Επεισοδιακό ήταν το σημερινό GP, 10ος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1. H εκκίνηση βρήκε το Φερστάπεν να διατηρεί το προβάδισμα και το Χάμιλτον κολλημένο πίσω του. Ο Βρετανός πίεσε ασφυκτικά πήρε την εσωτερική στην Copse ακούμπησαν και η Red Bull βγήκε με 250km/h. Χτύπησε στα προστατευτικά ελαστικά και ο αγώνας τελείωσε εκεί για τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας. Ο Φερστάπεν που βγήκε μόνος του από το μονοθέσιο προφανώς τραντάχτηκε δυνατά. Λογικά λοιπόν μεταφέρθηκε αρχικά στο ιατρείο της πίστας και στη συνέχεια σε κοντινό νοσοκομείο για περισσότερες εξετάσεις. Ακούστηκε ανεπίσημα, δεν έχει επιβεβαιωθεί πως η μέγιστη τιμή της επιβράδυνσης που δέχτηκε ο Φερστάπεν ήταν 51G.
Ο αγώνας διακόπηκε μέχρι να φτιαχτούν εκ νέου τα προστατευτικά ελαστικά και οι αγωνοδίκες εξετάζοντας το συμβάν βρήκαν υπαιτιότητα του Χάμιλτον στον οποίο επέβαλαν ποινή 10 θέσεων «Stop and Go». O Βρετανός την εξέτισε μετά την επανεκκίνηση του αγώνα στην αλλαγή ελαστικών που έκανε από μέση σε σκληρή γόμα. Προσωπική μου άποψη είναι ότι πρόκειται για αγωνιστικό συμβάν, προφανώς όμως μεγάλος χαμένος ήταν ο Φερστάπεν. Ο Ολλανδός αν έχανε εκεί την 1η θέση ήξερε πως δύσκολα θα την ανακτούσε. Όμως μ’ αυτό που έγινε τα έχασε όλα. Οι γνώμες στα πάντοκ διίστανται για το ποιος και πόσο φταίει. Ένα είναι σίγουρο το προβάδισμα ήταν καθοριστικής σημασίας σ’ εκείνο το σημείο.
Όπως φάνηκε από την εξέλιξη του αγώνα, τα προσπεράσματα δεν ήταν εύκολα εφόσον τα δυο μονοθέσια είχαν παραπλήσιο ρυθμό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό των Ρικιάρντο, Σάινθ που μονομαχούσαν το μισό αγώνα χωρίς να μπορέσει τελικά να προσπεράσει ο Ισπανός. Απόρροια της σύγκρουσης των Χάμιλτον – Φερστάπεν ήταν και το προβάδισμα του Λεκλέρκ που βρέθηκε να οδηγεί την κούρσα. Ο Μονεγάσκος με τη Ferrari στην επανεκκίνηση του αγώνα διατήρησε την 1η θέση και άνοιξε μια διαφορά στα 2 sec καθώς στη Mercedes προσπαθούσαν να αξιολογήσουν τις επιλογές τους όσον αφορά στην ποινή και στη στρατηγική. Ο Λεκλέρκ αντιμετώπισε κάποια προβλήματα με την ισχύ της υβριδικής μηχανής της Ferrari, που έκανε κάποιες στιγμιαίες διακοπές. Εν τέλει κατάφερε με τις ρυθμίσεις που του υπέδειξαν οι μηχανικοί του να αντιμετωπίσει το πρόβλημα.
Ο Λεκλέρκ κρατιόταν μπροστά από το Χάμιλτον και η πολύ υψηλή θερμοκρασία οδοστρώματος που ήταν στους 50 βαθμούς Κελσίου δεν επέτρεπε στο Βρετανό να πιέσει με τη μέση γόμα. Στον 28ο γύρο σε σύνολο 52 ο Χάμιλτον άλλαξε ελαστικά και μένοντας ακόμη 10 sec για να εκτίσει την ποινή έπεσε προς ώρας στην 4η θέση. Πολύ γρήγορα πέρασε το Νόρις, ο Μπότας δεν αντιστάθηκε, μόλις τον πλησίασε ο Χάμιλτον, έκανε στην άκρη και ο Βρετανός πίεσε οριακά ώστε να φτάσει το Λεκλέρκ. Μαζεύοντας πάνω από 1 sec στο γύρο, έπιασε τη Ferrari και την πέρασε 2 γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας.
Πανζουρλισμός!
Οι Βρετανοί ξέσπασαν σε τρελούς πανηγυρισμούς, σίγουρα αποτελεί είδηση πως το Σίλβερστον ήταν κατάμεστο με περισσότερους από 140.000 θεατές στις κερκίδες. Αυτοί ήταν εμβολιασμένοι ή με αρνητικό τεστ 48 ωρών. Αρκεί αυτό; Δεν το γνωρίζω θα φανεί. Πάντως είναι αντιφατικό (οι Ιάπωνες έχουν εμβολιαστεί μόνο κατά 25%) να γίνονται Ολυμπιακοί αγώνες χωρίς θεατές και η F1 να είναι γεμάτη.
Ο Χάμιλτον παίζοντας το παιχνίδι πήρε και μια Βρετανική σημαία και την ανέμιζε αγγίζοντας το πατριωτικό συναίσθημα. Μετά το τερματισμό ευχαρίστησε την ομάδα και τους μηχανικούς για τη σκληρή δουλειά ώστε να βελτιώσουν το μονοθέσιο. Για το συμβάν με το Φερστάπεν στην αρχή, είπε: «Ανεξάρτητα με το αν συμφωνώ ή όχι με την απόφαση των αγωνοδικών θα συνεχίσω να εργάζομαι όσο πιο σκληρά μπορώ. Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να είναι τόσο επιθετικός. Χτυπούσαν οι τροχοί μας προσπάθησα να του δώσω χώρο αλλά ήμουν στην εσωτερική και μπροστά. Ποτέ δεν φταίει μόνο ένας, έτσι είναι οι αγώνες».
Από την πλευρά του ο αγωνιστικός διευθυντής της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ τόνισε: «Δεν πιστεύω πως ένας οδηγός του επιπέδου του, έκανε τέτοια κίνηση. Έστειλε τον αντίπαλό του στο νοσοκομείο».
Ο Λεκλέρκ αναφερόμενος στη 2η θέση σημείωσε: «Τα έδωσα όλα, δεν ήταν όμως αρκετό στο τέλος. Συγχαρητήρια στο Λιούις έκανε καταπληκτική δουλειά. Δεν το περιμέναμε ότι θα είμαστε τόσο ανταγωνιστικοί. Ήμασταν πιο δυνατοί απ’ ότι συνήθως». Ο Λεκλέρκ με την ψήφο των φιλάθλων αναδείχτηκε και οδηγός του αγώνα.
Στη βαθμολογία ο Φερστάπεν συνεχίζει να προηγείται με 185 βαθμούς πλέον όμως η διαφορά του από το Χάμιλτον, μειώθηκε στους 8. Αντίστοιχα στους κατασκευαστές η Red Bull προηγείται με 289 βαθμούς αλλά πλέον η Mercedes έχει 285. Ακολουθούν McLaren με 163 και Ferrari με 148. Επόμενος αγώνας στις 1/8 το Ουγγρικό GP. Βαθμός για ταχύτερο γύρο δε δόθηκε στην Red Bull έκαναν ένα ακόμη πιτ στοπ στον «ταλαίπωρο» σήμερα, Πέρεζ του έβαλαν μαλακή γόμα και αυτός στέρησε από το Χάμιλτον το βαθμό του ταχύτερου γύρου. Χωρίς να τον πάρει ο ίδιος καθώς δεν τερμάτισε στην βαθμολογούμενη δεκάδα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
F1: Διακοπή στο GP μετά τη σύγκρουση Φερστάπεν-Χάμιλτον στην εκκίνηση – Δείτε video
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ