Στην ίδια πίστα, με ίδια μονοθέσια και οδηγούς, πέντε μέρες μετά τι μπορεί να αλλάξει; Εκτός τα λάστιχα!

Η F1, παρέμεινε στις Στυριακές Άλπεις και το Red Bull Ring όπου αυτό το Σαββατοκύριακο θα διεξαχθεί ο 9ος αγώνας του πρωταθλήματος. Την προηγούμενη Κυριακή κέρδισε σχετικά εύκολα ο Φερστάπεν, η Red Bull φάνηκε να έχει εντός έδρας σημαντικό προβάδισμα έναντι των Mercedes.

Την ίδια στιγμή οι υπόλοιπες ομάδες ήταν γύρους πίσω, οπότε δεν τίθεται θέμα ανταγωνισμού τουλάχιστον για τις θέσεις στο βάθρο. Ομάδες οδηγοί και μηχανικοί έμειναν στη Στυρία, ανέλυσαν όλα τα δεδομένα ώστε να μπορούν να δουν τι μπορούν να βελτιώσουν αλλά η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια. Ας πάρουμε για παράδειγμα το Νόρις, υπό φυσιολογικές συνθήκες θα είναι πάλι 5ος. Βασικοί του αντίπαλοι για αυτή τη θέση είναι οι Λεκλέρκ, Σάινθ, Ρικιάρντο, Γκασλί. Ένας εκ των Τσουνότα, Αλόνσο, Οκόν, Στρολ θα είναι 10ος και πιο πίσω το χάος.

Μπροστά οι Πέρεζ – Μπότας είναι καταδικασμένοι να δώσουν μάχη για την 3η θέση και οι Φερστάπεν – Χάμιλτον για την πρώτη. Αν δεν υπάρξει κάτι απρόβλεπτο, το αποτέλεσμα θα είναι προβλέψιμο, πανομοιότυπο.

Το μόνο που αλλάζει είναι τα ελαστικά, η Pirelli έχει στη διάθεση των ομάδων τις πιο μαλακές γόμες της γκάμας της.

Υπό το πρίσμα των ελαστικών

• Η Pirelli έκανε δυο διαφορετικές επιλογές γομών για τους δυο αγώνες στην ίδια πίστα της Αυστρίας. Για τον προηγούμενο αγώνα το Grand Prix Στυρίας, χρησιμοποιήθηκαν οι μεσαίες γόμες της γκάμας: C2, C3, C4. Στο Αυστριακό Grand Prix που θα γίνει στην ίδια πίστα αυτό το Σαββατοκύριακο η P Zero λευκή/σκληρή θα είναι η C3, η P Zero κίτρινη/μέση θα είναι η C4 και η P Zero κόκκινη/μαλακή θα είναι η C5: ο πιο μαλακός συνδυασμός στη γκάμα της Pirelli.
• Η διαφορετική επιλογή μεταξύ των δυο αγώνων, έγινε για να υπάρξει ποικιλία στη στρατηγική, καθώς αυτό το Σαββατοκύριακο θα είναι διαθέσιμη η πολύ μαλακή γόμα.
• Το Red Bull Ring είναι μια μικρή πίστα με συνεχείς αλλαγές πορείας. Ο σχετικά μικρός σε μήκος γύρος, χαρακτηρίζεται από τη συνεχή αλληλουχία στροφών και εναλλαγών υψομέτρου. Παρόλα αυτά δεν είναι ιδιαίτερα απαιτητικός από τα ελαστικά. Έτσι είναι εφικτή η χρήση των πιο μαλακών γομών.

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΙΣΤΑΣ

• Το μικρό μήκος των 4.3km της πίστας των 10 στροφών, έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχει πρόβλημα με το κυκλοφοριακό. Αυτό παίζει το ρόλο του τόσο στον αγώνα όσο και στη στρατηγική των κατατακτήριων δοκιμών. Λόγω του μικρού γύρου με διαρκή ροή, η διαφορά απόδοσης μεταξύ των γομών είναι αντίστοιχα μικρή. Η πλειοψηφία των στροφών είναι δεξιές όμως οι δυο πιο απαιτητικές είναι αριστερές: Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα ελαστικά που καταπονούνται περισσότερο σ’ αυτές και δεν φορτίζονται στις υπόλοιπες στροφές να έχουν κρυώσει εντωμεταξύ.

• Ο πρώτος διπλός αγώνας στην ίδια πίστα φέτος, έδωσε στις ομάδες την ευκαιρία να συλλέξουν πληθώρα στοιχείων για να μεγιστοποιήσουν την δυναμική των ελαστικών, ειδικά το δεύτερο Σαββατοκύριακο. Ως αποτέλεσμα οι ομάδες θα επικεντρωθούν στην πιο μαλακή γόμα C5 κατά την προετοιμασία τους για το Αυστριακό Grand Prix.

• Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο ήταν κυρίως αγώνας μιας αλλαγής, αλλά ο πιο μαλακός συνδυασμός γομών αυτή τη βδομάδα, ίσως οδηγήσει τις ομάδες σε δυο αλλαγές στο Αυστριακό Grand Prix.

Ο επικεφαλής F1 της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: “Για δεύτερη φορά η Αυστρία φιλοξενεί δυο συνεχόμενους αγώνες. Οι ομάδες έχουν πληθώρα στοιχείων απ’ αυτή την πίστα και πρόσφατη εμπειρία για το πως μπορούν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που θέτει. Έχει ενδιαφέρον το πως θα αξιοποιήσουν οι ομάδες την πιο μαλακή γόμα C5 στο δεύτερο αγώνα. Επίσης η διαφορετική επιλογή γομών, δίνει άλλες ευκαιρίες σε σύγκριση με το Στυριακό Grand Prix.”

Οι κατατακτήριες δοκιμές είναι προγραμματισμένες για τις 16:00 ώρα Ελλάδος το Σάββατο
και ο αγώνας την ίδια ώρα την Κυριακή

Διαβάστε επίσης:

Σαλπάρουμε;

Ταξιδεύουμε ως τη Θεσσαλονίκη με τη Mercedes EQA! (vid)

Rosso Corsa: Κόκκινο του πάθους, της φωτιάς, του κρασιού, των αγώνων, της Alfa Romeo!

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση