ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μετά την Costa Coffee, η ελληνική πολυεθνική ανακοίνωσε την εξαγορά του 30% της Caffe Vergnano, μια premium εταιρεία καφέ της Ιταλίας, ενδυναμώνοντας περαιτέρω το χαρτοφυλάκιό της.
Τι οδήγησε τη διοίκηση της Coca Cola HBC σε μια τέτοια κίνηση; Γιατί επιμένει στη συγκεκριμένη κατηγορία; Ποια είναι η απώτερη στόχευση; Στα παραπάνω ερωτήματα απάντα εμμέσως πλην σαφώς ο επικεφαλής του τμήματος καφέ του ομίλου, Πρόδρομος Νικολαΐδης σε συνέντευξη που παραχώρησε στο FoodIngredientsFirst για τις τάσεις της αγοράς και τη ζήτηση για καφέ πολυτελείας.
«Η κατηγορία του καφέ εξελίσσεται εδώ και πολλά χρόνια, με τους λάτρεις του καφέ να αναζητούν εξειδικευμένα χαρμάνια και είδη καφέ, τρόπους παρασκευής, σερβιρίσματος και είδη γάλακτος για τη στιγμή που θα απολαύσουν τον καφές τους», εξηγεί, προσθέτοντας πως πρόκειται για μια τάση που επιταχύνθηκε από την πανδημία καθώς οι άνθρωποι προσπαθούν να δημιουργήσουν εμπειρίες διασκέδασης μέσα στο σπίτι τους. Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία της Innova Market Insights, τα οποία δείχνουν πως ο καφές αποτέλεσε το 48% των ζεστών ροφημάτων που απολάμβαναν οι Ευρωπαίοι από τον Απρίλιο του 2020 έως τον Μάρτιο του 2021 και ακολούθησε το τσάι με 47%.
Ποια είναι η Caffe Vergnano
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, πρόκειται για μια οικογενειακή εταιρεία με έδρα τη Santena. Είναι από τις παλαιότερες εταιρείες καφέ στην Ιταλία, με ρίζες που χρονολογούνται από το 1882. Το χαρτοφυλάκιο της περιλαμβάνει παραδοσιακό εσπρέσο σε διάφορα μείγματα, πακέτα και μορφές όπως ψητό και αλεσμένο καφέ. Το 2020, πούλησε περίπου 7.000 τόνους καφέ σε περισσότερες από 90 χώρες.
Απαντώντας στις προκλήσεις που ελλοχεύουν από τη συγχώνευση με μια οικογενειακή επιχείρηση, ο κ. Νικολαΐδης απάντησε πως σέβονται την Caffe Vergnano, η οποία έχει 140 χρόνια ιστορίας καθώς και το πάθος και την αφοσίωση των τεσσάρων γενεών που δημιούργησαν μια τόσο πλούσια και φημισμένη μάρκα καφέ», τονίζοντας πως σε «σε όλη αυτή τη διαδικασία, έχει καταστεί σαφές ότι μοιραζόμαστε το ίδιο όραμα και το πάθος για τον καφέ. Μοιραζόμαστε την ίδια πεποίθηση για το ανεκμετάλλευτο δυναμικό των εμπορικών σημάτων της εταιρείας στις περιοχές μας και πέραν αυτής».
Η επένδυση στην Caffe Vergnano έρχεται ένα χρόνο μετά το λανσάρισμα της Costa Coffee σε όλη την Ευρώπη. «Πιστεύουμε ότι οι δύο μάρκες είναι εξαιρετικά συμπληρωματικές», σημείωσε ο κ. Νικολαΐδης και έσπευσε να συμπληρώσει: «Η Caffe Vergnano μπορεί να μας βοηθήσει να απευθυνθούμε σε εκείνους τους καταναλωτές που είναι πιστοί στη γεύση του ιταλικού καφέ. Η Costa συνεχίζει να είναι η παγκόσμια προνομιακή μας πρόταση για καφέ με ευρεία γοητεία καταναλωτών σε πολλές πλατφόρμες».
Σύμφωνα με την εταιρεία, η ολοκλήρωση της εξαγοράς αναμένεται το δεύτερο εξάμηνο του 2021 και υπόκειται σε κανονιστικές εγκρίσεις. Επιπλέον, η Coca-Cola HBC και η Caffè Vergnano θα συνάψουν συμφωνία αποκλειστικής διανομής για τα προϊόντα της Caffè Vergnano στις περιοχές της Coca-Cola HBC εκτός της Ιταλίας. Η CCH Holdings θα εκπροσωπείται στο Διοικητικό Συμβούλιο της Caffè Vergnano και θα έχει τα δικαιώματα λήψης αποφάσεων και διακυβέρνησης της μειοψηφίας. Τα μέρη συμφώνησαν να μην αποκαλύψουν οικονομικά στοιχεία της προτεινόμενης συναλλαγής.
Διαβάστε επίσης:
Αναστάσιος Δαυίδ (Coca-Cola): Το μήνυμα στους μετόχους – Tι είπε για Διαμαντοπούλου και εμβολιασμούς
Εστίαση: Τι σχεδιάζουν Coca Cola και Heineken για την «επόμενη μέρα» – Tι είπε ο Σταμπουλίδης για τη στήριξη του κλάδου
Νέο «επενδυτικό χτύπημα» από την Coca Cola HBC – Απέκτησε ποσοστό σε ηλεκτρονική πλατφόρμα της Heineken
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ