Εντυπωσιακά κέρδη που φτάνουν μέχρι και το 87,3% εμφάνισαν οι ναυτιλιακές μετοχές στο δεύτερο τρίμηνο του 2021, με τον κλάδο ξηρού φορτίου να πρωταγωνιστεί.

Οι εταιρείες των Παληού, Παππά και Χατζηιωάννου βρέθηκαν στην πεντάδα των τίτλων που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη άνοδο.

Οι 30 μετοχές που καλύπτει η Jefferies σημείωσαν κατά μέσο όρο αύξηση 22,3% το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου, ενώ ο δείκτης ναυτιλίας της εταιρείας έχει καταγράψει από τις αρχές του έτους άνοδο 72%.

Σημειώνεται ότι οι μετοχές των ναυτιλιακών εταιρειών εξακολουθούν να υπεραποδίδουν έναντι του δείκτη S&P 500 που ενισχύθηκε στο δεύτερο τρίμηνο του έτους κατά 8,5% και του small-cap Russell 2000 που σημείωσε άνοδο 4,1%.

Κινητήριο μοχλό της ανόδου, σύμφωνα με τους αναλυτές, αποτέλεσαν η ξέφρενη άνοδος των μεταφορών εμπορευμάτων, με τις μετοχές ξηρού φορτίου να ενισχύονται κατά μέσο όρο 47% και αυτές του τομέα των containerships να σημειώνουν κέρδη 39%.

Άνοδο, έστω και οριακή, σημείωσε και ο τομέας των δεξαμενόπλοιων, παρά το γεγονός ότι για τα ναύλα των τάνκερ, το πρώτο εξάμηνο του 2021 ήταν το χειρότερο των τελευταίων 30 ετών, κατά τους αναλυτές.

Σημαντικά κέρδη κατά μέσο όρο 22% κατέγραψαν οι μετοχές των εταιρειών μεταφοράς LNG και κατά 11% οι εταιρείες LPG.

Οι πρωταγωνιστές

Σε επίπεδο εταιρειών, στην κορυφή της λίστας με τα μεγαλύτερα κέρδη κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2021, βρέθηκαν αυτές που δραστηριοποιούνται στην αγορά ξηρού φορτίου.

Η μετοχή της Genco Shipping & Trading, με έδρα το Μανχάταν, είχε απόδοση 87,3%.

Ακολούθησαν η ελληνικών συμφερόντων, Diana Shipping της οικογένειας Παληού με τη μετοχή της να ενισχύεται την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου κατά 74,2% ( από τα 2,99 δολάρια στο τέλος Μαρτίου, στα 5,2 δολάρια στο τέλος Ιουνίου) και η  Safe Bulkers του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου με άνοδο 63,67%, με την τιμή της να αυξάνεται από τα 2,45 δολάρια στα 4,01 δολάρια στις 30 Ιουνίου.

Ακολούθησε η η Star Bulk συμφερόντων Πέτρου Παππά, η οποία από τα 14,68 δολάρια στις 31 Μαρτίου, σκαρφάλωσε στα 22,95 δολάρια στο τέλος Ιουνίου, σημειώνοντας απόδοση 56,3%.

Η μοναδική εταιρεία στην πεντάδα με τα μεγαλύτερα κέρδη κατά το δεύτερο τρίμηνο που δεν δραστηριοποιείται στην αγορά ξηρού φορτίου, είναι η ισραηλινή Zim, η οποία ολοκλήρωσε την δημόσια προσφορά της στα τέλη Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους και κατά το τρίτο τρίμηνο σημείωσε θεαματικά κέρδη 84,6%.

Στην έκτη θέση βρέθηκε η μετοχή της Danaos του εφοπλιστή Ιωάννη Κούστα, η οποία από τα 49,61 δολάρια στο τέλος Μαρτίου βρέθηκε στο τέλος Ιουνίου στα 76,69 δολάρια, με κέρδη 54,8%.

Σημαντικά κέρδη κατά 22,77% σημείωσε στο δεύτερο τρίμηνο του έτους και η μετοχή της ναυτιλιακής Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ναυτιλιακές Star Bulk και Diana Shipping περιλαμβάνονται και στις ναυτιλιακές επιλογές της εταιρείας ανάλυσης TS Lombard.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση