Είναι δυνατό η Mustang να εξηλεκτριστεί, να γίνει SUV και να συνεχίσει να κάνει πάντες; Κι όμως είναι!
Πηγαίνοντας χτες προς την παρουσίαση του νέου ηλεκτρικού Ford που έγινε στην Βουλιαγμένη προσπαθούσα να βρω ένα λόγο για τον οποίο η Ford χρησιμοποίησε το θρυλικό όνομα Mustang σε SUV έστω και με το πρόσθετο Mach-E. Κατέληξα μόνος μου στο αυθαίρετο συμπέρασμα πως πρόκειται για προσπάθεια διαφοροποίησης. Βλέπετε όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν ένα πολύ βασικό πρόβλημα: Την ομοιομορφία. Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν ένα πάτωμα – μπαταρία και πάνω στον πίσω άξονα έναν ηλεκτροκινητήρα. Τα πιο δυνατά έχουν έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα. Δεν υπάρχει θερμικός κινητήρας, κιβώτιο, ήχος, δεν υπάρχει χαρακτήρας. Σύντομα όλα το ίδιο, σαν τα ψυγεία ένα πράγμα!
Παρακολουθώντας την άρτια παρουσίαση που είχαν ετοιμάσει τα στελέχη της Ford στην Ελλάδα, έμαθα πολλά ενδιαφέροντα για την νέα Mustang Mach-E. Εξωτερικά διαθέτει πολλά από τα γνωστά στοιχεία ταυτότητας της οικογένειας Mustang, όπως το μακρύ και δυναμικό καπό, τα έντονα «νεύρα» στις πλευρικές επιφάνειες του αμαξώματος, τους επιθετικούς προβολείς, καθώς επίσης και το σήμα κατατεθέν του εμβληματικού μοντέλου της Ford, που φυσικά δεν είναι άλλο από τα πίσω φώτα με τα τρία ανεξάρτητα στοιχεία φωτισμού. Το αεροδυναμικό προφίλ τονίζεται από σύγχρονες πινελιές, όπως η απουσία αεραγωγών και λαβών στις πόρτες, καθώς και από την κυρτή σχεδίαση της οροφής, προδίδοντας με αυτόν τον τρόπο μία ρευστή, σύγχρονη εμφάνιση, που εντυπωσιάζει.
Στο εσωτερικό καθώς δεν υπάρχει τούνελ μετάδοσης, αλλά και θερμικός κινητήρας η αρχιτεκτονική του αμαξώματος συντελεί σε ένα ανοιχτό, φωτεινό και ευάερο περιβάλλον της καμπίνας. Οι σχεδιαστές επέλεξαν ένα πιο φουτουριστικό και high-tech εσωτερικό με μία πιο μίνιμαλ σχεδίαση, σύμφωνη με τις τελευταίες τάσεις και επιθυμίες των καταναλωτών. Στην κεντρική κονσόλα κυριαρχεί η νέα οθόνη των 15.5’’ σε κάθετη διάταξη, καθώς και o πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,2’’ με νέες γραφικές απεικονίσεις. Ιδιαίτερη προσοχή έχει επίσης δοθεί στο ηχοσύστημα Bang&Olufsen απόδοσης 560 Watt, το οποίο έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά και μόνο για την καμπίνα της νέας Mustang Mach-E ενσωματώνοντας έξυπνα και διακριτικά τα ηχεία πάνω στην κεντρική κονσόλα προσφέροντας με αυτόν τον τρόπο κορυφαία ποιότητα ήχου, αλλά και αίσθηση επιτάχυνσης στο πρόγραμμα «Untamed».
Από το κριθάρι στο ρεύμα!
Η νέα Mustang Mach-E με την μπαταρία Extended Range και κίνηση στους πίσω τροχούς, εξασφαλίζει με μία φόρτιση ηλεκτρική αυτονομία έως και 610 km (σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP), βάζοντας οριστικά τέλος στο «άγχος της αυτονομίας» σύμφωνα με τη Ford. Μπορεί να φορτιστεί από απλή οικιακή πρίζα μέχρι ταχυφορτιστή συνεχούς με ισχύ έως 150kW. Σε αυτή την περίπτωση, 10 μόλις λεπτά φόρτισης αρκούν ώστε η Mustang Mach-E να προσθέσει επιπλέον 119 km αυτονομίας, ενώ για την φόρτιση της μπαταρίας από 10% σε 80% απαιτείται μόλις μία ώρα φόρτισης (για την έκδοση Standard Range).
Το πιστοποιητικό της Ford
H εφαρμογή Ford Pass, βοηθά τον κάτοχο της Mustang Mach-E ώστε να χειρίζεται πληροφορίες από μακριά, π.χ. για τη φόρτιση της μπαταρίας και την υπολειπόμενη αυτονομία του αυτοκινήτου, αλλά και να προγραμματίζουν τις επιθυμητές ώρες φόρτισης. Επιπλέον, με την λειτουργία προετοιμασίας του οχήματος μπορεί να ορίσει την ώρα αναχώρησης, και να επιλέξει θερμοκρασία στην καμπίνα. Επίσης μπορεί να χρησιμοποιεί ως κλειδί το τηλέφωνό του: Με τεχνολογία Bluetooth, το λογισμικό του οχήματος μπορεί να ανιχνεύει τo smartphone του ιδιοκτήτη καθώς πλησιάζει και ξεκλειδώνει τις πόρτες επιτρέποντας την εκκίνηση, χωρίς να χρειαστεί να βγάλει ο ιδιοκτήτης το τηλέφωνό του από την τσέπη ή να χρησιμοποιήσει το κλειδί.
Η Mustang Mach-E διαθέτει τρία μοναδικά προφίλ οδήγησης: Whisper (ECO), Active (Normal) και Untamed (Sport). Εκτός της απόκρισης στο γκάζι, την ενδοτικότητα της ανάρτησης και την αίσθηση του τιμονιού, αλλάζουν τον εσωτερικό φωτισμό της καμπίνας, τα γραφικά της οθόνης, την συνολική οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, καθώς επίσης και τον «ήχο κινητήρα» που παίζουν τα ηχεία. Η επιλογή Whisper αυξάνει την υποβοήθηση στο τιμόνι και καθιστά πιο ήπια την απόκριση του γκαζιού, ενώ παράλληλα ο «ήχος κινητήρα» που φτάνει στην καμπίνα μειώνεται προσφέροντας πιο ήρεμη εμπειρία ταξιδιού. Ένα απαλό μπλε φως λούζει την καμπίνα, ενώ στο ταμπλό, η δυναμική ένδειξη Eco Mode ενημερώνει τον οδηγό για τη μεγιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης. Τέλος, η λειτουργία των φρένων βελτιστοποιείται για να προσφέρει καλύτερη πρόσφυση σε βρεγμένες και ολισθηρές επιφάνειες. Με το προφίλ οδήγησης Active, η Mustang Mach-E συνδυάζει την αθόρυβη λειτουργία ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος με τις επιδόσεις μιας Mustang καθιστώντας την ένα ιδανικό αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση. Η επιλογή αυτή παρέχει έναν ισορροπημένο συνδυασμό απόκρισης κατά την επιτάχυνση, αλλά και κατά το φρενάρισμα. Αν θες γκάζια βάζεις το προφίλ οδήγησης Untamed. Ο «ήχος κινητήρα» που φτάνει στο εσωτερικό είναι ενισχυμένος, στην καμπίνα επικρατεί ο σπορ πορτοκαλί φωτισμός ενώ τα γραφικά στον ψηφιακό πίνακα οργάνων γίνονται πιο δυναμικά.
Το μεγάλο τάμπλετ στο κέντρο της κονσόλας δουλεύει με την τελευταία και πιο προηγμένη γενιά του συστήματος ψυχαγωγίας και επικοινωνίας SYNC. Η νέα γενιά του συστήματος, με διπλάσια επεξεργαστική ισχύ από το SYNC3, αποτελεί την πιο έξυπνη μέχρι σήμερα έκδοση SYNC που έχει προσφέρει η Ford στους πελάτες της. To σύστημα έχει την δυνατότητα να μαθαίνει από το στυλ και τις συνήθειες του οδηγού επιτρέποντας την εξατομίκευση πάνω από 80 ρυθμίσεων του οχήματος, όπως θερμοκρασία καμπίνας, ρύθμιση θέσης και θερμοκρασίας καθισμάτων, αγαπημένους προορισμούς πλοήγησης, αγαπημένους ραδιοφωνικούς σταθμούς, πλησιέστερους σταθμούς φόρτισης, προφίλ οδήγησης κ.α. Τα προφίλ εξατομίκευσης αποθηκεύονται στο cloud, έτσι ώστε ο οδηγός να έχει άμεση πρόσβαση και αλληλεπίδραση με αυτά μέσω του smartphone του και της εφαρμογής Ford Pass Connect, ανά πάση στιγμή και χωρίς να βρίσκεται μέσα στο όχημά του.
Άλλη μία νέα δυνατότητα που προσφέρει το SYNC4 είναι οι αυτόματες ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού (over-the-air) ώστε να μπορεί το αυτοκίνητο να ακολουθεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, βελτιώνοντας συνεχώς τη λειτουργία του καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του.
Η Mustang Mach-E είναι κατά βάση πισωκίνητη. Υπάρχει όμως και τετρακίνητη έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα. Μέσω λογισμικού κατανέμει ανεξάρτητα τη ροπή στους εμπρός και πίσω τροχούς προσφέροντας με τον τρόπο αυτό βελτιωμένη επιτάχυνση και οδική συμπεριφορά. Καθώς δεν υπάρχει μηχανική σύνδεση μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα, οι ηλεκτροκινητήρες αυτοί ανά πάσα στιγμή μεταφέρουν σε κάθε άξονα έως και το 100% της διαθέσιμης ροπής προσφέροντας εντυπωσιακή επιτάχυνση, εξαιρετική πρόσφυση και οικονομία.
Οι εκδόσεις της νέας Mustang Mach-E που είναι διαθέσιμες για παραγγελία στην Ελλάδα περιλαμβάνουν πισωκίνητες (RWD) και τετρακίνητες (AWD) εκδόσεις με μπαταρία ιόντων λιθίου Standard Range (SR) χωρητικότητας 75kWh, ή Extended Range (ER) 98kWh. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό και καλύπτονται από την 8ετή εγγύηση FordProtect για να απολαμβάνετε πολλά και απροβλημάτιστα χιλιόμετρα.
Αναλυτικά, οι εκδόσεις οι τιμές και ο στάνταρ εξοπλισμός της νέας Mustang Mach-E στην Ελλάδα είναι οι εξής:
Έκδοση | Αυτονομία | Ανώτατη Λιανική Τιμή με ΦΠA |
RWD, 75kWh, 269PS, 430Νm | 470 km | 57.587€ (51.587€ με επιδότηση) |
RWD, 98kWh, 294PS, 430Nm | 610 km | 62.959 € |
AWD, 75kWh, 269PS, 580Nm | 410 km | 63.474 € |
AWD, 98kWh, 351PS, 580Nm | 540 km | 68.712 € |
Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την τετρακίνητη έκδοση με τα 351PS. Κινηθήκαμε από τη Βουλιαγμένη ως το Σούνιο κατά μήκος της παραλιακής. Η άνεση, η άμεση επιτάχυνση και η πανοραμική οροφή τραβούν το ενδιαφέρον του ευκαιριακού χρήστη. Η συμπεριφορά στις στροφές ήταν ισορροπημένη, δε βάζεις στο μυαλό σου ότι μπορεί να παίξεις μ’ ένα μεγάλο SUV βάρους 2,2tn: «Γύρνα το και θα δεις» επιμένει ο Γιάννης Κάττωριτς υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων της Ford. Βγάζω το καπέλο στους μηχανικούς λογισμικού της Ford. Έφτιαξαν μια ψηλή Mustang! Ναι γυρνάει και κρατάει την πλαγιολίσθηση όπως η Mustang. Ούτε εγώ θα το πίστευα αν μου το έλεγαν!
Το συμπέρασμα λοιπόν που έβγαλα μετά την παρουσίαση είναι πως η Ford δεν έδωσε μόνο το όνομα της Mustang αλλά και τα χαρακτηριστικά της στο πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, την Mustang Mach-E: Ένα SUV 2,2tn που ντριφτάρει με κατανάλωση 18kwh/100km! Όλα αλλάζουν στην αυτοκίνηση…
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρες: Ηλεκτρικοί ένας σε κάθε άξονα
Ισχύς: 351 PS
Ροπή: 580 Nm
Μετάδοση: Στους 4 τροχούς
Κιβώτιο: 1 σχέση
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,1 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h ηλεκτρονικά περιορισμένη
Κατανάλωση: 18,7 kWh/100 km
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Αυτονομία (WLTP): 540km
Χωρητικότητα μπαταρίας: 88 kWh
Διαστάσεις (ΜxΠxY): 4.713/1.881/1.625 mm
Μεταξόνιο: 2.984mm
Βάρος: 2.182 kg
Χώρος αποσκευών: 420 -1420lt σε διθέσια διαμόρφωση (+81lt εμπρός)
Τιμή: 68.712 ευρώ
Διαβάστε επίσης:
Η ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E πάτησε Ελλάδα!
Rosso Corsa: Κόκκινο του πάθους, της φωτιάς, του κρασιού, των αγώνων, της Alfa Romeo!
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βρετανία: Σε υψηλό 8μήνου ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο
- Συρία:«Η μεταβατική κυβέρνηση δεν θα πρέπει να αποκλείσει κανένα» λέει ο ηγέτης της εξόριστης αντιπολίτευσης
- Κικίλιας: Αναβαθμίζουμε το 112 για πρώτη φορά μετά το 2014
- Αθηναϊκός και Novibet ενώνουν τις δυνάμεις τους για την αγωνιστική περίοδο 2024-25