ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Όπως αναφέρθηκε οι επενδύσεις αυτές είναι μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις λιμενικής υποδομής και εξοπλισμού σε ολόκληρη την Ανατολική Μεσόγειο, και αναμένεται να υπερβεί τα 180 εκ. ευρώ.
Κυριότερη επένδυση αυτή της επέκτασης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων η οποία έχει διαφοροποιηθεί από τον αρχικό σχεδιασμό, και όταν ολοκληρωθεί, θα δώσει τη δυνατότητα στο λιμάνι να εξυπηρετεί giga containerships που μεταφέρουν 24.000 «κουτιά» και όχι πλοία που μεταφέρουν 14.000 όπως σχεδίαζε αρχικά η διοίκηση του λιμανιού όταν η ιδιωτική κοινοπραξία, που σήμερα ελέγχει ο όμιλος Επιχειρήσεων Ιβάν Σαββίδη, πρωτοεγκαταστάθηκε στο δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.
Εξέλιξη που θα δίνει στον ΟΛΘ τη δυνατότητα να λειτουργεί ακόμα και ανταγωνιστικά απέναντι στο λιμάνι του Πειραιά, που ελέγχεται από τη Cosco, και όχι μόνο συμπληρωματικά όπως αρχικά αναφερόταν. Να διεκδικεί δηλαδή την προσέλκυση των μεγάλων mother ships στη συμπρωτεύουσα. Σημειώνεται ότι σήμερα στην Ανατολική Μεσόγειο μόνο ο Πειραιάς διαθέτει την κατάλληλη υποδομή να υποδεχτεί τα πλοία θηρία με μήκος που φτάνει τα 400 μέτρα.
Το έργο «6ος Προβλήτας, επέκταση λιμενικής υποδομής» αποτελεί το σημαντικότερο μέρος των Υποχρεωτικών Επενδύσεων ύψους €180 εκ. που έχει αναλάβει η ΟΛΘ ΑΕ σύμφωνα με τη Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ της ΟΛΘ ΑΕ και του Ελληνικού Δημοσίου. Στις 5 Φεβρουαρίου 2021, κατατέθηκαν δεσμευτικές οικονομικές και τεχνικές προσφορές για το 2ο Στάδιο – Πρόσκληση Υποβολής Προσφορών για Προεπιλεγμένους Υποψηφίους, για την ανάδειξη Αναδόχου του Έργου «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής». Το 2ο Στάδιο του Διαγωνισμού (αξιολόγηση των προσφορών που έχουν υποβληθεί) για την ανάδειξη Αναδόχου του Έργου είναι σε εξέλιξη.
Η διάρκεια κατασκευής του έργου εκτιμάται σε 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης του έργου. Με την υλοποίηση του έργου, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα είναι σε θέση να εξυπηρετήσει πλοία Ultra Large Container Vessels, χωρητικότητας 24.000 TEUs και με το τρόπο αυτό δίνεται η δυνατότητα να αξιοποιηθεί, στο μέγιστο βαθμό το συγκριτικό του πλεονέκτημα, ως θαλάσσια πύλη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Το εν λόγω έργο, σύμφωνα με την διοίκηση του ΟΛΘ, αναβαθμίζει τη θέση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στην παγκόσμια λιμενική βιομηχανία και στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας προσφέροντας παράλληλα ισχυρά πολλαπλασιαστικά οφέλη στην οικονομία και την κοινωνία, σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.
Σχετικά με την πρόοδο της υλοποίησης των υποχρεωτικών επενδύσεων επισημάνθηκε επίσης ότι:
-Η ΟΛΘ ΑΕ παρέλαβε τον Αυτοκινούμενο Γερανό μάρκας LIEBHERR αξίας €3.9 εκ. Ο νέος Αυτοκινούμενος Γερανός, μέγιστης ανυψωτικής ικανότητας 144 τόνων έχει τεθεί σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία.
-Η ΟΛΘ ΑΕ υπέγραψε σύμβαση για την προμήθεια δύο νέων Γερανογεφυρών, αξίας €15.8 εκ. Η άφιξή τους είναι προγραμματισμένη για το Δεκέμβριο του 2021.
Στο πλαίσιο του προγράμματος αναβάθμισης εξοπλισμού και κατ’ επέκταση της ουσιαστικής αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών ώστε το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης να είναι πρωταγωνιστής στην ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών από και προς τη Νοτιοανατολική και Κεντρική Ευρώπη προσελκύοντας τα πλοία κύριων γραμμών, η ΟΛΘ Α.Ε., επιπλέον, έχει επενδύσει σε προμήθεια 12 Straddle Carriers με δυνατότητα στοιβασίας container σε 3 επίπεδα καθ’ ύψος, δυνατότητα που δε διέθετε ο υφιστάμενος εξοπλισμός, αξίας €9,7 εκ., τα οποία βρίσκονται σε πλήρη λειτουργία.
1. Η ΟΛΘ Α.Ε. απέκτησε άδεια Εγκεκριμένου Οικονομικού Φορέα ΑΕΟ (Authorized Economic Operator) για την Ασφάλεια και Προστασία (AEOS) από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.
Ο στρατηγικός ρόλος του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης στην ανάπτυξη της διεθνούς εφοδιαστικής αλυσίδας με τις γειτονικές χώρες των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, ενισχύεται περαιτέρω με ασφαλείς και αξιόπιστες διαδικασίες τελωνειακού ελέγχου που πληρούν τα υψηλότερα κριτήρια.
2. Από τις 5 Απριλίου 2021 με απόφαση του Α’ Τελωνείου Θεσσαλονίκης η Ελεύθερη Ζώνη της ΟΛΘ Α.Ε. επεκτάθηκε κατά 35 στρέμματα.
Η επέκταση των ορίων προς την Ανατολική πλευρά του Λιμένος προστέθηκε στην ήδη υπάρχουσα έκταση των 1.003 στρεμμάτων και δημιούργησε έναν ενιαίο, περιφραγμένο, φυλασσόμενο και σε πλήρη επιχειρησιακή λειτουργία χώρο 1.038 στρεμμάτων Ελεύθερης Ζώνης συνολικά για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
3. H ολοκλήρωση της κατασκευής και η παράδοση προς χρήση του έργου «Κάθετος ‘Aξονας 56 – Ολοκλήρωση Σύνδεσης Αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. και Εγνατίας Οδού με τον 6ο Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης και το οδικό δίκτυο της περιοχής Καλοχωρίου» συνδέεται με την καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης των υποχρεωτικών επενδύσεων της ΟΛΘ ΑΕ και αποτελεί προϋπόθεση για τη βιώσιμη ανάπτυξη του Λιμένα Θεσσαλονίκης, καθώς θα συμβάλλει στην εξυπηρέτηση της υφιστάμενης αλλά και της μελλοντικής υψηλής κυκλοφοριακής επιβάρυνσης λόγω της κίνησης των φορτηγών, στη βελτίωση της κίνησης των εμπορευματικών μεταφορών από/ προς τον Λιμένα και στη βελτίωση της σύνδεσης του Λιμένα με τον Διευρωπαϊκό Διάδρομο Μεταφορών «Orient – East Med (OEM)».
Ο χρόνος υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου εκτιμάται στα 2,5 χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης με τον οριστικό ανάδοχο, η οποία υπεγράφη στις 16/6/2021.
Διαβάστε επίσης
Θεσσαλονίκη: Ξεκινούν τα έργα σύνδεσης του ΟΛΘ με ΠΑΘΕ και Εγνατία Οδό
ΟΛΘ: Στο 67% το ποσοστό της Belterra της οικογένειας Σαββίδη – Προχωρά προς Δημόσια Πρόταση
ΟΛΘ: Αυξήθηκαν κατά 22,1% τα καθαρά κέρδη το 2020
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΣΥΡΙΖΑ για Ν. Ρωμανό: Παλιές αστυνομικές πρακτικές που δεν αρμόζουν σ’ ένα σύγχρονο κράτος δικαίου
- Ουκρανία: Οι ουκρανικές δυνάμεις έχουν χάσει το 40% των εδαφών που κατέλαβαν στο Κουρσκ, μετά τις αντεπιθέσεις
- WSJ: Την Μπρουκ Ρόλινς φέρεται να επιλέγει τελικά ο Τραμπ για το Υπουργείο Γεωργίας
- Ο ταλαντούχος Mr Φάις και οι νέες επενδύσεις του ομίλου