Στην εκκίνηση για να προλάβουν το ράλι της αγοράς στα δεξαμενόπλοια, στο τέλος του χρόνου, βάζουν τα πλοία τους οι Έλληνες εφοπλιστές. Προκειμένου να είναι «ανοιχτά» στο τέλος του χρόνου τα ναυλώνουν για περιόδους που δεν ξεπερνούν τους έξι μήνες.

Μιλώντας για την αναμενόμενη άνοδος των ναύλων, ο Γιάννη Αλαφούζου πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Okeanis Eco Tankers τόνισε ότι: «Οι ενέργειές μας θα επιτρέψουν στην Οkeanis να βελτιστοποιήσει και να αυξήσει την άμεση έκθεση των VLCC της στην spot αγορά, εν αναμονή της εκρηκτικής ανάκαμψης της αγοράς δεξαμενόπλοιων που αναμένουμε ότι θα δούμε αυτόν τον χειμώνα».

Τόσο η Oceanis όσο και η Tsakos Energy Navigation με επικεφαλής τον Νίκος Τσάκος, ανέφεραν χαρακτηριστικά ότι προετοιμάζουν τα πλοία τους για να εκμεταλλευτούν την κατακόρυφη άνοδο στην spot market, τον χειμώνα.

Σε ετοιμότητα, βρίσκονται και άλλοι Έλληνες εφοπλιστές οι οποίοι ναυλώνουν τα πλοία τους μεγάλους ναυλωτές για μικρά χρονικά διαστήματα. Παράδειγμα η Enesel συμφερόντων των Φίλιππου και Αντώνη Λαιμού η οποία ναύλωσε τα νεότευκτα δεξαμενοπλοία της Kanaris 21 και Captain Lyritsis στην Vitol για διάστημα έξι μηνών. Επίσης ναύλωσε το ναυπήγησης 2017, Antonis στην Trafigura για τρεις μήνες έναντι 10.250 δολαρίων την ημέρα, ενώ η συμφωνία μπορεί να επεκταθεί για ακόμα έξι μήνες έναντι 13.250 δολαρίων την ημέρα.

Αλλά και η Metrostar Management του Θόδωρου Αγγελόπουλου ναύλωσε στην Trafigura το Crude Zephyrus το οποίο θα παραλάβει τον Αύγουστο, για διάστημα μέχρι τρεις μήνες.

Ο μεγάλος ναυλωτής συμφώνησε και με την Samos Steamship γσυμφερόντων της οικογένειας Ιγγλέση για το Calypso για διάστημα έξι μηνών.

Η «έκρηξη» των ναύλων

Σύμφωνα με τους Gimbsons Shipbrokers το τρίτο τρίμηνο του 2021 αναμένεται ότι θα αυξηθεί η ζήτηση πετρελαίου από την Ασία. Η ζήτηση στην Ινδία δείχνει ήδη σημάδια ανάκαμψης, έχοντας αυξηθεί κατά περίπου 12-13% κατά τον Ιούνιο σε σύγκριση με τον Μάιο.

Οι περιορισμοί που υπάρχουν σήμερα σε άλλες χώρες της Ασίας αναμένεται να μειωθούν σταδιακά οδηγώντας σε αύξηση της κατανάλωσης πετρελαίου. Αλλά και η προσφορά πετρελαίου, σύμφωνα με τους Gimbsons Shipbrokers, αναμένεται επίσης να αυξηθεί κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους. Η παραγωγή από τις χώρες του ΟΠΕΚ + θα αυξηθεί τον Ιούλιο.

Ωστόσο, η ζήτηση από την Κίνα φαίνεται λιγότερο σίγουρη. Την περασμένη εβδομάδα η Κίνα έβαλε όρια τα 35 εκατομμύρια τόνους αργού για εισαγωγή στα ανεξάρτητα διυλιστήρια της (πτώση 35% σε σχέση με πέρσι) καθώς η κυβέρνηση προσπαθεί να καταπολεμήσει την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στον τομέα και να περιορίσει τις εκπομπές.

Σε αυτή τη βάση, οι εισαγωγές αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο σημαντικής μείωσης το δεύτερο εξάμηνο του 2021, παρόλο που οι εισαγωγές fuel oil αναμένεται να αυξηθούν και τα κρατικά διυλιστήρια ενδέχεται να αυξήσουν τους ρυθμούς λειτουργίας για να αντισταθμίσουν τις απώλειες.

Διαβάστε επίσης

Αγγελική Φράγκου: Επένδυση 182,3 εκατ. δολαρίων της Navios Partners στο ξηρό φορτίο

Tsakos Energy Navigation: Η στρατηγική του μαραθωνίου κέρδισε την κρίση στην αγορά των tankers

Οικογένεια Αλαφούζου: Πωλήσεις και αγορές VLCC από την Okeanis Eco Tankers – Αναμένει εκρηκτική ανάκαμψη στα τάνκερ