Πολλά χρόνια τώρα η Toyota επιμένει υβριδικά και αποτελεί σχεδόν μονοπώλιο στη συγκεκριμένη κατηγορία. Το υβριδικό αυτοκίνητο έχει ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία αλλά σε μικρό μέγεθος. Ανακτά ενέργεια και βελτιώνει το βαθμό απόδοσης του θερμικού κινητήρα. Το ενεργειακό του αποτύπωμα είναι μικρότερο από ένα επαναφορτιζόμενο ή ένα αμιγώς ηλεκτρικό καθώς δεν έχει επιβαρυνθεί τόσο με την κατασκευή της μπαταρίας. Χοντρικά υπολογίστε πως για την κατασκευή μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου εκπέμπονται 103 kg C02/kWh, άρα για να παραχθεί μια μπαταρία χωρητικότητας 50 kWh όπως π.χ. αυτή του 208e , εκπέμπονται, 5 τόνοι CO2! Αντίστοιχα στο Clio η μπαταρία έχει χωρητικότητα 1.2kwh άρα το αποτύπωμά της είναι περίπου 120kg CO2.
Η Renault έχοντας εξελίξει επί 7 χρόνια το υβριδικό της σύστημα στη F1, έχει αποκομίσει πολύτιμη εμπειρία που τώρα έρχεται να εφαρμόσει στο Clio. Το υβριδικό σύνολο αποτελείται από δυο ηλεκτροκινητήρες ένα κιβώτιο ταχυτήτων 4 σχέσεων και έναν βενζινοκινητήρα. Το κιβώτιο δεν έχει συμπλέκτη η εμπλοκή άλλου γραναζιού, γίνεται μέσω διαβάθμισης των σχέσεων από τους ηλεκτροκινητήρες. Ο πρωτεύον ηλεκτροκινητήρας των 205 Nm είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο και χρησιμοποιείται κατά την έναυση. Ο δευτερεύων (αμφότεροι ανακτούν ενέργεια στο ρολάρισμα και στο φρενάρισμα) είναι μικρότερος 20 PS/50 Nm λειτουργεί κατά βάση ως stop/start και αλλαγή σχέσεων. Ο ατμοσφαιρικός 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.6lt/91 PS είναι βασικός στην κίνηση του αυτοκινητήτου. Η συνδυαστική ισχύ ανέρχεται στα 140 PS το υβριδικό Clio δεν είναι αργό αλλά δεν έχει φτιαχτεί και για επιδόσεις. Αν ψάχνεται για γκάζια πάρτε την έκδοση RS. Εδώ έμφαση έχει δοθεί στην οικονομία οπότε σημειώστε πως το υβριδικό Clio μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά έως τα 75 km/h. Η μπαταρία ιόντων λιθίου βρίσκεται κάτω από τον χώρο αποσκευών και ζυγίζει 38 kg και επαρκεί για 5km περίπου με ρεύμα.
Η δουλειά του υβριδικού συστήματος όμως είναι να ανακτά ενέργεια και να την αποδίδει. Έτσι βελτιώνεται η απόδοση του συστήματος και εύκολα ξεπερνά το 43% τη στιγμή που ο θερμικός κινητήρας δεν ξεπερνά το 33%. Το υβριδικό Clio ξεκινά ηλεκτρικά. Μόνο εάν τύχει και απαιτείται κλιματισμός και χρειάζεται επιπλέον ενέργεια από το βενζινοκινητήρα το δεύτερο ηλεκτρομοτέρ βάζει εμπρός τον θερμικό κινητήρα. Πρακτικά το Clio ως αυτοκίνητο πόλης θα περάσει πάνω από το μισό του χρόνου μποτιλιαρισμένο. Η Renault λέει πως στο 80% αυτού του χρόνου η κίνηση είναι αμιγώς ηλεκτρική και η κατανάλωση μειωμένη στο μισό. Στην πράξη διαπιστώσαμε του λόγου το αληθές καταγράφοντας κατανάλωση εντός πόλης 4.2lt/100km.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 3 επιμέρους χαρτογραφήσεις: Eco, My Sense, Sport. Χρησιμοποιήσαμε ελάχιστα το Sport και παρατεταμένα το Eco. Μ’ αυτή την επιλογή το σύστημα δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση, αρκεί η μπαταρία να έχει επαρκεί και να μην πατάς βαθιά το γκάζι. Στο υβριδικό My Senses ο βενζινοκινητήρας συνεργάζεται με το μεγάλο ηλεκτροκινητήρα για να κάνει οικονομία. Επιλέγοντας τη θέση «B» στον λεβιέ του κιβωτίου, μεγαλώνει ο ρυθμός ανάκτησης ενέργειας αυτό γίνεται έντονο αισθητό κάθε φορά που αφήνεις το γκάζι.
Στην πόλη
Το υβριδικό Clio είναι το πιο εύχρηστο, ευχάριστο Clio εντός πόλης. Χωρίς αλλαγές σχέσεων, χωρίς θόρυβο με κορυφαία οικονομία. H ανάρτηση κλασσική με γόνατα macPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω σε συνδυασμό με τα άνετα, φαρδιά καθίσματα διευκολύνουν τους επιβάτες. Στο ταξίδι το υβριδικό Clio είναι εξίσου αποδοτικό με την πετρελαιοκίνητη έκδοση από την οποία όμως έχει κάποια περιθώρια δύναμης και ροπής παραπάνω. Στις στροφές το υβριδικό Clio είναι εξίσου καλό με τις συμβατικές εκδόσεις διατηρώντας την ισορροπία άνεση/κρατήματος που χαρακτηρίζει όλα τα Clio. Η λειτουργία του υβριδικού συστήματος είναι ιδιαίτερα ραφιναρισμένη, αυτό δεικνύει βαθιά γνώση και προσεκτική εξέλιξη.
Το υβριδικό Clio παραμένει εξίσου καλό σε άνεση, ποιότητα κύλισης και κράτημα με τις συμβατικές εκδόσεις χωρίς να απογοητεύει τον οδηγό. Ο ανταγωνισμός από τα Honda Jazz, Toyota Yaris είναι ισχυρός η τιμή του το τοποθετεί ανάμεσά τους και αρκετά ψηλά σε σχέση με τα υπόλοιπα Clio καθιστώντας το περισσότερο ελιτίστικη επιλογή. Θυμίζω πως το Clio έχει κινητήρα πετρελαίου 1.5dci 100PS, βενζίνης 1.0lt 90 PS, υγραερίου 1.0lt/100PS και οι τιμές ξεκινούν από τις 13790 ευρώ. Η πετρελαιοκίνητη έκδοση έχει 17000 ευρώ και η υγραεριοκίνητη 15.640. Το Clio Hybrid κοστίζει 23.000 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Clio Hybrid
Κινητήρας: 1.598 cc
Συνδυαστική Ισχύς: 140PS/ 5500 rpm
Ροπή: 35kgm/3200 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 4 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,9 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)
Μεικτή κατανάλωση: 4.1 lt/100 km (δοκιμής)
Βάρος: 1.238 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.050/1.798/1.440 mm
Μεταξόνιο: 2.583 mm
Χώρος αποσκευών: 391 -1069 lt (διθέσια διαμόρφωση)
Εκπομπές CO2: 96 gr/km WLTP
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Τιμή: από 22.990€
Διαβάστε επίσης:
Στην Ελλάδα ο τελικός eSports WRC!
Lamborghini Lounge στο Πόρτο Τσέρβο!
Μαθήματα από το Γιάρνο Τρούλι, στον Τζώρτζη Μαρκογιάννη!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σερβία: 10.000 νοικοκυριά χωρίς ρεύμα λόγω κακοκαιρίας – Προβλήματα και με τις πτήσεις
- Τουρκία: Δύο αντιπολιτευόμενοι δήμαρχοι καταδικάστηκαν για “τρομοκρατία” και καθαιρέθηκαν
- Ισραήλ: Το 79% των Ισραηλινών υποστηρίζει την κρατική εξεταστική επιτροπή για τις 7 Οκτωβρίου
- Στην Ελλάδα το Hyundai Inster!