ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Από τα πιο σημαντικά ζητήματα είναι ο σχεδιασμός της νέας θαλάσσιας σύνδεσης Πειραιά-Ελευσίνας, “Θαλάσσια Ιερά Οδός”, που θα ενώνει εφτά Δήμους με πολιτιστικά δρώμενα σε ένα πλωτό ταξίδι μέσω πλοιαρίων αναψυχής σε ιστορικά νερά. Τα εγκαίνια της νέας γραμμής δρομολογούνται για τις αρχές 2023 σε συνδυασμό με την έναρξη της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας- Eleusis 2023 και με συμμετοχή της τριήρους “ΟΛΥΠΙΑΣ” με πλήρωμα 170 εθελοντές κωπηλάτες. Επίσης η απομάκρυνση όλων των ναυαγίων και των επικίνδυνων-επιβλαβών πλοίων που παραμένουν επί δεκαετίες στον κόλπο της Ελευσίνας ώστε να σταματήσει η περιοχή να θεωρείται “νεκροταφείο πλοίων” και προσπάθειες εξεύρεσης λύσεων για τις ανάγκες αποσυναρμολόγησης, στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας και με την συναίνεση όλων των κοινωνικών φορέων της περιοχής.
Ο κ. Καμαρινάκης επίσης αναφέρθηκε στο σύμφωνο συνεργασίας που υπέγραψαν Ο.Λ.Ε. ΑΕ και Ελευσίνα 2023 -Πολιτιστική Πρωτεύουσα, που προβλέπει παραχώρηση χώρων της Χερσαίας Ζώνης Λιμένος Ελευσίνας (ΧΖΛ) για την τέλεση των εορταστικών εκδηλώσεων, καθώς και στη παραχώρηση μεγάλων εκτάσεων του παραλιακού μετώπου της ΧΖΛ στους Δήμους Ελευσίνας, Μεγαρέων και Ασπροπύργου για κοινόχρηστο και κοινωφελή σκοπό, με στόχο την αξιοποίηση τους προς όφελος των τοπικών κοινωνιών.
Η εκπόνηση του master plan του Λιμένα Ελευσίνας σε ολιστικό επίπεδο, αλλά και η προώθηση της εξυπηρέτησης των χύδην φορτίων από τις εγκαταστάσεις του Ο.Λ.Ε. ΑΕ θεωρώντας ότι ο Λιμένας Ελευσίνας λειτουργεί συμπληρωματικά -και όχι ανταγωνιστικά- με τον Λιμένα Πειραιά και έχει την δυνατότητα εξυπηρέτησης της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, είναι ένα τα βασικά θέματα σχεδιασμού του λιμανιού, όπως και η ανάδειξη του ρόλου του Λιμένα της Ελευσίνας, ως φυσικού επίνειου του Θριάσιου Πεδίου, με την σύνδεση του με το σιδηροδρομικό δίκτυο για την προώθηση των logistics και την ενίσχυση του δικτύου των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών.
Οι άλλες δράσεις
Επίσης ο ΟΛΠ έχει υπογράψει σύμφωνο Συνεργασίας του Ο.Λ.Ε. ΑΕ με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, που προβλέπει την δυνατότητα πρακτικής μετεκπαίδευσης των σπουδαστών στις λιμενικές εγκαταστάσεις της Ελευσίνας, αναπτύσσει σύστημα Εκσυγχρονισμού της λειτουργίας των Λιμενίσκων δικαιοδοσίας Ο.Λ.Ε. ΑΕ με κατάρτιση νέων κανονισμών για την απρόσκοπτη και ορθή διαχείριση της αγκυροβολίας αλιευτικών σκαφών και σκαφών αναψυχής. Στόχος είναι επίσης η ανάπτυξη του Λιμένα Ελευσίνας σε ενεργειακό κόμβο, όπως προβλέπει το Σύμφωνο Συνεργασίας που υπεγράφη μεταξύ Ο.Λ.Ε. ΑΕ και ΔΕΣΦΑ ΑΕ για θέματα ανάπτυξης, επέκτασης και προώθησης της διαθεσιμότητας του υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ / Liquefied Natural Gas [LNG]) ως περιβαλλοντικά φιλικού καυσίμου, καθώς και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του Ο.Λ.Ε. ΑΕ με αναβάθμιση των συστημάτων μηχανογράφησης – μηχανοργάνωσης και στελέχωσης τμημάτων με προσωπικό.
Παράλληλα:
• Διερεύνηση συνεργασίας με ΕΛ.ΠΕ σε θέματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.
• Συμμετοχή σε προγράμματα ηλεκτροδότησης με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και cold ironing.
• Πρωτοβουλίες για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος με μόνιμο ελλιμενισμό του αντιρρυπαντικού σκάφους “ΑΚΤΑΙΑ” στην Ελευσίνα ώστε να αντιμετωπίζεται ταχύτερα και άμεσα πιθανό περιστατικό θαλάσσιας ρύπανσης, καθώς και πρόβλεψη για την χρήση στο άμεσο μέλλον εναερίων μέσων τύπου drones σε συνεργασία με άλλες βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.
• Υλοποίηση σειράς τεχνικών έργων (επισκευή κτηρίων, αλλαγή ηλεκτροφωτισμού, “έξυπνα” ηλιακά παγκάκια) που αναβαθμίζουν αισθητικά και ενεργειακά την εικόνα στο παραλιακό μέτωπο της Ελευσίνας, της Ν. Περάμου και Πάχης Μεγάρων.
• Σειρά πολιτιστικών δράσεων σε ανακαινισμένες κτιριακές υποδομές του Ο.Λ.Ε. ΑΕ που φέρνουν κοντά την τοπική κοινωνία με τον Λιμένα (Έκθεση Ιστορικής Φωτογραφίας με θέμα ο “Λιμενεργάτης στην Ελευσίνα, θετική ανταπόκριση στο ενδιαφέρον σκηνοθετών διεθνούς κύρους για να χρησιμοποιήσουν χώρους της ΧΖΛ Ελευσίνας σε γυρίσματα κινηματογραφικών ταινιών).
• Προώθηση δημιουργίας καταδυτικών κέντρων προς τουριστική αξιοποίηση των ναυαγίων που δεν μπορούν να ανελκυστούν.
• Οργάνωση των καραβοστασίων για τα παροπλισμένα πλοία με τον καθορισμό νέων όρων και προδιαγραφών υποδοχής και φιλοξενίας πλοίων και πρόταση για κίνητρα απόδοσης ανταποδοτικών τελών στις τοπικές κοινωνίες.
• Προωθητικές ενέργειες για την προσέλκυση νέων φορτιών οικοδομικών υλικών, λόγω της έναρξης του εμβληματικού έργου στο Ελληνικό και την αναμενόμενη ανάπτυξη της οικοδομικής δραστηριότητας. Συνεργασία με όλες τις βιομηχανικές μονάδες της περιοχής.
Ο κ. Στεργίου εξήρε το έργο του Ο.Λ.Ε. ΑΕ για την ανάδειξη του αναπτυξιακού ρόλου του Λιμένα Ελευσίνας και συνεχάρη την Διοίκηση και προσωπικά τον Διευθύνοντα Σύμβουλο για το όραμα και τις καινοτόμες πρωτοβουλίες του, οι οποίες“αποτελούν κοσμογονία σε επίπεδο Ο.Λ.Ε. ΑΕ” όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι οι δράσεις του Οργανισμού δεν περιορίζονται στα στενά πλαίσια της εμπορικής λειτουργίας του Λιμένα Ελευσίνας, αλλά διευρύνονται και σε τομείς Πολιτισμού,Τουρισμού, Προστασίας Περιβάλλοντος, Τεχνολογίας και Ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής με ενίσχυση της επιχειρηματικότητας προς όφελος της οικονομίας και των τοπικών κοινωνιών.
Ο κ. Κώτσηρας εστιάζοντας στα έργα και στις δράσεις που προγραμματίζει ο Ο.Λ.Ε. ΑΕ, δήλωσε: «Τα έργα και δράσεις που σχεδιάζει ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας, τα οποία προσδοκά και υποδέχεται η τοπική κοινωνία, θα βοηθήσουν στην κοινή μας προσπάθεια ώστε να δημιουργηθούν οι απαραίτητες συνθήκες για τη βιώσιμη ανάπτυξη της περιοχής. Στηρίζω ενεργά και έμπρακτα κάθε τέτοια προσπάθεια που είναι επ’ ωφελεία της κοινωνίας».
Αναφερόμενος στον ρόλο του Λιμένα Ελευσίνας ο κ. Λιάκος δήλωσε “ είναι σπουδαίο να στρέφονται επιτέλους τα βλέμματα στην Δυτική Αττική. Οι δυνατότητες της είναι απερίγραπτες, το στήριζα και θα το στηρίζω μέχρι να δικαιωθούν οι προσδοκίες όλων μας. Το λιμάνι της Ελευσίνας μπορεί και πρέπει να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην αναπτυξιακή τροχιά της περιοχής μας”.
Στην συνάντηση εργασίας συμμετείχαν ακόμη ο Οργανωτικός Γραμματέας Αυτοδιοίκησης ΝΔ κ. Σπύρος Σταθούλης, ο Επικεφαλής για θέματα Α’ βαθμού Αυτοδιοίκησης ΝΔ κ. Ευστάθιος Ρεστέμης και ο Πρόεδρος της ΔΕΕΠ Δυτικής Αττικής της ΝΔ κ. Γιάννης Λινάρδος καθώς και τοπικά στελέχη του κόμματος.
Διαβάστε ακόμη:
Ατελής η πρόταση της Κομισιόν για την πράσινη ναυτιλία
Γιώργος Μάνγκος: Η πράσινη χρηματοδότηση στη ναυτιλία δεν είναι ακόμα βιώσιμη
Πήτερ Λιβανός: Δύσκολη η πορεία για την πράσινη ναυτιλία
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα