Εδώ θα μοιράζομαι μαζί σας λεπτομέρειες για τον εθνικό μας αγώνα που επιστρέφει μετά από 8 χρόνια στο WRC.

Απομένουν 36 μέρες για την διεξαγωγή του εθνικού μας αγώνα, έως τη στιγμή που τα +60 πληρώματα θα πάρουν εκκίνηση κάτω από την Ακρόπολη.

Ανάμεσά τους και αρκετές ελληνικές συμμετοχές, πράγμα εξαιρετικά σημαντικό.

Παρότι το ημερολόγιο δείχνει 4/8/21 και το θερμόμετρο 45 βαθμούς Κελσίου υπό σκιά, η δουλειά δε σταματά.

Αντίθετα ο ρυθμός της είναι ταιριαστός με τον καύσωνα.

Αγώνας παγκοσμίου πρωταθλήματος Ράλι στη σύγχρονη εποχή δεν διοργανώνεται για πρώτη φορά στη χώρα μας.

Έχει ξαναγίνει πολλάκις αλλά με ιδιωτική πρωτοβουλία, όχι με ΝΠΙΔ.

Ο τρόπος είναι διαφορετικός και ευτυχώς έχουμε μαζί μας τον Νίκο Κερερέ.

Ο εκτελεστικός διευθυντής της Motorsport Greece και δεξί χέρι του Λευτέρη Αυγενάκη, μεταφράζει σε «γλώσσα δημοσίου» όσα σχεδιάζονται – συμφωνούνται με χορηγούς και προμηθευτές.

Τις προηγούμενες μέρες επισκέφτηκε τη χώρα μας μια θρυλική μορφή των αγώνων η Μισέλ Μουτόν.

Νικήτρια σε αγώνες WRC τέσσερις φορές σήμερα ήρθε εκπροσωπώντας τη FIΑ στη χώρα μας.

Επιθεώρησε μαζί με την αλυτάρχη του αγώνα Ανίτα Πασαλή τις ειδικές και συνεχάρη την Ελληνίδα συνάδελφό της στη FIA για τη σχεδίαση και το επίπεδο οργάνωσης.

«Έχει γίνει εξαιρετική δουλειά, μπράβο σας. Οι ειδικές είναι τόσο καλά στρωμένες που θα είναι παντού flat out» είπε η Γαλλίδα οδηγός αγώνων.

Η κ. Μουτόν έμεινε στη χώρα μας αρκετές μέρες και είχε την ευκαιρία να παραχωρήσει μια συνέντευξη στην Cosmote TV και στον συνάδελφο Γιάννη Μάριο Παπαδόπουλο (φωτ.) στα γραφεία της Motorsport Greece.

H Cosmote TV καλύπτει όλο το WRC και για το EKO Acropolis Rally έφτιαξε και ειδικό κανάλι που θα εκπέμπει συνεχώς, αρκετές μέρες την περίοδο του αγώνα.

Η ειδική διαδρομή «Ταρζάν» θα γίνει δυο φορές στο πλαίσιο του αγώνα. Μια το πρωί μήκους 23.37km και μια το απόγευμα ως Power Stage που για λόγους τηλεοπτικής κάλυψης όλων των αγωνιστικών θα είναι σε μήκος 13.37km.

Είναι κομμάτι της ιστορίας του αγώνα και είμαστε περήφανοι για την αναβίωσή του.

Αρκετά περιοδικά κάνουν φωτογραφήσεις και αφιερώματα ενόψει του Εθνικού μας αγώνα.

Υπέπεσε στην αντίληψή μας η αντίστοιχη δουλειά του CAR που θα κυκλοφορήσει αρχές Σεπτέμβρη.

Με φόντο την Ακρόπολη Subaru Impreza, Mitsubishi EVO, Ford Escort Cosworth, Lancia Delta Intergrale.

Αυτοκίνητα που έγραψαν ιστορία στις ειδικές διαδρομές του εθνικού μας αγώνα.

Κατά τη διάρκεια ανεφοδιασμού σε ένα βενζινάδικο της ΕΚΟ, μπήκα να πληρώσω και έπεσα πάνω σ’ αυτό το πολύ ωραίο σταντ με αξεσουάρ του αγώνα: Τσάντες, κούπες και άλλα, ωραία αναμνηστικά.

Πήγα ν’ ανεφοδιάσω το Toyota Yaris Hybrid, η Toyota είναι car partner του αγώνα.

Το οδηγώ αυτές τις μέρες, εντός πόλης είναι ακαταμάχητο.

Άνεση, κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης οπότε δεν υπάρχουν αλλαγές ταχυτήτων, είναι σβηστό την περισσότερη ώρα και κινείται ηλεκτρικά, καταναλώνει 3.1lt/100km εντός πόλης με συνεχή χρήση κλιματισμού.

Εκτός πόλης η οδική του συμπεριφορά είναι ισορροπημένη (σ.σ: είναι το πρώτο καλό οδηγικά Yaris στην ιστορία του μοντέλου) και η κατανάλωση με πράγματα και επιβάτες ανεβαίνει στα 4.1lt/100km.

Νομίζω πως κάπου εδώ τελειώνει η συζήτηση για πραγματική οικονομία.

Η χθεσινή φωτιά στη Βαρυμπόμπη ήταν μια δύσκολη στιγμή για την αναπνοή όλων μας στο ΟΑΚΑ, όπου βρίσκονται τα γραφεία της Motorsport Greece.

Ευτυχώς ελέγχθηκε σύντομα, παρότι έκαψε δάσος, σπίτια, περιουσίες.

Ολοένα και φουντώνει η συζήτηση για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα σε ατομικό, εταιρικό, εθνικό, παγκόσμιο επίπεδο.

Προφανώς η FIA από την πλευρά της προσπαθεί να συμβάλλει σ΄ αυτό: Η F1 είναι υβριδική από το 2014, το WRC γίνεται από το 2022 και φυσικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα κάθε αγώνα μετρά και μετριέται.

Το ίδιο ισχύει και για το EKO Acropolis Rally που έχει ως environmental manager τον Γιώργο Καζαντζόπουλο.

Δε βάζει εύκολα το μυαλό πόσα μικρά πράγματα μπορούν να γίνουν χωρίς κόστος και παίζουν ρόλο στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Αν μάλιστα τα αθροίσεις τότε το αποτέλεσμα είναι σημαντικό.

Μεγάλο θέμα συζήτησης τα μέτρα για την πανδημία, στις ειδικές διαδρομές, στην Υπερειδική της Αθήνας, στο Service Park.

Είναι βέβαιο πως όσοι εμβολιασμένοι (σ.σ: σήμερα έκλεισα τα ραντεβού της 14χρονης κόρης μου) θα έχουν πρόσβαση σε όλα τα σημεία που θα είναι ανοιχτά στο κοινό.

Κατά τα άλλα θα ισχύσουν όσα προβλέπουν τα υγειονομικά πρωτόκολλα του Υφ. Αθλητισμού για όλα τα αθλήματα.

Στο πλαίσιο του EKO Acropolis Rally ετοιμάζονται σημαντικές δράσεις για την Οδική Ασφάλεια υπό τον υφυπουργό Αθλητισμού Λευτέρη Αυγενάκη.

Κλείνοντας θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρω ότι στις 8/9 στο ποδηλατοδρόμιο του ΟΑΚΑ, θα φιλοξενηθεί ο παγκόσμιος τελικός eSports WRC με έπαθλο ένα Toyota GR Yaris.

Αυτό θα γίνει ενόσω το Υφυπουργείο Αθλητισμού βάζει επίσημα στον αθλητικό χάρτη τον ηλεκτρονικό αθλητισμό (e-sports).

Η Ελλάδα γίνεται η πρώτη ευρωπαϊκή χώρα που αναγνωρίζει σε νομοθετικό κείμενο το συγκεκριμένο είδος, δίνοντας τη δυνατότητα να συστηθούν τμήματα ηλεκτρονικού αθλητισμού.

Επίσης προβλέπεται η δημιουργία Ομοσπονδίας Ηλεκτρονικού Αθλητισμού, με τη συμμετοχή μίνιμουμ αριθμών σωματείων, με γνώμονα την ανάπτυξη του είδους.

Θα τα λέμε πολύ συχνά από δω και πέρα με θέματα γύρω από τον αγώνα.

(*) Ο Τάκης Πουρναράκης είναι πρόεδρος της Motorsport Greece, επιτροπή που συστάθηκε από τον υφυπουργό Αθλητισμού, Λευτέρη Αυγενάκη για την διεκδίκηση και διοργάνωση διεθνών αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού στη χώρα μας και διοργανώνει το EKO Acropolis Rally. Σε καμία περίπτωση σ’ αυτό το ημερολόγιο δε θα βρείτε πληροφορίες στις οποίες δεν έχουν πρόσβαση όλοι οι συνάδελφοί του δημοσιογράφοι, μέσω του Γραφείο Τύπου του αγώνα.

Διαβάστε επίσης:

Explorer: Αναρριχήσου και κέρδισε το για 2 χρόνια!

F1: O Αλόνσο, 700ml καύσιμο, ο 24χρονος νικητής!

F1, Ουγγαρία: Η τύχη χαμογέλασε στον Οκόν!