Περισσότερες επιλογές προϊόντων, ποιότητα και ταχύτητα στην εξυπηρέτηση και ανταγωνιστικές τιμές. Πρόκειται για το «τρίπτυχο» του νέου μοντέλου ανάπτυξης που επιχειρεί να οικοδομήσει η Public – MediaMarkt για την επόμενη μέρα της πανδημίας. Το πρώτο βήμα έγινε από το νέο κατάστημα Public στο Golden Hall, τα «αποκαλυπτήρια» του οποίου πραγματοποιήθηκαν χθες από τον CEO της Public-MediaMarkt (PMM), Ρόμπυ Μπουρλά.

«Οι πελάτες μας αξίζουν την καλύτερη εμπειρία αγορών, γι’ αυτό κι εμείς επενδύουμε σε ένα σύγχρονο πρότυπο φυσικών καταστημάτων, με επίκεντρο τη δική τους ανάγκη για περισσότερα είδη ψυχαγωγίας, τεχνολογίας αλλά και για μικροσυσκευές», σημείωσε ο κ. Μπουρλάς δίνοντας το στίγμα του νέου concept. Το νέο κατάστημα, το οποίο κόστισε 2 εκατ. ευρώ καλύπτει 3.200 τ.μ. και εκτείνεται σε 3 επίπεδα και φιλοξενεί περισσότερους από 50.000 κωδικούς προϊόντων για όλη την οικογένεια.

Οι τελικές αποφάσεις για την εικόνα και την επωνυμία που θα φέρει η αλυσίδα θα αποφασισθούν τα επόμενα χρόνια και αφού πρώτα ολοκληρωθούν οι διάφορες δοκιμές που βρίσκονται σε εξέλιξη όσον αφορά στην ποικιλία και τις υπηρεσίες που προσφέρουν τα καταστήματα. «Δεν έχουμε αποφασίσει ακόμη», όπως είπε, «εάν θα κρατήσουμε και τα δυο brand ή το ένα», προσθέτοντας πως σε κάθε περίπτωση στόχος είναι ο εμπλουτισμός του προϊοντικού μίγματος και στη MediaMarkt και στα Public, ώστε να μεγιστοποιηθούν οι συνέργειες.

Σύμφωνα με τον διοικητικό ηγέτη της PMM, η εταιρεία προκειμένου να υπηρετήσει τη νέα στρατηγική ενσωμάτωσε μια σειρά από καινοτόμες υπηρεσίες στα φυσικά καταστήματα και παράλληλα συνέχισε τις επενδύσεις για τον ενδυνάμωση των υποδομών της. Μόνο πέρυσι, όπως είπε ο κ. Μπουρλάς, επενδύθηκαν συνολικά 15 εκατ. ευρώ, μεταξύ άλλων, για τη δημιουργία νέας υπερσύγχρονης αποθήκης στην Ελευσίνα 22.000 τ.μ., την αναβάθμιση της τεχνολογίας που ενσωματώνουν τα φυσικά καταστήματα και των συστημάτων του ηλεκτρονικού καταστήματος καθώς και την απόκτηση 25 ιδιόκτητων φορτηγών για τη διανομή των online παραγγελιών.

Τηλεφωνικό κέντρο… εξπρές

Επιπλέον, «στήθηκε» ένα υπερσύγχρονο τηλεφωνικό κέντρο που επανδρώθηκε με 150 υπαλλήλους, οι οποίοι σήμερα δέχονται χιλιάδες τηλεφωνήματα καθημερινά και εξυπηρετούν σε λιγότερο από ένα λεπτό! «Δεν σταματήσαμε να επενδύουμε σε καταστήματα και εμπειρία πελάτη… Ήταν μια ευκαιρία να εκπαιδευτούμε στα δύσκολα», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο κ. Μπουρλάς.

Ανάλογου ύψους επενδύσεις περίπου 15 εκατ. ευρώ βρίσκονται σε εξέλιξη και την φετινή χρονιά ενώ και του χρόνου σχεδιάζεται να δαπανηθούν ακόμη 10 εκατ. ευρώ προς την ίδια κατεύθυνση. Το πλάνο περιλαμβάνει και τη μετεγκατάσταση καταστημάτων σε μεγαλύτερους χώρους, καθώς και τη δημιουργία δυο νέων σημείων Public στην Κύπρο σε Λάρνακα και Λεμεσό, τα οποία θα ανοίξουν τις πύλες τους τον προσεχή Σεπτέμβριο. Στο τέλος αυτού του «μίνι μετασχηματισμού» του φυσικού δικτύου, τα τετραγωνικά των χώρων πώλησης θα αυξηθούν σε πάνω από 75.000 τμ. που είναι σήμερα.

Ο κ. Μπουρλάς ανέφερε ότι οι επενδύσεις αφορούν σε λελογισμένη ενίσχυση των παραγωγικών υποδομών, ώστε η δυναμικότητα να αντιστοιχεί στη ζήτηση που θα διαμορφωθεί μετά τη λήξη της πανδημίας και εξορθολογισθούν οι ρυθμοί ανάπτυξης του e-commerce. Το επενδυτικό πλάνο υποστηρίζουν οι μέτοχοι της εταιρείας, δηλαδή ο όμιλος Olympia του Πάνου Γερμανού και η Media-Saturn-Holding GmbH, μέτοχος της MediaMarkt.

Είσοδος στο Ελληνικό

Στα μελλοντικά σχέδια της PMM περιλαμβάνεται και η απόκτηση παρουσίας στα εμπορικά κέντρα που θα δημιουργηθούν στο Ελληνικό. Όπως είπε ο κ. Μπουρλάς, η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις για τη δημιουργία ενός Public στο εμπορικό κέντρο (mall) που θα κατασκευασθεί πλησίον της Λεωφόρου Βουλιαγμένης και ενός MediaMarkt στο retail park του Φουρλή. Στα πλάνα βρίσκονται και οι εξαγορές, υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει το σωστό τίμημα, με τον κ. Μπουρλά να ξεκαθαρίσει πως δεν βιάζονται ενώ απέκλεισε το ενδεχόμενο συνεργασίας με κάποια ηλεκτρονική πλατφόρμα delivery, τύπου efood ή Wolt. «Μας ενδιαφέρει η άμεση παράδοση (instant delivery) αλλά από δική μας πλατφόρμα», έσπευσε να τονίσει.

Όσον αφορά στην πορεία των οικονομικών αποτελεσμάτων της PMM, ο διοικητικός ηγέτης ανέφερε ότι μετά την περσινή δύσκολη χρονιά λόγω των Lockdown, όπου κατεγράφη μονοψήφια πτώση, οι πωλήσεις φέτος αναμένεται να κινηθούν υψηλότερα ακόμη και από το 2019, που ήταν μια κανονική χρονιά. Όσον αφορά στη διείσδυση των ηλεκτρονικών πωλήσεων, μαζί με το marketplace, είπε ότι αυτή τη στιγμή συνεισφέρουν το 20% των συνολικών πωλήσεων του ομίλου και του χρόνου ίσως ξεπεράσουν και το 25%.

Ο κ. Μπουρλάς αναφέρθηκε και στα προβλήματα που υπάρχουν στην εφοδιαστική αλυσίδα, λέγοντας πως δεν υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις προϊόντων αλλά ούτε αναμένονται σημαντικές ανατιμήσεις στις κατηγορίες προϊόντων που δραστηριοποιείται η PublicMediaMarkt. Σε κατ’ ιδίαν συνομιλία με το mononews.gr, ο έμπειρος μάνατζερ κληθείς να σχολιάσει τα μέτρα στήριξης για το λιανεμπόριο, εκτίμησε πως πρέπει να συνεχισθούν ενώ υπογράμμισε πως τα ενοίκια παραμένουν σταθερά παρά το πλήγμα που υπέστη η οικονομική δραστηριότητα από την πανδημία, εξαιτίας της «απροθυμίας» αρκετών ιδιοκτητών να προσαρμοσθούν στα νέα δεδομένα.

Διαβάστε επίσης

Νέο Public στο Golden Hall: Μία πρότυπη εμπειρία αγορών