υπερθέρμανσή τους. Καθώς υιοθετείται διαμόρφωση χαμηλής αεροδυναμικής πίεσης, τα ελαστικά δεν πιέζονται με μεγάλη δύναμη προς το έδαφος. Ο καιρός θα παίξει επίσης το ρόλο του, καθώς οι ψηλές θερμοκρασίες επιτείνουν το πρόβλημα της υπερθέρμανσης».

Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι σήμερα στις 19:00 ώρα Ελλάδος. Το κατατακτήριο σπριντ θα γίνει αύριο στις 17:30 ώρα Ελλάδος. Ο αγώνας θα διεξαχθεί την Κυριακή στις 16:00. Απευθείας μετάδοση από ΕΡΤ, Cosmote.

Διαβάστε επίσης:

Παράταση έως το τέλος του 2021 για την εκπόνηση Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων

F1: Ο Ράσελ στη Mercedes!