ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Θα προηγηθεί η διεξαγωγή market τεστ για την πιστοποίηση της οικονομικότητας του έργου ενώ η έναρξη κατασκευής τοποθετείται στις αρχές του 2022.
Πρόκειται για αγωγό μήκους 54 χιλιομέτρων με σημείο εκκίνησης τη Νέα Μεσημβρία που θα επιτρέπει την τροφοδοσία της αγοράς της γειτονικής χώρας με φυσικό αέριο μέσω Ελλάδας, με αξιοποίηση των υποδομών αγωγών και υγροποιημένου φυσικού αερίου του ΔΕΣΦΑ.
Για το έργο έχει ήδη υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας ανάμεσα στον διαχειριστή και την αντίστοιχη εταιρία της Βόρειας Μακεδονίας NER τον Οκτώβριο του 2016.
Όπως ανέφερε σχετικά η διευθύνουσα σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ Maria Rita Galli υπάρχουν πολλά που πρέπει να γίνουν ακόμη, αλλά υπάρχει και ισχυρή δέσμευση των δύο χωρών για υλοποίηση του αγωγού.
Ο ΔΕΣΦΑ προσβλέπει σε χρηματοδότηση του έργου και από ευρωπαϊκές πηγές, παρά την απόφαση της ΕΕ να σταματήσει τη χρηματοδότηση έργων που σχετίζονται με ορυκτά καύσιμα. Για το σκοπό αυτό γίνονται προσπάθειες από τους Διαχειριστές της Νότιας Ευρώπη προκειμένου να υπάρξει μεταβατική περίοδος χρηματοδότησης ως το 2030.
Διαβάστε επίσης
Βόρεια Μακεδονία: Συμφωνία για την κατασκευή του διασυνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου με την Ελλάδα – Απόφαση κυβέρνησης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ