Κατά την ανάπτυξη του ολοκαίνουργιου ηλεκτρικού crossover Nissan Ariya, οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί του δεν έλαβαν υπόψη μόνο την εργονομία του ταμπλό. Προσπάθησαν να δημιουργήσουν μια νέα εμφάνιση και αίσθηση για τα συστήματα ελέγχου, που οι οδηγοί θεωρούν στάνταρ. Αυτό απαιτούσε μια επανεξέταση του χώρου της καμπίνας, ως προς την αφή και την τοποθέτηση των επιμέρους στοιχείων.
Το εσωτερικό του Ariya σχεδιάστηκε για να είναι μια ανοιχτή, ευρύχωρη καμπίνα που προσφέρει αίσθηση ηρεμίας και γαλήνης. Μέρος αυτού του σχεδιασμού αποτελεί το ταμπλό χωρίς παραδοσιακά κουμπιά. Το κομψό ξύλινο τελείωμα που “διχοτομεί” το ταμπλό, ζωντανεύει με την εκκίνηση του Ariya, φωτίζοντας ένα σύνολο χειριστηρίων που βρίσκονται ακριβώς κάτω από την επιφάνεια του ταμπλό. Χρησιμοποιώντας μια νέα γενιά απτικών ελέγχων ανάδρασης, αυτά τα διακριτικά ενσωματωμένα κουμπιά, ανοίγουν έναν κόσμο δυνατοτήτων στη σχέση μεταξύ λειτουργίας και σχεδίασης.
Με τον ίδιο τρόπο που χρησιμοποιούμε την οθόνη ενός smartphone για πλοήγηση και αλληλεπίδραση με εφαρμογές, τα απτικά κουμπιά ανάδρασης στo Ariya αντιδρούν στο άγγιγμα, επικοινωνώντας μέσω των δονήσεων στα δάκτυλα. Κατά την προσαρμογή των χειριστηρίων κλιματισμού και των λειτουργιών οδήγησης του Ariya, οι οδηγοί θα αλληλεπιδρούν με ένα οικείο σύνολο εικονιδίων. Ακόμα, επειδή τα σημεία αλληλεπίδρασης γίνονται αντιληπτά με την αίσθηση και την ακοή, οι οδηγοί μπορούν να παραμείνουν προσηλωμένοι στον δρόμο. Η απόφαση της ομάδας σχεδιασμού να ενσωματώσει την απτική ανατροφοδότηση στο Ariya, αντικατοπτρίζει τη βασική σχεδιαστική ιδέα του αυτοκινήτου για τον Διαχρονικό Ιαπωνικό Φουτουρισμό (Timeless Japanese Futurism).
Ο επικεφαλής σχεδιαστής Hideki Tago, εξηγεί: “Δημιουργήσαμε έναν καθαρό χώρο, συνδυάζοντας τα απτικά χειριστήρια με τον κόκκο του φινιρίσματος του ξύλου στο εσωτερικό. Το κάναμε με τρόπο που δεν επηρέασε την απόδοση των χειριστηρίων, επιτρέποντάς μας να επιτύχουμε τόσο λειτουργικότητα, όσο και ελκυστική εμφάνιση. Εφαρμόζοντας μοτίβο κόκκων ξύλου στα πλαστικά πάνελ με τη διαδικασία της υδρο-εκτύπωσης, δώσαμε στα χειριστήρια μια πολύ ρεαλιστική αίσθηση, όπως του ξύλου. Ταυτόχρονα, αυτό επέτρεψε στα διαφανή εικονίδια να ζωντανέψουν όταν φωτίζονται.”
Με τον τελικό στόχο της ομάδας σχεδίασης του Ariya να έχει επιτευχθεί, την σκυτάλη πήρε η ομάδα των μηχανικών, που ανέλαβε να κάνει πραγματικότητα αυτή την ιδέα επιστημονικής φαντασίας. Η διαδικασία ξεκίνησε με μια εξαντλητική ανάλυση της ίδιας της τεχνολογίας. Στη συνέχεια ήρθε η “χειρουργική” ρύθμιση των κραδασμών και των ήχων. Για την ακρίβεια, “η δόνηση και ο ήχος είναι αλληλένδετα”, εξηγεί ο Tomotaka Igarashi, ο μηχανικός που είναι υπεύθυνος για την εσωτερική ανάπτυξη του HMI (Human – Machine Interface) του Ariya. “Μπορεί να φαίνεται προφανές, αλλά αυτό προκάλεσε την ομάδα μας να αναπτύξει έναν μοναδικό ήχο που θα ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του οδηγού, ενώ παράλληλα θα τον σχεδιάζει για να γίνεται όσο το δυνατόν πιο ευχάριστος.”
Μια τέτοια προσοχή στη λεπτομέρεια σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό crossover είναι μια αναγκαιότητα, καθώς ο ελάχιστος ήχος που εκπέμπεται από το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, σημαίνει ότι οι ήχοι που αναπτύσσονται από την κατασκευαστική ομάδα θα ακούγονται καθαρά κατά την οδήγηση. Η ανάπτυξη των απτικών ελέγχων απαιτούσε κάθε πιθανό σενάριο να δοκιμάζεται επανειλημμένα, για να διασφαλιστεί η εύκολη χρήση για ένα ευρύ φάσμα επιλογών οδήγησης. Αυτό σήμαινε εκτεταμένες δοκιμές από άτομα με διαφορετικό μέγεθος δακτύλων και μήκος νυχιών, καθώς και με διαφορετικές αντοχές πίεσης κουμπιού και υπό διαφορετική γωνία προσέγγισης. Επιπλέον δοκιμάστηκαν και χέρια με γάντια, προκειμένου να διασφαλιστεί η ενεργοποίηση του κουμπιού.
Τα κουμπιά απτικής ανάδρασης ομαδοποιούνται σε δύο συγκεκριμένες περιοχές του Ariya: στον κύριο πίνακα ελέγχου και στο ρυθμιζόμενο κεντρικό υποβραχιόνιο. Ο στόχος ήταν όχι μόνο να ενσωματωθεί η τεχνολογία στο σχεδιασμό της καμπίνας, ως μέσο εντυπωσιασμού των επιβατών, αλλά και να δώσει μια φυσική και ανταποκρινόμενη αίσθηση σε ένα μεγάλο εύρος οδηγών.
Μετά από εκτεταμένες δοκιμές, η ομάδα εγκατέστησε ηλεκτροστατικά κουμπιά που δεν είναι μόνο μεγαλύτερα από τα παραδοσιακά απτικά χειριστήρια, αλλά και ευρύτερα. Ένα είδος “πίεσης” με αέρα ενισχύει την απτική ανάδραση με την αίσθηση από το κλικ ενός παραδοσιακού μηχανικού κουμπιού, παρά το γεγονός ότι δεν εμπλέκεται παραδοσιακό φυσικό κουμπί.
Διαβάστε επίσης:
Explorer: Αναρριχήσου και κέρδισε το για 2 χρόνια!
Λύση στην επάρκεια ενέργειας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα!
Ημερολόγιο ΕΚΟ Acropolis Rally: 5 βδομάδες πριν!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ