O Φερστάπεν εκκινεί από την 1η θέση και θα έχει δίπλα του το Χάμιλτον. Πίσω τους βρίσκονται οι Μπότας Λεκλέρκ.
Διχάζει τους οδηγούς και τους οπαδούς της F1, το νέο σχήμα με το κατατακτήριο sprint. Όπως σωστά κατά την άποψή μου τόνισε ο Φέτελ, ο Φερστάπεν πήρε την pole position κερδίζοντας σε αγώνα και όχι επειδή ήταν ο ταχύτερος. Μάλιστα αυτή η pole σπάει ένα σερί όσον αφορά στο Βρετανικό GP για τις Mercedes που κρατούσε από το 2013. Το κατατακτήριο sprint είχε μερικές καλές στιγμές, πιθανόν αν τα μονοθέσια με τη νέα μορφή από το 2022 μπορούν να δώσουν πιο κλειστές μάχες να έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Κατάμεστες οι κερκίδες στο Σίλβερστον…
Επίσης χτες δόθηκε το τρόπαιο της pole ενώ προχτές ο ταχύτερος στις κατατακτήριες δοκιμές Lewis Hamilton πήρε το βραβείο του «Βασιλιά της Ταχύτητας». Αν με ρωτάτε όλα αυτά είναι κάπως καινούργια, κι εγώ πάρα πολλά χρόνια στο ρεπορτάζ της F1 (1990) για να τα δω με φρέσκια ματιά. Ένα στοιχείο που κρατάω από το χθεσινό sprint είναι ότι η μεσαία γόμα που χρησιμοποιούσαν οι Χάμιλτον και Φερστάπεν (μεσαία γόμα) παρουσίασε τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης (blistering). Προφανώς την πίεσαν, προφανώς στον αγώνα ίσως είναι πιο προσεκτικοί στη διαχείρισή της αλλά δεν την βλέπω να βγάζει πάνω από 20 γύρους σε σύνολο 52.
Ένα καθοριστικό στοιχείο για τη σημερινή στρατηγική είναι πως οι οδηγοί δεν είναι υποχρεωμένοι να εκκινήσουν με κάποιο συγκεκριμένο σετ ελαστικών. Μπορούν να επιλέξουν για την εκκίνηση το ελαστικό που θεωρούν ως ταχύτερη επιλογή της στρατηγικής τους. Η ταχύτερη στρατηγική είναι ξεκάθαρα αυτή της μιας αλλαγής από μέση σε σκληρή γόμα. Μπορεί εναλλακτικά να είναι μαλακή, σκληρή αλλά αυτό απαιτεί καλύτερη διαχείριση και μειώνει την ευελιξία στην πραγματοποίηση της αλλαγής. Από την άλλη όμως η μαλακή γόμα δίνει ταχύτερη εκκίνηση. Θα μπορούσε να κάνει κάποιος και την αντίστροφη επιλογή, να εκκινήσει με τη σκληρή και να βάλει αργότερα πιο μαλακή γόμα. Πράγμα που έχει λογική με βάση το φορτίο καυσίμου το οποίο βαίνει μειούμενο. Οι δυο αλλαγές σίγουρα καθυστερούν αλλά μπορείς έτσι να μεγιστοποιήσεις τη χρήση της μαλακής γόμας βάζοντας και ένα σετ μέσης. Αξίζει να τονίσουμε πως οι Αλόνσο Οκόν Ράικονεν που εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα κέρδισαν θέσεις: 5 ο Αλόνσο, 4ο Ράικονεν, 3ο Οκόν.
Δεδομένου ότι τα προσπεράσματα δεν είναι πολύ εύκολα στο Σίλβερστον πιθανόν να έχει νόημα να εξετάσει κάποιος την μαλακή γόμα για την εκκίνηση, στην προσπάθεια να κερδίσει θέσεις. Η θερμοκρασία οδοστρώματος θα είναι υψηλότερη σήμερα απ’ ότι χτες, δεδομένου ότι ο αγώνας εκκινεί 90 λεπτά νωρίτερα (17:00 ώρα Ελλάδος EΡΤ, Cosmote). Επίσης το υψηλότερο φορτίο καυσίμου στην εκκίνηση θα πιέσει περισσότερο τα ελαστικά.
Στις 16:00 θα πούμε περισσότερο στο Instagram Live με τον Πάνο Σεϊτανίδη. Για να μας παρακολουθήσετε αρκεί να ακολουθήσετε ένα από τα δυο profile: @pournarakis ή @seitanf1 και να πατήσετε στα stories το live που θα εμφανιστεί ακριβώς στις 16:00. Σας περιμένουμε…
Διαβάστε επίσης:
F1 Βρετανία: Νίκη Φερστάπεν στο sprint!
F1, Βρετανία: O Χάμιλτον εκκινεί 1ος στο κατατακτήριο σπριντ!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike