Το όνομα Nissan Patrol ανέκαθεν ήταν σημείο αναφοράς για τους απανταχού λάτρεις του off-roading, καθώς από τότε που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, το 1951, έχει γεμίσει μια αξιοζήλευτη “βιτρίνα” από τρόπαια, υποστηρίζοντας μια σειρά από εξερευνήσεις – ορόσημα, σε όλο τον κόσμο. Η πρώτη γενιά του τετρακίνητου μοντέλου της Nissan, η 4W60, κυκλοφόρησε το 1951 και διέθετε έναν εξακύλινδρο, σε σειρά, κινητήρα 3,7lt, που απέδιδε 76PS με “part-time” τετρακίνηση, μέσω τετρατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων. Πωλήθηκε αποκλειστικά στην Ιαπωνία και “υιοθέτησε” την ονομασία Patrol όταν ανανεώθηκε με το μοντέλο 4W65, το 1958.
Η δεύτερη γενιά G60, κυκλοφόρησε πρώτα στην Αυστραλία το 1961 ως Datsun Patrol με κινητήρα 4.0lt εξακύλινδρο, σε σειρά, χωρίς επικεφαλή εκκεντροφόρο, που απέδιδε 125PS και ήταν διαθέσιμη σε εκδόσεις soft-top, wagon ή καμπίνα με σασί. Έμεινε αμετάβλητο για σχεδόν 20 χρόνια, μέχρι που αντικαταστάθηκε το 1980, από την εξαιρετικά δημοφιλή σειρά MQ. Το MQ Patrol αξιοποίησε την αυξανόμενη δημοτικότητα για διαδρομές αναψυχής με τετρακίνητα οχήματα, διαθέτοντας περισσότερα χαρακτηριστικά και χειρισμό που έμοιαζαν με επιβατικό αυτοκίνητο, ενώ εισήγαγε και την επταθέσια διαμόρφωση που διατηρεί το μοντέλο μέχρι και σήμερα.
Ήταν διαθέσιμο ως Hardtop με κοντό μεταξόνιο και αφαιρούμενη οροφή, ενώ η έκδοση του μεγάλου μεταξονίου επέτρεπε μια μεγάλη γκάμα παραλλαγών σε pick-up, καμπίνας-σασί και wagon. Ως προς τα κινητήρια σύνολα, ήταν διαθέσιμο είτε με τον κινητήρα βενζίνης 2,8lt ή με τον εξακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 3,3lt και ήταν το πρώτο Patrol που προσφέρθηκε με αυτόματο κιβώτιο τριών ταχυτήτων, που ήταν αποκλειστικά διαθέσιμο στην κορυφαία έκδοση του Deluxe Wagon. Το MQ Patrol ήταν επίσης το πρώτο μοντέλο που εισήγαγε τον turbo πετρελαιοκινητήρα το 1984, με την προσθήκη της επιλογής του εξακύλινδρου κινητήρα SD33T που απέδιδε 110PS ισχύος και 255Nm ροπής.
Η Nissan επανέθεσε το σημείο αναφοράς για την τετρακίνηση το 1987, όταν το εξαιρετικά δημοφιλές GQ Patrol ερχόταν με ανάρτηση με σπειροειδές ελατήριο που προσέφερε ένα ιδανικό μείγμα άρθρωσης για μεγάλες διαδρομές εκτός δρόμου και άνετη, δυναμική καθημερινή οδήγηση στον δρόμο. Αρχικά προσφέρθηκε με μια επιλογή από ολοκαίνουργους εξακύλινδρους κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ 4,2lt με πεντατάχυτο μηχανικό ή αυτόματο τετρατάχυτο κιβώτιο. Η γκάμα κινητήρων διευρύνθηκε το 1990 με την προσθήκη του 3,0lt βενζίνης, μιας μοναδικής έκδοσης προερχόμενης από τον εμβληματικό RB30 του Skyline sedan, διαθέσιμος στις αρχικές εκδόσεις, ενώ το 1995 επανήλθε ο turbo diesel των 2,8lt.
Η πέμπτη γενιά GU του Patrol κυκλοφόρησε το 1997 και έφερε ένα πιο κομψό, πιο ευρύχωρο αμάξωμα, με σημαντικές βελτιώσεις στο πλαίσιο, την ανάρτηση, καθώς και στα μέρη της μετάδοσης κίνησης, που αύξησαν σημαντικά την άνεση. Κινείτο είτε από μια βελτιωμένη έκδοση του κινητήρα turbo-diesel 2,8lt, ο οποίος διέθετε πλέον ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου και ένα intercooler, ή από τον ανανεωμένο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα των 4,2lt. Μια έκδοση turbo έγινε διαθέσιμη το 1999, με τον ολοκαίνουργιο τετρακύλινδρο 3,0lt turbo ZD30, που αντικατέστησε τους μικρότερους εξακύλινδρους το 2000 και με τον εξακύλινδρο της βενζίνης να αυξάνει τη χωρητικότητά του στα 4,8lt το 2001, παράγοντας 250PS και 420Nm, γεγονός που κατέστησε το Patrol το πιο ισχυρό τετρακίνητο στην κατηγορία του.
Με την άφιξη της σειράς υψηλής τεχνολογίας Υ62 το 2014, το Patrol ανέβασε τον πήχη ψηλά και διαμόρφωσε έναν πιο εκλεπτυσμένο χαρακτήρα. Ήταν αποκλειστικά διαθέσιμο ως wagon με τον κινητήρα βενζίνης 5,6lt V8, σαφώς επικεντρωμένο στις επιδόσεις της ασφάλτου και εξοπλισμένο με κορυφαίες τεχνολογίες, όπως το ψηφιακό Intelligent Rear View Mirror (που κυκλοφόρησε το 2017), καθώς και με μια εκλεπτυσμένη ρύθμιση της πλήρους ανεξάρτητης ανάρτησης, με υδραυλικό έλεγχο της κίνησης του αμαξώματος.
Το Y62 Patrol ανανεώθηκε το 2020 με έναν κομψό νέο εξωτερικό σχεδιασμό και πρόσθετα χαρακτηριστικά ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένης μιας ολοκληρωμένης δέσμης λειτουργιών του Nissan Intelligent Mobiliy, όπως Intelligent Emergency Braking, Forward Collision Warning, Active Cruise Control και Intelligent Lane Intervention.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ