Κορυφώνεται η ένταση ανάμεσα σε Mercedes – Red Bull θα χρειαστεί θαύμα για να μην έχουμε δράμα στην εκκίνηση (16:00 ΕΡΤ, Cosmote).

Οι κατατακτήριες δοκιμές του Ουγγρικού GP ανέδειξαν κάποια σημαντικά γεγονότα που αλλάζουν ελαφρώς τις ισορροπίες ενόψει της  συνέχειας του πρωταθλήματος και της διεκδίκησης του τίτλου από τις Red Bull. Πρώτα απ’ όλα στη Mercedes έχουν ανεβάσει το παιχνίδι τους και το μονοθέσιό τους είναι ξανά ανταγωνιστικό, αυτό είχε να συμβεί από την Ισπανία. Ο Χάμιλτον έσπασε το σερί pole position των Red Bull και πήρε την 8η του pole σ’ αυτή την πίστα. Επιπλέον ο Μπότας έφερε την άλλη Mercedes στη 2η θέση μπροστά από τη Red Bull του Φερστάπεν. Ο Πέρεζ είναι στην 4η θέση με την άλλη Red Bull. Σε μια σχετικά μικρή σε μήκος πίστα 4.381m όπως το Ουγγαρόρινγκ τα 4 δέκατα είναι μεγάλη διαφορά.

Στο Q2 είδαμε το Φερστάπεν να σημειώνει τον ταχύτερο γύρο με τη μαλακή γόμα.

Όπως εξήγησε ο ίδιος ήταν οριακή η επίδοση με τη μέση γόμα και δεν ήθελε να ρισκάρει καθώς άλλα μονοθέσια βελτίωναν με τη μαλακή γόμα την πιθανότητα να αποκλειστεί από το Q3. Αποδείχτηκε ότι αρκούσε ο χρόνος που είχε κάνει με τη μέση γόμα για να προκριθεί. Ο Φερστάπεν εκκινεί εν τέλει από την 3η θέση πίσω από το Χάμιλτον που θα έχει όπως και ο Μπότας τη μέση γόμα.

Η καθαρή πλευρά της εκκίνησης δίνει σημαντικά καλύτερη πρόσφυση στο Ουγγαρόρινγκ οπότε λογικά ο Φερστάπεν θα μπορέσει εκμεταλλευόμενος και τη μαλακή γόμα να περάσει το Μπότας στην πρώτη στροφή. Ο ίδιος ζήτησε να σταματήσουν οι ερωτήσεις για το τι μπορεί να συμβεί αν βρεθούν πλάι πλάι με το Χάμιλτον τονίζοντας πως το θέμα κούρασε. Η αλήθεια είναι βέβαια πως η Red Bull πόνταρε επικοινωνιακά στην ένταση από το συγκεκριμένο θέμα, το σήκωσε τώρα αυτό γυρνάει μπούμερανγκ. Στην Αυστριακή ομάδα αναγκάστηκαν να απολύσουν και κάποιο μέλος τους που προέβη σε ρατσιστικά σχόλια εναντίον του Χάμιλτον.

Από την πλευρά του ο Βρετανός έριξε λάδι στη φωτιά βραδύνοντας αναίτια στην τελευταία προσπάθεια των κατατακτήριων δοκιμών. Δεν ξέρω αν ο Φερστάπεν θα μπορούσε να τον απειλήσει αλλά πηγαίνοντας αργά ο Χάμιλτον διασφάλισε πως κανείς δεν είχε τα ελαστικά του σε κατάλληλη θερμοκρασία για να βελτιώσει το χρόνο του. Ο Πέρεζ μάλιστα δεν μπόρεσε καν να εκκινήσει έγκαιρα την 2η προσπάθειά του στο Q3. Ο αγωνιστικός διευθυντής της RBR, Κρίστιαν Χόρνερ χαρακτήρισε αυτή την ενέργεια ως μέρος του παιχνιδιού. Από την πλευρά του ο Χάμιλτον αποσαφήνισε πως δεν έγινε επίτηδες. Δύσκολο να το πιστέψει αυτό κανείς, όπως και να έχει πάντως έπιασε. Αξίζει να τονιστεί πως η θερμοκρασία οδοστρώματος χτες ήταν στους 54 βαθμούς Κελσίου και κάτι παρόμοιο αναμένεται και για σήμερα.

Η Pirelli εκτιμά πως όσοι εκκινήσουν με τη μαλακή γόμα είναι πιθανόν να πάνε σε δυο αλλαγές κατά τη διάρκεια του αγώνα των 70 γύρων. Βέβαια στο Ουγγαρόρινγκ είναι δύσκολα τα προσπεράσματα, οπότε η θέση στην πίστα παίζει καθοριστικό ρόλο. Κοντολογίς δεν είναι εύκολο να κάνεις δυο αλλαγές και να μην χάσεις χρόνο πίσω από πιο αργό συνδυασμό. Για τις δυο Mercedes που εκκινούν με τη μέση γόμα είναι πιο εύκολο να βάλουν τη σκληρή με μια αλλαγή και να πάνε ως το τέλος. Αν δούμε στρατηγική δυο αλλαγών αυτή θα είναι είτε μαλακή/μέση/μέση είτε μαλακή/μέση/σκληρή ανάλογα με το τι λάστιχα έχει διαθέσιμα η κάθε ομάδα. Θεωρητικά οι δυο αλλαγές είναι λίγο ταχύτερη στρατηγική αν δεν μπλέξεις στο κυκλοφοριακό.  Θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε πως θα εξελιχθεί η μάχη ανάμεσα σε Red Bull και Mercedes.

Πιο πίσω ο Γκασλί εντυπωσίασε παίρνοντας την 5η θέση με την Alpha Tauri. Ο Γάλλος κατάφερε να πλασαριστεί μπροστά από Νόρις, Λεκλέρκ και πήρε την καλύτερη δυνατή θέση πίσω από τους τέσσερις κορυφαίους συνδυασμούς. Μάλιστα υπήρχε στοίχημα με τον αγωνιστικό διευθυντή της ομάδας Φρανκ Τοστ: Αν ο Γάλλος ήταν 8ος θα γύριζε στο ξενοδοχείο με τα πόδια, αν ήταν 7ος θα έπαιρνε το εταιρικό Honda, αν ήταν 6ος θα του έβρισκε Ferrari ο Τοστ για να πάει στο ξενοδοχείο. Δεν ξέρω με τι γύρισε τελικά ο Γκασλί που ήταν 5ος.

Απογοήτευση ακόμη μια φορά για τον Τσουνότα, τράκαρε την Alpha Tauri στις ελεύθερες δοκιμές και έμεινε εκτός Q2 στις κατατακτήριες εκκινεί σήμερα από την 16η θέση. Αντίστοιχα ο Σάινθ που φαίνονταν γρήγορος βγήκε και χτύπησε τη Ferrari, υπάρχει ερωτηματικό αν το κιβώτιο του είναι εντάξει. Γενικά η Ferrari απογοήτευσε και με την 7η θέση του Λεκλέρκ αν αναλογιστεί κανείς τις επιδόσεις της σε Μονακό και Μπακού. Οι κόκκινοι λένε πως διεκδικούν την 3η θέση στους κατασκευαστές, αλλά με τέτοιες εμφανίσεις, δεν μπορούν να περιμένουν πολλά.

Μια ώρα πριν την εκκίνηση του αγώνα στις 15:00 θα πούμε περισσότερα στο Instagram Live με τον Πάνο Σεϊτανίδη. Σας περιμένουμε όλους. 

Διαβάστε επίσης:

Οικογενειακές διακοπές με Honda CRV!