ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Cosco ελέγχει το 51% των μετοχών του ΟΛΠ και βάσει της σύμβασης παραχώρησης που έχει υπογράψει με το ΤΑΙΠΕΔ, θα πρέπει να της παραχωρήσει – εντός του Αυγούστου – ένα επιπλέον ποσοστό 16%. Για την απόκτηση του, έχουν μάλιστα κατατεθεί σε λογαριασμό μεσεγγύησης 88 εκατ. ευρώ, τα οποία δεν μπορεί να εισπράξει το δημόσιο πριν «κλείσει» η μεταβίβαση.
Το επόμενο βήμα είναι να κατατεθεί η συμφωνία στη Βουλή, προκειμένου να ψηφιστεί η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και του ΟΛΠ.
Οι διαπραγματεύσεις και τα αγκάθια
Όπως έγραφε το mononews, απαραίτητη προϋπόθεση για να φτάσει η Cosco να ελέγχει το 67% των μετοχών του ΟΛΠ, είναι να έχει ολοκληρώσει επενδύσεις ύψους 295 εκατ. ευρώ.
Επενδύσεις που δεν αναμένεται να έχουν τελειώσει σε δύο ή τρία χρόνια από σήμερα. Ο λόγος για την βασικότερη από όλες τις επενδύσεις, την νέα βάση κρουαζιέρας προϋπολογισμού 104 εκατ. ευρώ. Για την καθυστέρηση της υλοποίησης του σχεδιασμού ο κινεζικός όμιλος όμως υποστηρίζει ότι την ευθύνη φέρει το ελληνικό δημόσιο.
Η κινέζικη πλευρά βρισκόταν σε «ανοιχτή γραμμή» επικοινωνίας με το ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να βρεθεί λύση και να ολοκληρωθεί η συναλλαγή, έχοντας ως βασικό επιχείρημα πως η καθυστέρηση οφείλεται σε τρίτους και όχι στην ίδια. Η μεταβίβαση του 16% θα φέρει επιπλέον έσοδα στα ταμεία των Κινέζων από τα μερίσματα που θα προκύψουν, με δεδομένη την ισχυρή κερδοφορία που παράγει η εταιρεία κάθε χρόνο. Οι δύο πλευρές, όπως μετέδιδε το mononews, φέρεται να τα βρήκαν στα βασικά, που είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των έργων, η εγγυητική επιστολή από πλευράς Cosco.
«Αγκάθι» στις διαπραγματεύσεις φαίνεται ότι είναι οι υπεραξίες που αναμένει η τοπική οικονομία του Πειραιά να δημιουργήσει η Cosco. Υπεραξίες που μέχρι τώρα δεν έχουν δημιουργηθεί από τον κινεζικό όμιλο, ή τουλάχιστον όχι στον βαθμό που αναμενόταν, και οι οποίες έχουν, σύμφωνα με πληροφορίες, τεθεί στο τραπέζι από την πλευρά της κυβέρνησης.
Διαβάστε επίσης
Τα βρήκαν Cosco και ελληνική κυβέρνηση για τον ΟΛΠ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές πωλούν τα παλαιότερης κατασκευής bulkers τους
- Σε νέες περιπέτειες η οικογένεια Γιαννίρη- Στο σφυρί η μονοκατοικία στην Κηφισιά
- Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και γιατί τώρα όλοι σιωπούν, η «βόλτα» της Πειραιώς, η ρελάνς των Ιταλών στον Σιάμισιη, η κίνηση Στάσση, το μετρό και οι «τσακωμένοι» και ο Κινέζος στο Amirandes
- Τράπεζες: Μπρα ντε φερ ανάμεσα στους επενδυτικούς οίκους και τις χρηματιστηριακές για τις τιμές στόχους