ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Το 40% των νέων παραγγελιών το δέχθηκαν κινεζικά ναυπηγεία, το 31% ναυπηγεία της Νότιας Κορέας και μερίδιο 11% απέσπασαν τα ιαπωνικά. Οι ευρωπαïκές μονάδες όμως δέχθηκαν όμως μόλις το 5% των νέων παραγγελιών.
Πριν από την πανδημία η εξιδεικευμένη σε κρουαζιερόπλοια και Offshore κατασκευές, ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία εμφάνιζε μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με τα ασιατικά. Η βιομηχανία κρουαζιέρας αναπτυσσόταν ραγδαία με δεκάδες νέες παραγγελίες κάθε χρόνο, στην συντριπτική τους πλειοψηφία σε ευρωπαϊκές γιάρδες, ενώ οι νέες ναυπηγήσεις εμπορικών πλοίων, στα οποία κυριαρχούν τα ασιατικά ναυπηγεία, σημείωναν κάμψη.
Ωστόσο η πανδημία έριξε στο ναδίρ την κρουαζιέρα με αποτέλεσμα να σταματήσουν οι νέες ναυπηγήσεις, ενώ αντίθετα στο δεύτερο μισό του 2020 οι νέες παραγγελίες προς τα ναυπηγεία της Ασίας πολλαπλασιάστηκαν, αφού οι ναυτιλιακές αγορές έβγαιναν από τη στενωπό όσο ανέβαινε και η ζήτηση.
Τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία επλήγησαν σοβαρά από την πανδημία, τόσο από πλευράς ζήτησης όσο και από πλευράς παραγωγής. Το 2020, τα επίπεδα συμβάσεων στα ευρωπαϊκά ναυπηγεία ήταν εξαιρετικά χαμηλά, με μόνο 0,9 εκατομμύρια CGT να έχουν παραγγελθεί, δηλαδή κατά 64% σε CGT και κατά 72% σε αξία κάτω από τα επίπεδα του 2019, αντιπροσωπεύοντας τον ισχυρότερο ρυθμό μείωσης παγκοσμίως.
Διαβάστε επίσης:
Στα 15 capes ο στόλος της Seanergy
Seanergy Maritime: Νέα κίνηση στην αγορά ξηρού φορτίου – Επενδύσεις 134,3 εκατ. δολαρίων το 2021
Latsco Marine Management: Φεύγει μετά από 25 χρόνια ο Κώστας Βλάχος – Το μήνυμα του Πάρι Κασιδόκωστα