Συγκλονιστική επίδοση από το Ράσελ που έφερε τη Williams στην 2η θέση, τρίτος εκκινεί αύριο ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Λιούις Χάμιλτον

Είναι σύνηθες να βρέχει στο Σπα και σήμερα αυτό έγινε. Οι ελεύθερες δοκιμές διεξήχθησαν σε βρεγμένο το ίδιο και οι κατατακτήριες. Μάλιστα η διαδικασία άργησε αρκετά καθότι είχε νερό στο οδόστρωμα. Ξεκίνησε τελικά με 15 λεπτά καθυστέρηση και το μεγάλο ερωτηματικό ήταν: «Βρόχινα ή ενδιάμεσα ελαστικά;»

 

«Ενδιάμεσα» επέλεξαν στην Williams και αμέσως φάνηκε ότι είχαν δίκιο. Όλοι οι υπόλοιποι έσπευσαν να τους μιμηθούν ότι οι Ράσελ, Λατίφι έγραφαν πρώτους χρόνους. Αμέσως φάνηκε να ξεχωρίζει ο Λάντο Νόρις με τη McLaren. Ο Βρετανός οδηγός, πάταγε στα κερμπ σα να ήταν στεγνά, έπαιρνε γραμμές στεγνές στο βρεγμένο, γενικά ήταν σε άλλο επίπεδο. Θυμίζουμε πως στο βρεγμένο πρέπει να πατάς εκτός αγωνιστικής γραμμής για να αποφεύγεις τη γόμα που σε στεγνές συνθήκες προσφέρει κράτημα αλλά βρεγμένη γλιστρά περισσότερο. Φαίνονταν να μην ισχύει αυτό για το Νόρις. 

 

 

Από την διαδικασία του Q1 αποκλείστηκαν οι Alfa Romeo, Haas και ο Τσουνότα με την Alpha Tauri. Για έναν ακόμη αγώνα ο Ιάπωνας απογοητεύει. Το Q2 ξεκίνησε με τις Mercedes να βάζουν πατημένα ενδιάμεσα ελαστικά, να το μετανιώνουν και να χάνουν πολύτιμο χρόνο στο μπες βγες. Η πίστα βελτιώθηκε προς το τέλος, καθώς δεν έβρεχε και έπιασε εξ απήνης τους οδηγούς της Ferrari που έμειναν εκτός δεκάδας, μαζί με τους Λατίφι (Williams), Αλόνσο (Alpine), Στρολ (Aston Martin). 

 

 

Στο ξεκίνημα του Q3 η βροχή δυνάμωσε και ο Φέτελ πρότεινε «κόκκινη σημαία». Δεν εισακούστηκε αμέσως ο Νόρις ξεκίνησε μια ακόμη γρήγορη προσπάθεια που κατέληξε άδοξα στα προστατευτικά ελαστικά στη Ραντιγιόν. Ο Βρετανός ήταν τυχερός που απέφυγε τα χειρότερα και βγήκε χωρίς βοήθεια από το μονοθέσιο. Στο συγκεκριμένο σημείο στην κορυφή του λόφου έχουν δημιουργηθεί πολλά ατυχήματα πρόπερσι εκεί κοντά έχασε τη ζωή του ο Αντουάν Ουμπέρ.  Έχει ανοίξει συζήτηση για το αν χρειάζεται κάποια αλλαγή για λόγους ασφαλείας το συγκεκριμένο σημείο, πράγμα που ίσως θα αλλοιώσει το μοναδικό χαρακτήρα της πίστας. Αλλά δεν μπορείς να τα έχεις όλα!

 

 

Ο Φέτελ σταμάτησε να σιγουρευτεί αν ο Νόρις ήταν καλά και η διαδικασία διακόπηκε για αρκετή ώρα έως ότου στεγνώσει η πίστα και καθαριστεί το σημείο από συντρίμμια και λάδια. Όταν εκκίνησε εκ νέου μετά από περίπου 40 λεπτά, το ερώτημα ήταν πάλι βρόχινα ή ενδιάμεσα. Πάλι η απάντηση ήταν ενδιάμεσα. Ο Τζόρτζ Ράσελ με τη Williams έκανε μια εκπληκτική επίδοση που τον έφερε προσωρινά πρώτο, αλλά τελικά ο Φερστάπεν του πήρε την μπουκιά από το στόμα σημειώνοντας την 9η pole στην καριέρα του. Η Williams είχε να βρεθεί στην πρώτη σειρά της εκκίνησης από τη Μόντσα το 2017. Ο Ρικιάρντο κατετάγη 4ος δείχνοντας τη δυναμική της McLaren και πίσω του βρέθηκαν οι Φέτελ και Γκασλί στην 3η σειρά της εκκίνησης. Οι Πέρεζ και Μπότας είναι στην 4η σειρά της εκκίνησης και ο  Οκόν ήταν 9ος. Ο Μπότας έχει ποινή 5 θέσεων για την σύγκρουση που προκάλεσε στην Ουγγαρία, οπότε θα εκκινήσει 13ος

 

 

Ο Νόρις θα εκκινήσει αύριο μάλλον από τα πιτ καθώς θα χρειαστούν πολλές αλλαγές σε μηχανικά μέρη του μονοθεσίου: Κιβώτιο, μηχανή, σασί. Μιλώντας μετά το τέλος των δοκιμών ο Φερστάπεν τόνισε: «Ήταν δύσκολο να διατηρήσω το μονοθέσιο στην πίστα. Είναι μοναδική διαδρομή αλλά μεγάλη πρόκληση στο βρεγμένο». 

 

 

Από την πλευρά του ο Ράσελ συμπλήρωσε: «Δεν έχω τίποτα να χάσω, αύριο μετράει ελπίζω να πάρω κάποιους βαθμούς». Ο Χάμιλτον από την πλευρά του ήταν συγκρατημένος: «Δύσκολη μέρα για όλους, προσπαθώ να είμαι ήρεμος και θετικός. Ο πρώτος γύρος ήταν καλός, μπράβο στο Μαξ και στον Τζώρτζ. Αν έχει βροχή θα είναι δύσκολο αύριο να βρεθεί η ισορροπία ανάμεσα στην τελική ταχύτητα και στην κάθετη δύναμη». 

Η τελική κατάταξη ήταν:

 

Ο αγώνας ξεκινά στις 16:00 ώρα Ελλάδος και θα μεταδοθεί απευθείας από ΕΡΤ, Cosmoste. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα βρέχει και αύριο.