Όταν η LoanDepot έκανε το ντεμπούτο της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης νωρίτερα φέτος, ο Αμερικανοασιάτης Anthony Hsieh μπήκε στη λίστα των δισεκατομμυριούχων.

Για τον 56χρονο, ήταν το αποτέλεσμα μίας δεκαετούς προσπάθειας να κυριαρχήσει στην άκρως ανταγωνιστική αγορά των ενυπόθηκων δανείων. Του έδωσε παράλληλα την ευκαιρία να γίνει γνωστός και να αποτελέσει πηγή έμπνευσης για τους άλλους, λόγω της επιτυχούς πορείας του από μετανάστης στις ΗΠΑ προερχόμενος από την Ταϊβάν, σε κορυφαίο επιχειρηματία.

«Έχω μια μοναδική ευκαιρία», είπε ο Hsieh σε μια συνέντευξη. «Λόγω της επιτυχίας μου, κέρδισα τον σεβασμό των μη Ασιατών, και αυτό δίνει στους Ασιάτες μεγάλη υπερηφάνεια».

Η θέση που κατέχει πλέον στην επιχειρηματική σκηνή δεν θυμίζει σε τίποτα εκείνο κυριακάτικο απόγευμα, 42 χρόνια πριν, όταν ένας κουκουλοφόρος μπήκε στην κάβα της οικογένειάς του στο Λονγκ Μπιτς της Καλιφόρνιας, έβαλε ένα όπλο στο κεφάλι του και του ζήτησε να αδειάσει το ταμείο.

Εκείνα τα τραγικά λεπτά που πέρασε φοβούμενος για την ζωή του, αποτέλεσαν για τον Hsieh ένα από τα πιο σημαντικά μαθήματα της καριέρας του.

Πιστεύει ότι η εμπειρία του, τον βοήθησε να αντιμετωπίσει τις διακρίσεις και την εχθρότητα που θα συναντούσε αργότερα ως Ασιάτης Αμερικανός που εισέβαλε στη χρηματοοικονομική βιομηχανία, και κατάφερε να αναδειχθεί σε έναν από τους μεγαλύτερους δανειστές ενυπόθηκων δανείων στις ΗΠΑ.

«Μαθαίνεις νωρίς για την αυτοπροστασία και την επιβίωση», είπε ο Hsieh, ο οποίος θα αντιμετώπισε δύο ακόμη ένοπλες ληστείες ενώ εργαζόταν πίσω από το ταμείο του οικογενειακού καταστήματος. “Δεν θα το αντάλλασσα με τίποτα.”

Miami Marlins Press Conference
Anthony Hsieh

Οι γονείς του εγκαταστάθηκαν στην Καλιφόρνια όταν μετακόμισαν από την Ταϊβάν στις αρχές της δεκαετίας του 1970 με τον Hsieh και τις δύο αδερφές του, αφήνοντας την άνετη ζωή τους προκειμένου να μεγαλώσουν τα παιδιά τους στις ΗΠΑ. Ο πατέρας του ξεκίνησε ως ψήστης, πριν συγκεντρώσει χρήματα και ανοίξει το δικό του κατάστημα.

Επειδή δεν μιλούσαν αγγλικά, ο Hsieh βοήθησε σε όλες τις σημαντικές οικονομικές αποφάσεις της οικογένειας, από την αγορά αυτοκινήτων και συσκευών έως τη λήψη ενυπόθηκου δανείου.

«Προστατεύω τους γονείς μου από την ηλικία των οκτώ ετών», είπε. «Έγινα σύμβουλός τους και μεταφραστής τους».

Ο τρόπος που μεγάλωσε ήταν αυτός που του ενστάλαξε το σθένος και την αποφασιστικότητα που χρειάζονταν προκειμένου να αντιμετωπίσει μία προς μία μερικές από τις μεγαλύτερες τράπεζες στη Wall Street.

Κατά συρροή dealmaker

Η περιουσία του Hsieh ανέρχεται πλέον σε 2 δισ. δολάρια, σύμφωνα με το Bloomberg Billionaires Index. Είναι ένας από τους λίγους Αμερικανούς που κατάγεται από την Ανατολική Ασία, οι οποίοι μετέτρεψαν τις αμερικανικές εταιρείες που ίδρυσαν σε επιχειρήσεις πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων, μαζί με τους Eric Yuan της Zoom Video Communications και Jensen Huang της Nvidia Corp.

Σε αντίθεση με πολλούς δισεκατομμυριούχους που έφτιαξαν την περιουσία τους στη Silicon Valley μετά την αποφοίτησή τους από ελίτ κολέγια των ΗΠΑ, ο Hsieh παρακολούθησε το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Fullerton και δεν εντάχθηκε στα ανώτερα κλιμάκια του τεχνολογικού κόσμου.

Η είσοδος του στα χρηματοοικονομικά ήταν τυχαία.

Οι γονείς του ήλπιζαν να γίνει γιατρός, αλλά γνωρίζοντας ότι ο γιος τους φοβόταν το αίμα, ήταν πρόθυμοι να συμβιβαστούν με την οδοντιατρική. Αντ ‘αυτού, ο Hsieh ακολούθησε τη συμβουλή ενός από τους συμπαίκτες του στο μπέιζμπολ και υπέβαλε αίτηση για εργασία ως υπάλληλος γραφείου σε μία μικρή εταιρεία ενυπόθηκων δανείων. Προσλήφθηκε αμέσως.

Μετά από μόλις τέσσερα χρόνια στην εταιρεία, συνειδητοποίησε ότι η επιχείρηση είχε περισσότερες δυνατότητες από ό, τι μπορούσαν να δουν οι ιδιοκτήτες της. Έτσι τους πλησίασε, κάνοντας τους προσφορά να αγοράσει ολόκληρη την εταιρεία. Όταν βρέθηκε στο τιμόνι, ξεφορτώθηκε τις γραφομηχανές και τα φαξ, επεκτάθηκε επιθετικά στο διαδίκτυο και μετονόμασε την εταιρεία LoansDirect.com.

«Απλώς ένιωθα ότι μπορούσα να το κάνω καλύτερα», είπε ο Hsieh. «Δεν ήξερα τις δεξιότητες μου, απλά ένιωσα αυτοπεποίθηση, ένιωσα ανταγωνιστικός”.

Ήταν η αρχή εξαγορών μιας σειράς επιχειρήσεων που θα μετέτρεπαν τον Hsieh σε έναν από τους πιο επιτυχημένους επιχειρηματίες στον υπερ-ανταγωνιστικό κλάδο των στεγαστικών δανείων.

Μετά την πώληση της LoansDirect.com στην E * Trade Financial Corp. το 2001, ίδρυσε την HomeLoanCenter.com, την πρώτη διαδικτυακή πλατφόρμα που προσφέρει μια πλήρη σειρά προϊόντων ενυπόθηκων δανείων και στις 50 πολιτείες. Μέχρι τη στιγμή που την πούλησε στην LendingTree Inc. το 2004, η εταιρεία είχε 800 υπαλλήλους.

Έκρηξη των ενυπόθηκων δανείων

Αλλά από το τελευταίο του εγχείρημα, την LoanDepot, ο Hsieh κέρδισε το μεγαλύτερο μέρος της περιουσίας του. Η εταιρεία εμφάνισε την καλύτερη της χρονιά το 2020, καθώς η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ μείωσε τα επιτόκια σχεδόν στο μηδέν ως απάντηση στην πανδημία, μετατρέποντας τον ενυπόθηκο δανεισμό σε έναν από τους μεγαλύτερους νικητές της πανδημίας.

Η ψηφιακή προσέγγιση την LoanDepot την καθιστά έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους παρόχους στεγαστικών δανείων στις ΗΠΑ. Με πάνω από 100 δισεκατομμύρια δολάρια δανειοδοτήσεις, ήταν ο έβδομος μεγαλύτερος προμηθευτής ενυπόθηκων δανείων στη χώρα το 2020 και ο δεύτερος μεγαλύτερος που απευθύνονταν απευθείας στους καταναλωτές.

Τον Φεβρουάριο, η εταιρεία ολοκλήρωσε την πολυαναμενόμενη αρχική δημόσια προσφορά. Ενώ η εισηγμένη είχε καθαρά έσοδα περίπου 62 εκατ. δολάρια, άλλα 200 εκατομμύρια δολάρια διανεμήθηκαν στους μετόχους, συμπεριλαμβανομένου του Hsieh και των συν-επενδυτών του, μέσω ενός μερίσματος που χρηματοδοτήθηκε από δάνειο, περίπου ένα μήνα αργότερα.

Το ερώτημα είναι εάν μια τόσο ταχεία ανάπτυξη μπορεί να διατηρηθεί. Οι μετοχές της LoanDepot έχουν μειωθεί περισσότερο από το μισό από το υψηλό που σημείωσαν λίγο μετά την εισαγωγή της εταιρείας στο χρηματιστήριο.

Στο μεταξύ, οι προοπτικές για τα στεγαστικά δάνεια, εξασθενούν με μόνο το 35% των καταναλωτών να πιστεύουν ότι είναι κατάλληλη στιγμή να αγοράσουν σπίτι, σύμφωνα με τη Fannie Mae, και οι αυξανόμενοι κίνδυνοι του πληθωρισμού θα μπορούσαν να μειώσουν περαιτέρω το συναίσθημα αυτό, δεδομένης της πιθανής ανατίμησης των τιμών και της αύξησης των επιτοκίων.

Ο Hsieh έστρεψε την προσοχή του τώρα στους millenials, πολλοί από τους οποίους αγοράζουν τα πρώτα τους σπίτια. Ενώ οι περισσότεροι έχουν συνηθίσει να κάνουν αγοραπωλησίες στο διαδίκτυο, αυτή η εξοικείωση δεν μεταφράζεται απαραίτητα σε καλύτερη κατανόηση των επιτοκίων ή του κόστους.

«Είναι πολύ έξυπνοι όταν πρόκειται για τη χρήση ψηφιακών εργαλείων, αλλά αυτό δεν τους καθιστά γνώστες των οικονομικών”, διευκρινίζει.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση