ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τι μαγειρεύει ο maître Λιβάνιος, τα ραντεβού του Εξάρχου και το ράλι στην Αττικής, τα μυστικά της ΓΕΚ και τα 19 ευρώ, το beef Σταϊκούρα – Ταχιάου, τι θα στηρίξει ο Μηταράκης, και ο καινοτόμος Ρέμος
Συγκεκριμένα, η εταιρεία προχώρησε στην πώληση των VLCC τάνκερ Nissos Santorini και Nissos Antiparos που κατασκευάστηκαν το 2019, στο HHI της Νοτίου Κορέας, με το τίμημα της συναλλαγής να ανέρχεται στα 180 εκατ. δολάρια. Η παράδοση τους αναμένεται να ολοκληρωθεί το αργότερο τον Νοέμβριο του τρέχοντος έτους.
Αν και η εταιρεία δεν έκανε γνωστό το όνομα του αγοραστή, πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι πρόκειται για την Frontline του Νορβηγού μεγιστάνα John Fredriksen. H Frontline από την πλευρά, ανακοίνωσε ότι εξαγόρασε δύο δεξαμενόπλοια με τα ίδια χαρακτηριστικά, στην ίδια τιμή.
Οι εξαγορές
Παράλληλα, η Okeanis Eco Tankers έκλεισε συμφωνία για την εξαγορά δύο οικολογικού τύπου και εξοπλισμένων με scrubber VLCC, τα οποία βρίσκονται υπό κατασκευή, στο ίδιο ναυπηγείο. Τα πλοία ανήκουν σε εταιρείες συμφερόντων του προέδρου και CEO της Okeanis, Γιάννη Αλαφούζου και το τίμημα διαμορφώθηκε στα 194 εκατ. δολάρια. Τα δύο δεξαμενόπλοια θα ενταχθούν στο στόλο της εταιρεία το πρώτο και το δεύτερο τρίμηνο του 2022.
Τα πλοία έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν με εναλλακτικά καύσιμα, συμπεριλαμβανομένων των βιοκαυσίμων, και έχουν τη δυνατότητα τροποποίησης για να καταναλώνουν καύσιμα χαμηλότερου άνθρακα, όπως LNG ή μεθανόλη, μόλις τεθεί σε ισχύ η απαιτούμενη τεχνολογία.
Το ΔΣ της Okeanis θεώρησε ότι η τιμή απόκτησης των νέων VLCC έναντι 97 εκατομμυρίων δολαρίων έκαστο, κρίνεται ευνοϊκή σε σχέση με την τιμή πώλησης των παλαιότερων τάνκερ της στην Frontline, έναντι 90 εκατ. δολαρίων έκαστο.
Η πώληση αναμένεται να αποφέρει στην εταιρεία καθαρά έσοδα περίπου 40 εκατ. δολαρίων μετά την αποπληρωμή της χρηματοδοτικής μίσθωσης που εκκρεμεί, κατά την παράδοση.
Μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής, το ΔΣ της εταιρείας θα προτείνει τη διανομή 20 εκατ. δολαρίων έως 23 εκατ. δολαρίων ως μέρισμα στους μετόχους της.
Αλλαγές στις ναυλώσεις
Τέλος, η Okeanis Eco Tankers, ανακοίνωσε ότι εισήλθε σε συμφωνία για την μεταφορά προηγούμενων χρονοναυλώσεων που έχει κλείσει με κορυφαίες διεθνείς εταιρείες του κλάδου ενέργειας και πετρελαίου και βρίσκονται σε εξέλιξη, στα VLCC Nissos Rhenia και Nissos Despotiko.
Συγκεκριμένα, μετέφερε τον εναπομείναντα χρόνο ναύλωσης του VLCC Nissos Keros, διάρκειας περίπου 2 ετών, στο Nissos Despotiko. Η συμφωνία περιλαμβάνει την επιτάχυνση της αποπληρωμής του χρέους με τη μίσθωση του Despotiko κατά 1,8 εκατομμύρια δολάρια ετησίως, για τους επόμενους 24 μήνες.
Επίσης, μετέφερε το εναπομείναντα χρόνο ναύλωση του Nissos Donoussa, περίπου έξι μήνες, στο πλοίο Nissos Rhenia, με την επιτάχυνση της αποπληρωμής του χρέους της μίσθωσης του, κατά 1,8 εκατομμύρια δολάρια ετησίως, τα επόμενα δύο χρόνια.
Έτσι, τα VLCC Nissos Keros και Nissos Donoussa θα είναι διαθέσιμα για την απασχόληση τους στην spot αγορά.
Ο πρόεδρος και CEO της Okeanis Eco Tankers, Γιάννης Αλαφούζος, σχολίασε: “Οι ενέργειές μας θα επιτρέψουν στην Οkeanis να βελτιστοποιήσει και να αυξήσει την άμεση έκθεση των VLCC της στην spot αγορά, εν αναμονή της εκρηκτικής ανάκαμψης της αγοράς δεξαμενόπλοιων που αναμένουμε ότι θα δούμε αυτόν τον χειμώνα. Είμαστε ικανοποιημένοι που μπορούμε να τοποθετήσουμε καλύτερα την εταιρεία μας ώστε να αξιοποιήσουμε τις αναμενόμενες θετικές εξελίξεις, ενώ συνεχίζουμε να επιστρέφουμε κεφάλαιο – όπως έχουμε υποσχεθεί – στους μετόχους μας”.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Διασύνδεση Ελλάδας-Κύπρου: Με red flags και ερωτήματα για τον ΑΔΜΗΕ η προκαταρκτική αξιολόγηση
- Πόλεμος Σίψα (ΕΚΤΕΡ) με Μιτζάλη (ΑΒΑΞ) σε δύο μέτωπα
- Φάρμα Κουκάκη: Το ρεκόρ πωλήσεων και οι νέες πράσινες επενδύσεις
- Αντώνης Λυμπέρης: Ο bon vivant «βασιλιάς» των περιοδικών life style που όρισε την αισθητική επί μια 20ετία