Από την βίλα «Γαία», που αγόρασε έτσι, μέσω του Sotheby’s International Realty Greece η Γκαμπριέλα Χιρστ θα μπορεί πλέον να απολαμβάνει αδιάκοπα αυτήν την εικόνα, αφού ακόμη και η κρεβατοκάμαρά της _όπως και όλες οι υπόλοιπες έξι, αλλά και όλο το σπίτι_ βλέπει κατ΄ευθείαν στο πέλαγος.

Από το φόρεμα της Τζιλ Μπάιντεν για την ορκωμοσία του νέου αμερικανού προέδρου τον περασμένο Ιανουάριο, με τα λουλούδια όλων των αμερικανικών πολιτειών ως τα υπόσκαφα σπίτια των Κυκλάδων. Από τα ράντσα της Ουρουγουάης και την εκτροφή προβάτων ως το απέραντο γαλάζιο των ελληνικών θαλασσών.

Από τα αντι- ακτινοβολικά υφάσματα για την προστασία από τα κινητά τηλέφωνα ως τα βιοκλιματικά κτήρια στην Ελλάδα.

Από το αίτημα της βιώσιμης πολυτέλειας στην ένδυση, ως την πράξη, που μπορεί να είναι μία κατοικία σε ελληνικό νησί, φτιαγμένη από τα φυσικά υλικά της γης.

Γκαμπριέλα Χιρστ

Κοινός παρανομαστής όλων αυτών των ετερόκλιτων, φαινομενικά στοιχείων, ένα όνομα: Γκαμπριέλα Χιρστ.

Το νέο αστέρι της διεθνούς μόδας με την ορμητική είσοδο στο χώρο, όπου διαγράφει ήδη λαμπρή πορεία, χάρις και στην πρόσφατη ανάληψη της διεύθυνσης του ιστορικού οίκου Chloé, φέρνοντας μάλιστα την μεγάλη ανατροπή τόσο όσον αφορά τις πρώτες ύλες παραγωγής προϊόντων όσο και στο «αποτύπωμά» τους στο περιβάλλον.

Μια τέτοια γυναίκα, παρ΄ότι από την άλλη άκρη του κόσμου, γέννημα θρέμμα μιας χώρας της Λατινικής Αμερικής δεν θα μπορούσε παρά να αγαπήσει την Ελλάδα.

Η Γκαμπριέλα Χιρστ με τον σύζυγό της Όστιν Χιρστ

Κι αυτό συνέβη. Τόσο, ώστε να αποκτήσει το δικό της σπίτι στη Μήλο, μία από τις μοναδικές πέτρινες, υπόσκαφες κατοικίες του αρχιτέκτονα Χρήστου Βλάχου με την μοναδική θέα στο Αιγαίον πέλαγος και την άλλο τόσο εκπληκτική τιμή: 6,5 εκατομμύρια ευρώ.

Για την γυναίκα δημιουργό και επιχειρηματία, που έχει θέσει ως στόχο της τη μη χρήση παρθένων υλικών ως το 2022 και την χρήση 80% παλαιών αποθεμάτων ως το 2023 ένα σπίτι, που να ανταποκρίνεται απόλυτα στις σύγχρονες απαιτήσεις προστασίας του φυσικού τοπίου, ταυτόχρονα με την υψηλή αισθητική που διακρίνει και την ίδια δεν μπορεί παρά να ήταν το ζητούμενο. Και καλοπληρωμένο, όπως θέλουν οι πληροφορίες.

Η φύση στον εσωτερικό χώρο

«Πού ονειρεύεστε, να πάτε καλοκαιρινές διακοπές», την είχε ρωτήσει δημοσιογράφος της Vogue πριν από λίγο καιρό.

«Στη Μήλο, στην Ελλάδα. Νοικιάστε ένα AirBnB για να ζήσετε το νησί», απαντούσε εκείνη ως συμβουλή στις αναγνώστριες. Αποκαλύπτοντας έτσι, τις δικές της ημέρες της παραμονής, προφανώς αξέχαστες, στο πανέμορφο κυκλαδίτικο νησί με το ηφαιστειογενές υπόβαθρο, τους λευκούς βράχους και τα καταγάλανα νερά.

Η πρόσοψη της βίλας με τις πισίνες, τα καθιστικά και την θέα στη θάλασσα

Από την βίλα «Γαία», που αγόρασε έτσι, μέσω του Sotheby’s International Realty Greece η Γκαμπριέλα Χιρστ θα μπορεί πλέον να απολαμβάνει αδιάκοπα αυτήν την εικόνα, αφού ακόμη και η κρεβατοκάμαρά της _όπως και όλες οι υπόλοιπες έξι, αλλά και όλο το σπίτι_ βλέπει κατ΄ευθείαν στο πέλαγος.

Αυτός είναι ο ρόλος, που έχουν τα τεράστια ανοίγματα του σπιτιού προς την πλευρά της θάλασσας ενώ στους εξωτερικούς χώρους το νερό στις πισίνες μοιάζει να «ακουμπάει» στο φυσικό υγρό στοιχείο αλλά και στον ουρανό.

Μεγάλη διαφορά από το ατμοσφαιρικό μεν, πλην πάντα «αμερικάνικο» Ουέστ Βίλατζ της Νέας Υόρκης, όπου κατοικεί πλέον μόνιμα με την οικογένειά της, που φέρει το διάσημο όνομα των Χιρστ: Τον σύζυγό της Όστιν Χιρστ (John Augustine Hearst) γόνο της γνωστής εκδοτικής οικογένειας, που είναι στέλεχος επιχειρήσεων, μέσων μαζικής ενημέρωσης, παραγωγός ταινιών αλλά και συνεργάτης της, και τα τρία τους παιδιά, τις δίδυμες κόρες και τον μικρότερο γιο.

Βίλα Γαία. Παράθυρο στη θάλασσα

Η Γαία

Η διακριτική και ποιοτική αισθητική συνδυασμένη με τη χρήση αειφορικών υλικών, που ενσωματώνονται τέλεια στο φυσικό τοπίο ενώ ταυτόχρονα συνδυάζονται με σύγχρονες εγκαταστάσεις και ανέσεις είναι τα χαρακτηριστικά της αρχιτεκτονικής του Χρήστου Βλάχου.

Πολλά από τα κτήριά του βρίσκονται στην Κέα, όπου ο πατέρας του Τάσος Βλάχος, που είχε αρχίσει να επενδύει στο νησί από την δεκαετία του ΄60, δημιούργησε την παράδοση του «πέτρινου χωριού», χτίζοντας τις πρώτες λιθόκτιστες κατοικίες και ανεμόμυλους.

Σημαντική κατάθεση όμως του ίδιου ήταν η ιδέα για τη δημιουργία υπόσκαφων κατοικιών, το 2012 μάλιστα, του δόθηκε η ευκαιρία να συμμετάσχει στη νομοθέτηση ειδικής διάταξης, για την κατασκευή υπόσκαφων βιοκλιματικών κτηρίων στον ελληνικό χώρο, με σκοπό να διατηρηθεί το πολύτιμο φυσικό τοπίο όσο το δυνατόν αναλλοίωτο.

Όπως η «Γαία», έτσι και άλλα σπίτια του χτίζονται _σύμφωνα πάντα με την εν λόγω διάταξη_ κάτω από την επιφάνεια του εδάφους, φέρουν μόνο μία όψη αλλά κανένα ίχνος κατασκευής σε γενική κάτοψη (εκτός των προβλεπομένων από τη διάταξη).

Βίλα Γαία. Παράθυρο στη θάλασσα

Σε μία ερημική περιοχή της Μήλου, στην οποία καταλήγει ένας ελικοειδής δρόμος βρίσκεται η «Γαία». Οι κύριοι χώροι του σπιτιού αναπτύσσονται κατά παράταξη, κάτι που εξυπηρετεί και τον φυσικό φωτισμό τους, ο οποίος γίνεται μέσα από τα ανοίγματα, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη θέα στον ορίζοντα.

Άλλα ανοίγματα στην οροφή του υπόσκαφου και στο φυσικό έδαφος διαμορφώνουν φωτεινές αυλές, αίθρια, σχισμές και διαμπερείς υπαίθριους διαδρόμους. Κι ένα δεντράκι στο ημιυπαίθριο (!) μπάνιο κάνει τη διαφορά.

Όσο για τους εξωτερικούς χώρους, απλώς αποτελούν συνέχεια των κλειστών, με το υγρό στοιχείο να καταλαμβάνει σχεδόν όλη την πρόσοψη του κτίσματος.

Η χρήση τοπικής πέτρας εξάλλου, και άλλων ακόμη υλικών που παρουσιάζουν αυξημένη αντοχή στον χρόνο αλλά και η εναλλαγή με το λευκό χρώμα που κυριαρχεί στο κτήριο δίνουν την αίσθησης της γαλήνης που επιζητεί κάποιος για τις διακοπές του.

Αναμενόμενες είναι ωστόσο οι πινελιές, που θα βάλει η νέα ιδιοκτήτρια του σπιτιού στη διακόσμησή του _όπως ο καθένας θα έκανε άλλωστε_ δεδομένης και της εκλεπτυσμένου στυλ της αλλά και της προσωπικής αισθητικής της.

Γκαμπριέλα Χιρστ

Δυναμική αρχή

Η 45χρονη σήμερα Γκαμπριέλα (Γκάμπι για τους φίλους της) Περετζούτι, όπως ήταν το πατρικό της όνομα μπορεί να προερχόταν από ευκατάστατη οικογένεια, μεγάλωσε όμως αρκετά μακριά από τον κόσμο, καθώς το ράντσο του πατέρα της βρίσκεται στο κέντρο της Ουρουγουάης με απόσταση τουλάχιστον δύο ωρών από την κοντινότερη πόλη.

Αρχικά σπούδασε στο British School of Montevideo και στη συνέχεια στο Πανεπιστήμιο ORT Ουρουγουάης.

Η κατεύθυνσή της όμως άλλαξε οριστικά όταν, αφήνοντας πίσω της το πτυχίο Επικοινωνίας στράφηκε στην τέχνη, προκειμένου να σπουδάσει στη σχολή θεάτρου Neighborhood Playhouse της Νέας Υόρκης. Παράλληλα την ενδιέφερε πολύ η μόδα, άλλωστε από μικρή καλλιεργούσε το προσωπικό της στυλ και αυτό ακριβώς θέλησε σύντομα να αναπτύξει επαγγελματικά.

Πρώτη επιχειρηματική της απόπειρα λοιπόν, το 2004 μ΄ ένα κεφάλαιο 700 δολαρίων και προϊόν, μπλουζάκια με μεταξωτές στάμπες, που απεικόνιζαν μία φτερωτή γυναίκα πάνω σε ένα άλογο. Πηγή έμπνευσης, η μητέρα της, από μία φωτογραφία της στο ράντσο. Το οποίο ράντσο άλλωστε θα αποτελούσε σταθερά στη συνέχεια την αφετηρία πολλών δημιουργιών αλλά και προβληματισμών.

΄Εκτοτε η πορεία της τολμηρή, χωρίς να φοβάται τον άγριο ανταγωνισμό στον δύσκολο κόσμο της μόδας αλλά και ανοδική, αφού έμαθε γρήγορα να διεκδικεί και να επικρατεί.

Πρώτη μεγάλη της επιτυχία έτσι, η περίφημη τσάντα Nina, που της έδωσε το όνομα της αγαπημένης της τραγουδίστριας Νίνα Σιμόν και σήμερα είναι το «μυστικό» για τις πιο ψαγμένες γυναίκες.

Αρκεί να ειπωθεί ότι η συγκεκριμένη τσάντα φτιάχτηκε αρχικά σε μόνον 20 κομμάτια που έδωσε η ίδια σε γυναίκες που θαύμαζε ενώ σήμερα υπάρχει φυσικά αναμονή για την απόκτησή της.

Γενικά τα δερμάτινα είδη της όμως, έχουν θεωρηθεί ως υψηλής ποιότητας κατασκευαστικά και αισθητικά, έτσι που να συγκρίνονται με αυτά του Hermès!

Η βίλα από ψηλά ενσωματωμένη στο περιβάλλον

Το μυστικό της επιτυχίας

Για την ίδια, το γεγονός ότι έχει μεγαλώσει σε επαρχία και μάλιστα μιας μικρής χώρας, μέσα στη φύση όμως, και κοντά στα ζώα έχει επιδράσει σημαντικά και στη φιλοσοφία της, όσον αφορά τα προϊόντα που παράγει «Δύο πράγματα αναρωτιέμαι πριν από κάθε απόφαση για ένα προϊόν: Είναι βιώσιμο και φιλικό προς το περιβάλλον;

Είναι αρκετά καλό για να κρατήσει;», όπως λέει. Επεξηγώντας ότι σ΄έναν απομεμακρυσμένο τόπο, όπως αυτός που ζούσε εκείνη, τη μεγαλύτερη σημασία έχει η διάρκεια των πραγμάτων και η ποιότητά τους και όχι η χλιδή.

«Τα πράγματα έπρεπε να είναι ανθεκτικά, τίποτα δεν πετιόταν και όλα επαναχρησιμοποιούνταν.

Τα αντικείμενα και ο περιβάλλων χώρος είχαν προσωπικότητα, έπαιρναν σχήμα και ζωή από τις ζωές των ανθρώπων και το πέρασμα του χρόνου», όπως λέει.

Γκαμπριέλα Χιρστ

Εδώ λοιπόν βρίσκεται στο μυστικό της ιδιαιτερότητας αλλά και τις επιτυχίας της: Διαχρονικότητα, ποιότητα και βιωσιμότητα. Και όχι μόνον στα λόγια.

Η συλλογή της, άνοιξη / καλοκαίρι του 2020 ήταν η πρώτη με ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα.

Πάνω από το 50 % του μεταξιού που χρησιμοποιεί, προέρχεται από βιολογική γεωργία και περισσότερο από το 80% του κασμιρένιου νήματος για πλεκτά ανακυκλώνεται. Για τα ρούχα της χρησιμοποιεί αποκλειστικά φυσικές ίνες και βισκόζη, ενώ τα υλικά που απομένουν από παλαιότερες συλλογές αξιοποιούνται εκ νέου. Ενδεικτικό είναι άλλωστε ότι το 99% των υφασμάτων είναι βιώσιμο.

Χρησιμοποιεί όμως ακόμη, και το μαλλί από τα πρόβατα του ράντσου στην Ουρουγουάη, που διευθύνει η ίδια μετά από τον θάνατο του πατέρα της, επιμένοντας σε έναν κύκλο παραγωγής που βοηθά στην ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Εκτός από το ύφασμα που προστατεύει από την ακτινοβολία των τηλεφώνων και τοποθετήθηκε στις τσέπες των μπουφάν χρησιμοποιεί ένα πολύ λεπτό μαλλί merinos και λινά με επεξεργασία αλόης.

Η βίλα από ψηλά ενσωματωμένη στο περιβάλλον

Οι τσάντες της είναι επενδεδυμένες με φυσικό λινό και τα κοσμήματα και τα μεταλλικά κομμάτια τους δημιουργούνται με γαλβανισμό για μειωμένο αποτύπωμα στο περιβάλλον. Εξάλλου έχει δεσμευτεί για μηδενικά απόβλητα (zero waste) και ανακύκλωση στην παραγωγή της ενώ ακόμη και οι συσκευασίες είναι από βιο-πλαστικού που μπορεί να κομποστοποιηθεί.

Και όλα αυτά χωρίς τα προϊόντα της να στερούνται πολυτέλειας, κάτι που τελικά φαίνεται να έχει αποτελέσει παράδειγμα και για άλλες παρόμοιες επιχειρήσεις μόδας.

Κάπως έτσι άρχισαν και οι διακρίσεις.

Το 2016, η Χιρστ συμπεριλήφθηκε στο «Ten of Tomorrow» από το Women Wear Daily, το 2017 προστέθηκε στο Business of Fashion BOF500 2017 (τον επαγγελματικό δείκτη των ανθρώπων που διαμορφώνουν την παγκόσμια βιομηχανία μόδας).

Και το 2019, η LVMH Luxury Ventures για είδη πολυτελείας επένδυσε στην Gabriela Hearst, επιτρέποντας στη μάρκα να επεκτείνει την παρουσία της σε όλο τον κόσμο. Και φυσικά η Γκαμπριέλα Χιρστ είναι η πρώτη γυναίκα σχεδιάστρια με πολυπολιτισμική κληρονομιά που ανέλαβε το τιμόνι ενός οίκου μόδας στο Παρίσι. Της Chloé.

Μία από τις κρεβατοκάμαρες του υπόσκαφου κτηρίου

Το πελατολόγιό της κατόπιν αυτών, τεράστιο. Αντζελίνα Τζολί, ΄Εμα Γουάτσον, Άννι Χάθαγουεϊ, Λώρα Ντερν. Ούμα Θέρμαν, Λωρίν Χάτον, Σελένα Γκόμεζ, Τζούλια Ρόμπερτς, Ντέμι Μουρ, Όπρα, Έμα Στόουν, Λέιντι Γκάγκα, Αμάλ Κλούνεϊ, Τζέσικα Λανγκ, Μέγκαν Μάρκλ, φυσικά η Τζιλ Μπάιντεν και πολλές ακόμη.