Μία ναυτιλιακή από τις μεγαλύτερες του κόσμου, η Hapag-Lloyd, έβγαλε μέσα σε έξι μήνες περισσότερα κέρδη απ’ ό,τι έβγαλε συνολικά τα τελευταία δέκα χρόνια.

Σε επίπεδα ρεκόρ οδηγούν τα κέρδη των ναυτιλιακών τα προβλήματα που εξακολουθούν να παρατηρούνται στις εφοδιαστικές αλυσίδες, καθώς η ισχυρή ζήτηση, ο μεγάλος φόρτος στα λιμάνια και η έλλειψη άδειων κοντέινερ οδηγούν στα ύψη τους ναύλους.

Ενδεικτικό αυτού, τα καθαρά κέρδη της Hapag-Lloyd για το πρώτο εξάμηνο του έτους δεκαπλασιάστηκαν σε σχέση με το προηγούμενο έτος, φτάνοντας τα 2,7 δισ. ευρώ, ποσό που έρχεται να συγκριθεί με συνολικά καθαρά κέρδη για την ίδια 977 εκατ. δολαρίων για τα δέκα προηγούμενα χρόνια.

Οι καταλύτες

Ο καταλύτης πίσω από την εκτόξευση αυτή είναι η… πανδημία. Τα lockdown, η μεγάλη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και οι έντονες διακυμάνσεις της ζήτησης, λόγω των δύο πρώτων, έχουν προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, αλλά και στη ναυτιλία, που πλήττεται, αφενός, από την έλλειψη που υπάρχει στα κοντέινερ και, αφετέρου, από το «μποτιλιάρισμα» που δημιουργείται σε αρκετά λιμάνια (και λόγω κρουσμάτων), με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο χρόνος αναμονής για τα πλοία και τα συνεπαγόμενα κόστη. Είναι ενδεικτό ότι, στην περίπτωση της Hapag-Lloyd, το μέσο κόστος μεταφοράς ανά κοντέινερ (20ft) αυξήθηκε 46%, στα 1.612 δολάρια, το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Προβλέψεις για κέρδη ρεκόρ και σε επίπεδο έτους

Καθώς δε τα προβλήματα αυτά δεν αναμένεται να λυθούν σύντομα, ο γερμανικός όμιλος προβλέπει ότι τα κέρδη προ φόρων και τόκων για το σύνολο της χρονιάς θα κλείσουν μεταξύ 7,5 δισ. και 9,5 δισ. ευρώ, πολύ πάνω από τα συνολικά κέρδη των προηγούμενων δέκα ετών.

Η Hapag-Lloyd λειτουργεί κατά κύριο λόγο με μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα, αλλά το κόστος για τις εταιρείες που κλείνουν έκτακτες συμφωνίες έχει εκτιναχθεί σε αστρονομικά επίπεδα, με τις τιμές να ξεπερνούν ακόμη και τα 20.000 δολάρια ανά κοντέινερ των 40 ποδιών.

Διαβάστε επίσης:

Ναυλαγορά: Σενάριο για εκτόξευση στα επίπεδα του 2008!