Το πρωτάθλημα της F1, συνεχίζεται στην καρδιά του καλοκαιριού με το Βρετανικό GP, 10o φετινό αγώνα.
Ο Λιούις Χάμιλτον θέλει όσο τίποτα να σταματήσει το σερί νικών της Red Bull. O ίδιος έχει να κερδίσει από το Ισπανικό GP, οι Ταύροι μετρούν 5 συνεχόμενες νίκες στους τελευταίους αγώνες. Ο Πέρεζ κέρδισε στο Μπακού ο Φερστάπεν σε Μονακό, Γαλλία, Στυρία, Αυστρία. Ο Ολλανδός μετράει 5 νίκες σε 9 αγώνες και προηγείται στη βαθμολογία με 182 βαθμούς, 32 περισσότερους από το Χάμιλτον.
Στη Mercedes έχουν ετοιμάσει μια αναβάθμιση του μονοθεσίου αεροδυναμικά και ελπίζουν ότι αυτή θα δουλέψει και θα είναι αρκετή για να μπορέσει ο Χάμιλτον να κοντράρει το Φερστάπεν. Φυσικά η μεγαλύτερη συζήτηση αυτό το τριήμερο είναι για το πως θα επιδράσει η νέα μορφή των διαδικασιών. Θα έχουμε σήμερα κατατακτήριες δοκιμές και αύριο κατατακτήριο σπριντ που θα καθορίσει τη σειρά εκκίνησης. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε όλες τις λεπτομέρειες.
Το φετινό θα είναι το 72ο Βρετανικό GP. Σ’ αυτή την πίστα διεξήχθη ο πρώτος αγώνας στην σύγχρονη ιστορία της F1, πίσω στις 13/5/1950. Πολυνίκης στη συγκεκριμένη πίστα είναι ο Χάμιλτον που έχει κερδίσει συνολικά 7 φορές: 2008, 2014, 2015, 2016, 2017, 2019, 2020. Εδώ έχουν επίσης κερδίσει οι Φέτελ (2009,2018), Αλόνσο (2006, 2011) και Ράικονεν (2007). Ο Φερστάπεν κέρδισε πέρυσι στο Σίλβερστον το επετειακό GP των 70 ετών. Αντίστοιχα η Ferrari είναι η πολυνίκης ομάδα με 17 νίκες στην Βρετανική πίστα.
Υπό το πρίσμα των ελαστικών
- Η Formula 1 γράφει ιστορία στο Σίλβερστον για πρώτη φορά θα έχουμε έναν αγώνα σπριντ το Σάββατο ο οποίος θα καθορίσει την σειρά εκκίνησης για την Κυριακή. Η επιλογή των ελαστικών είναι ίδια με το περσινό Βρετανικό Grand Prix (ήταν ο πρώτος από τους δυο συνεχόμενους αγώνες που έγιναν στο Σίλβερστον): C1 η P Zero λευκή σκληρή γόμα, C2 η P Zero κίτρινη μέση γόμα και C3 η P Zero κόκκινη μαλακή γόμα. Επελέγησαν οι σκληρότερες γόμες στην γκάμα P Zero Formula 1 λόγω των διάσημων απαιτήσεων της πίστας, καθώς μεγάλα ποσά ενέργειας μεταφέρονται διαμέσου των ελαστικών.
- Τα διαθέσιμα ελαστικά είναι διαφορετικά για τα Σαββατοκύριακα που περιλαμβάνουν κατατακτήριο σπριντ. Θα είναι διαθέσιμα για κάθε οδηγό 12 σετ σλικ ελαστικά P Zero (αντί για 13): δυο σετ P Zero λευκής/σκληρής γόμας, τέσσερα σετ P Zero κίτρινης/μέσης γόμας και έξι σετ P Zero κόκκινης/μαλακής γόμας. Επιπρόσθετα θα υπάρχουν διαθέσιμα μέχρι 6 σετ από ενδιάμεσα ελαστικά Cinturato Green και 3 σετ βρόχινα ελαστικά Cinturato Blue σε περίπτωση βροχής.
- Στις σημερινές κατατακτήριες δοκιμές θα χρησιμοποιηθεί μόνο το μαλακό ελαστικό. Δεν θα υπάρχει υποχρέωση του οδηγού να εκκινήσει στο grand prix με το ελαστικό που σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στο Q2. Το Σάββατο στο κατατακτήριο σπριντ οι οδηγοί θα έχουν ελεύθερη επιλογή ελαστικών χωρίς υποχρέωση πιτ στοπ. Οι κανονισμοί ελαστικών για τον αγώνα της Κυριακής δεν αλλάζουν, εκτός από ότι οι οδηγοί θα έχουν ελεύθερη επιλογή ελαστικών στην εκκίνηση.
- H νέα πίσω δομή ελαστικού που δοκιμάστηκε στις ελεύθερες δοκιμές στην Αυστρία, θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά σε αγώνα στο Σίλβερστον. Αυτά τα πίσω ελαστικά έχουμε πιο στιβαρή δομή χωρίς εξτρά βάρος και περιλαμβάνουν κάποια στοιχεία που σχεδιάζαμε για τα ελαστικά 18 ιντσών της νέας χρονιάς. Θα χρησιμοποιηθούν ως το τέλος της χρονιάς.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΙΣΤΑΣ
- Το Σίλβερστον είναι γνωστό ως μια πίστα υψηλής ταχύτητας και υψηλής ενέργειας. Ειδικά οι διάσημες στροφές Μάγκοτς και Μπέκετς ασκούν μεγάλες δυνάμεις στα ελαστικά, που προέρχονται κυρίως από τα πλευρικά φορτία τα οποία ξεπερνούν τα 5g καθώς οι οδηγοί διέρχονται από το σύμπλεγμα στροφών χωρίς να σηκώνουν το πόδι τους από το γκάζι.
- Πέρυσι στο Βρετανικό Grand Prix η στρατηγική του νικητή ήταν αυτή της μιας αλλαγής από μέση σε σκληρή γόμα: Την ίδια τακτική ακολούθησαν και οι τρεις που ανέβηκαν στο βάθρο (μολονότι ο Φερστάπεν, που τερμάτισε δεύτερος έβαλε στο τέλος κι ένα σετ μαλακών ελαστικών για να πάρει τον έξτρα βαθμό του ταχύτερου γύρου).
O επικεφαλής της Pirelli, Μάριο Ίσολα, τόνισε: «Υπάρχουν πολλά νέα δεδομένα για τα οποία ανυπομονούμε κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου στο Σίλβερστον: Πρώτα απ’ όλα η εφαρμογή του κατατακτήριου σπριντ για τον πρώτο από τους τρεις αγώνες, που θα το δούμε φέτος. Αυτό θα αλλάξει τελείως τη δυναμική και το ρυθμό του Σαββατοκύριακου και θα έχει σημαντική επίπτωση στο πως χρησιμοποιούντα τα ελαστικά. Θα είναι συναρπαστικό να παρακολουθήσει κανείς τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους θα προσεγγίσουν οι ομάδες τους νέους κανονισμούς ώστε να πετύχουν το καλύτερο αποτέλεσμα. Επίσης παρουσιάζουμε την νέα δομή του πίσω ελαστικού, που δοκιμάσαμε με επιτυχία στην Αυστρία και είχε θετική απόκριση. Από μόνο του το Σίλβερστον παραμένει μια από τις μεγαλύτερες δοκιμές για τα ελαστικά μέσα στη χρονιά, χάρη στις γρήγορες στροφές του. Η διαχείριση των ελαστικών θα είναι καθοριστικής σημασίας. Ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας θα είναι ο καιρός που παραδοσιακά στη Βρετανία αυτή την εποχή έχει έντονες διακυμάνσεις.»
Διαβάστε επίσης:
Δια χειρός Τομπάζη το νέο μονοθέσιο της F1!
H νέα μορφή της F1!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike