Η κεντρική ιδέα πίσω από το Employer Brand φωτίζει την ποιότητα και τους λόγους της αναγνωρισιμότητας των εταιρειών, σε μια προσπάθεια από τις ίδιες να παρουσιαστούν ως εργοδότες επιλογής. Τα αποτελέσματα της έρευνας της Randstad Employer Brand για φέτος μπορούν να ιδωθούν ως μια πολύ καλή ευκαιρία για πολλές εταιρείες στο ελληνικό επιχειρείν να σταθούν σε αυτά και να δουν ότι υπάρχει χώρος να βελτιώσουν το χάσμα που υπάρχει ανάμεσα στη σχέση του ιδανικού εργοδότη όπως τον επιθυμούν οι Έλληνες εργαζόμενοι και στο τι πραγματικά προσφέρουν οι ίδιοι οι εργοδότες. Επιβεβαιώνοντας την παραπάνω θέση, αξίζει να πούμε ότι μόνο 2 στους 10 εργαζόμενους παγκοσμίως βιώνουν ισχυρή σύνδεση μεταξύ του τί λένε οι εργοδότες όσον αφορά τις εταιρείες τους και την εμπειρία τους από την εργασία τους στη συγκεκριμένη εταιρεία.
Οι κλάδοι με τις καλύτερες επιδόσεις στη χώρα για το 2021
Ο πιο ελκυστικός κλάδος στην ελληνική αγορά αναδεικνύεται ο φαρμακευτικός, δεύτερος η ενέργεια και τρίτος οι τηλεπικοινωνίες και η τεχνολογία πληροφοριών. Μπορεί η πανδημία να επηρέασε τον κόσμο της εργασίας, όμως ένα από τα θετικά απότοκά του ήταν η επιτάχυνση της ψηφιοποίησης. Καθώς οι οργανισμοί και οι εργαζόμενοι αγκάλιασαν πλήρως τους καινοτόμους τρόπους εργασίας, η ζήτηση για εργαλεία και εφαρμογές αυξήθηκε. Αυτό, με τη σειρά του, βοήθησε τη βιομηχανία πληροφορικής και επικοινωνιών (ITC) να βρεθεί στην τρίτη θέση.
Oι εταιρείες με τις καλύτερες επιδόσεις στην Eλλάδα ανά κλάδο
Tα τρία πιο σημαντικά κριτήρια ανά κλάδο
Η οικονομική σταθερότητα και ευρωστία ενός εργοδότη έχει άμεσο αντίκτυπο στην εμπιστοσύνη των εργαζομένων. Και δεν είναι τυχαίο ότι αυτό το κριτήριο αποτελεί στην πλειοψηφία των κλάδων της ελληνικής οικονομίας, το πιο σημαντικό κριτήριο που καθορίζει την ελκυστική πρόταση αξίας εργοδότη (EVP- employer value proposition). Όπως συμπεραίνει η έρευνα, οι εργαζόμενοι που επλήγησαν από τον οικονομικό αντίκτυπο της πανδημίας είχαν διπλάσιες πιθανότητες να αναζητήσουν νέα απασχόληση τους επόμενους έξι μήνες από εκείνους που δεν επηρεάστηκαν. Η εργασιακή ανασφάλεια και η αστάθεια μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά τις επιλογές σταδιοδρομίας των εργαζομένων, συμβάλλοντας στην κινητικότητα ταλέντων που σε άλλη περίπτωση θα επιθυμούσαν να δραστηριοποιηθούν σε κλάδους της επιλογής τους. Τέλος, το ασφαλές περιβάλλον εργασίας κατά τη διάρκεια του COVID-19 όπως και η πολύ καλή φήμη συμπεριλαμβάνονται στα κριτήρια εκείνα που καθορίζουν την καλύτερη επίδοση των κλάδων υπό το πρίσμα της ελκυστικής πρότασης αξίας εργοδότη.
Top 10: οι πιο ελκυστικοί εργοδότες στην Ελλάδα για το 2021
1 Παπαστράτος
2 Aegean Airlines
3 ΙΟΝ Α.Ε.
4 Τράπεζα της Ελλάδος Α.Ε.
5 Ε.Ι. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε.
6 Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης Α.Ε.Ε.
7 ELPEN ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ
8 DEMO Φαρμακευτική
9 Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος
10 ΒΙΑΝΕΞ
Η Ιωάννα Κουνούπη, Commercial & Risesmart Manager της Randstad Hellas, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της φετινής έρευνας επεσήμανε: «Η φετινή έρευνα Randstad Employer Brand έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς έρχεται ένα χρόνο μετά την πανδημία. Είναι σημαντικό να αναγνωρίζονται και να επιβραβεύονται οι εταιρείες εκείνες που επέμειναν παρά την ταραχώδη αυτή περίοδο, στηρίζοντας με πρωτοβουλίες και δράσεις το ανθρώπινο δυναμικό τους και φυσικά την ίδια την ευρωστία τους, καταφέρνοντας τελικά να επικοινωνήσουν παντού μια ισχυρή και ανθεκτική εικόνα εργοδότη. Οι εταιρείες κατανοούν τη σημασία της εμπιστοσύνης και της αφοσίωσης των εργαζομένων ως παράγοντες που μπορούν να τις καθιερώσουν στην κοινή αντίληψη ως εργοδότες επιλογής. Και λειτουργώντας προς αυτή την κατεύθυνση διατηρούν ένα εξαιρετικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα: να προσελκύουν και να διατηρούν το ανθρώπινο δυναμικό που επιθυμούν. Η ανάπτυξη μιας στρατηγικής Employer Branding οφείλει να συμβαδίζει και να αποτελεί μέρος της συνολικής εταιρικής στρατηγικής. Και τα οφέλη μιας θετικής εικόνας εργοδότη διαχέονται τόσο στον κόσμο της εργασίας που αλλάζει καθημερινά όσο και στους ίδιους τους κλάδους της οικονομίας μας. Θα πρέπει να πούμε ότι παρά τις εξαιρετικές επιδόσεις των κλάδων και των εταιρειών, παρατηρούμε μια αναντιστοιχία στο προφίλ του ιδανικού εργοδότη και στο τι πραγματικά προσφέρουν οι εργοδότες. Και εδώ είναι που χρειάζεται οι εταιρείες να σταθούν για να βρουν τρόπους να γεφυρώσουν το χάσμα.»
Γιατί είναι σημαντικό το Employer Branding
Το Employer Branding ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσεων, αποτελεί έναν καλό παράγοντα όχι μόνο για να προσελκύσεις και να κρατήσεις το ανθρώπινο δυναμικό σου αλλά και για να αναγνωρίσεις τα επίπεδα αφοσίωσης των εργαζομένων σου. Και όσο περισσότερο συνεπείς είναι οι εταιρείες στην εκπλήρωση των υποσχέσεών τους, τόσο η εμπιστοσύνη των εργαζομένων αυξάνεται. Επενδύοντας λοιπόν στην αξιοπιστία και στην ισχύ μιας θετικής φήμης εργοδότη, οι εταιρείες έχουν να κερδίσουν πολλά. Ακόμη και σε επίπεδο αποδοτικότερης διαχείρισης πόρων. Σύμφωνα με την έρευνα, οι εταιρείες καταβάλλουν 10% υψηλότερους μισθούς ενώ το 50% των υποψηφίων δηλώνει ότι δεν θα εργαζόταν για μια εταιρεία με κακή φήμη -παρά την ενδεχόμενη αύξηση μισθού.
Οι εταιρείες εκείνες που είναι σε θέση να προσλαμβάνουν και να διατηρούν αξιόλογα στελέχη, νοιάζονται πραγματικά για το Employer Brand τους. Μάλιστα, το 80% των ηγετικών στελεχών συμφωνούν ότι ένα ισχυρό employer brand έχει σημαντική επίδραση προς αυτή την κατεύθυνση, ενώ ένα ακόμη πολύτιμο εύρημα τονίζει ότι το 76% των εργαζομένων που βιώνουν ισχυρή σύνδεση μεταξύ της εταιρικής φήμης και της πραγματικής εταιρικής κουλτούρας είναι πολύ πιθανό να συστήσουν τη συγκεκριμένη εταιρεία ως πιθανό εργοδότη.
Καλλιεργώντας μάλιστα, μια θετική εικόνα εργοδότη με υψηλή αναγνωρισιμότητα, οι εταιρείες μπορούν να επωφεληθούν τόσο από την ταχύτατη προσέλκυση εργατικού δυναμικού όσο και από τη δυνατότητα να λαμβάνουν διπλάσιες αιτήσεις, διευρύνοντας το talent pool τους και περιορίζοντας τους χρόνους στις διαδικασίες πρόσληψης νέων υποψηφίων.
Τα πέντε πιο σημαντικά κριτήρια κατά την επιλογή εργοδότη
Ο υψηλός μισθός και οι παροχές (77%) αποτελεί το πρώτο κριτήριο επιλογής ενός εργοδότη στην Ελλάδα, και μάλιστα με υψηλότερο ποσοστό για τις γυναίκες ηλικίας 35 ετών και άνω όπως και για τους εργαζόμενους που διαθέτουν υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο. Τη δεύτερη θέση καταλαμβάνει το ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον (73%), ενώ ακολουθούν οι δυνατότητες εξέλιξης (67%), η εργασιακή σταθερότητα και ασφάλεια (64%), και στην πέμπτη θέση αναδεικνύεται η ισορροπία ανάμεσα στην επαγγελματική και προσωπική ζωή (61%). Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η πλειονότητα των ερωτηθέντων θεωρεί την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής ως ένα από τα κορυφαία χαρακτηριστικά ενός ιδανικού εργοδότη, αν συνυπολογιστούν μάλιστα και οι διαφορετικές προκλήσεις που αντιμετώπισαν πολλοί εργαζόμενοι όταν αναγκάστηκαν να εφαρμόσουν εργασία από το σπίτι, σύμφωνα με τα ευρήματα της τελευταίας έρευνας Randstad Workmonitor 2021.
Ελλάδα vs Ευρώπη: Τι θέλουν οι υποψήφιοι εργαζόμενοι;
Συγκρίνοντας την Ελλάδα με τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους όπως καταγράφονται στην έρευνα, ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ποσοστά που συγκεντρώνουν δύο από τα τοπ πέντε κοινά κριτήρια στα οποία υπάρχει εμφανής διαφορά. Ο υψηλός μισθός & παροχές όπως και οι δυνατότητες εξέλιξης αγγίζουν το 67% και το 52% αντίστοιχα για τις χώρες της Ευρώπης. Σε συνδυασμό μάλιστα με τη χαμηλή βαθμολογία που συγκεντρώνει ο Έλληνας εργοδότης, χρειάζεται να λάβουν υπόψη τη σημασία αυτών των κριτηρίων, εστιάζοντας στην εξέλιξη της σταδιοδρομίας των εργαζομένων αλλά και στις επιθυμητές οικονομικές και μη παροχές.
Αντίληψη της προσφοράς εργοδοτών στην Ελλάδα
Ο υψηλός μισθός και οι παροχές όπως και το ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον είναι τα κυριότερα χαρακτηριστικά που αξιολογούν οι εργαζόμενοι ως ιδανικά. Ωστόσο, αυτά φαίνεται να μην ανταποκρίνονται στην πραγματική προσφερόμενη αξία από την πλευρά του εργοδότη, σκοράροντας πολύ χαμηλά στη λίστα. Το ασφαλές εργασιακό περιβάλλον, η πολύ καλή φήμη αλλά και η οικονομική σταθερότητα και ευρωστία της εταιρείας βρίσκονται στην πρώτη τριάδα, σύμφωνα με την αξιολόγηση του τωρινού εργοδότη αλλά και την γενικότερη αντίληψη των εργοδοτών στην Ελλάδα. Η αναντιστοιχία αυτή, μεταξύ του τι πραγματικά θέλουν οι εργαζόμενοι και του τι πιστεύουν ότι προσφέρουν οι εργοδότες, μας επιτρέπει να κατανοήσουμε την επιθυμητή ιεράρχηση των αναγκών του ανθρώπινου δυναμικού και σε επόμενα στάδια να αναπτύξουμε τη στρατηγική του Employer Brand. Είναι λοιπόν απαραίτητο, οι εταιρίες να αναρωτηθούν για τα στοιχεία εκείνα που χρειάζεται να αλλάξουν όταν προωθούν την επικοινωνία της εικόνας εργοδότη που έχουν, μεταφέροντας υπεύθυνα το σωστό μήνυμα στους υποψήφιους τους.
Covid-19 και ο αντίκτυπος στην αγορά εργασίας
Όπως σημειώνει η έρευνα, μόνο το 38% των Ελλήνων εργαζομένων βρήκε ελκυστική την παροχή της εξ αποστάσεως εργασίας, γεγονός που καθιστά το κριτήριο αυτό ως ένα από τα λιγότερο σημαντικά. Από το 48% των εργαζομένων που ξεκίνησε να εργάζεται πιο εντατικά με το μοντέλο της εξ αποστάσεως εργασίας, το 52% εξ αυτών συμμετείχε στη λήψη της απόφασης, σε αντίθεση με το 48% των εργαζομένων που δεν είχε καμία εμπλοκή στην απόφαση αυτή. Ταυτόχρονα, η κατάσταση της απασχόλησης επηρεάστηκε για ένα πολύ μεγάλο ποσοστό εργαζομένων (55%), το οποίο είτε τέθηκε σε άδεια άνευ αποδοχών, είτε εργάστηκε με διαφορετικό ωράριο από το συνηθισμένο είτε ακόμη είδε τη θέση εργασίας του να χάνεται. Και στην περίπτωση αυτή, παρατηρήθηκε αυξημένη η πρόθεση αλλαγής εργασιακού περιβάλλοντος φτάνοντας το υψηλό ποσοστό του 31% συγκριτικά με τους εργαζόμενους που δεν επηρεάστηκαν λόγω του Covid-19 και εξέφρασαν ανεξαιρέτως την προθυμία να μεταβούν σε άλλο περιβάλλον (22%).
Φόβος απώλειας θέσης εργασίας
Οι εργαζόμενοι ρωτήθηκαν σχετικά με το πόσο ανησυχούν για το ενδεχόμενο να χάσουν τη δουλειά τους το 2021 λόγω της πανδημίας. Στην Ελλάδα, το 35% των εργαζομένων δήλωσε ότι ανησυχεί για την απώλεια της θέσης εργασίας του. Από αυτούς, το 29% σχεδιάζει να αλλάξει εργασιακό περιβάλλον τους επόμενους έξι μήνες.
Ο τρόπος με τον οποίο οι Έλληνες εργοδότες υποστήριξαν και αντιμετώπισαν την πανδημία είχε θετικό αντίκτυπο στην αφοσίωση των εργαζομένων. Και στο σημείο αυτό, εξηγείται γιατί οι εταιρείες εκείνες που φρόντισαν να εκπληρώσουν τις υποσχέσεις τους απέναντι στους εργαζομένους τους αλλά και την ίδια την κοινωνία, προστάτεψαν αποτελεσματικά το Employer Brand τους, καλλιεργώντας τελικά θετική στάση με το 53% των εργαζομένων να αισθάνεται περισσότερη δέσμευση και ικανοποίηση απέναντι στον εργοδότη του. Χαρακτηριστικό είναι ότι το υψηλότερο επίπεδο αφοσίωσης παρατηρήθηκε μεταξύ των εργαζομένων εκείνων που υποχρεώθηκαν να εργαστούν εξ αποστάσεως (57%) σε σχέση με εκείνους που εργάστηκαν με αυτό το μοντέλο κατ’ επιλογή (36%).
Κανάλια αναζήτησης εργασίας
Με ποιους τρόπους όμως οι υποψήφιοι εργαζόμενοι αναζητούν εργασία και πως τελικά η αλλαγή εργασιακού περιβάλλοντος σχετίζεται με το Employer Branding των εταιρειών;
Τα πιο συχνά χρησιμοποιούμενα κανάλια για εκείνους που αναζητούν αλλαγή εργασιακού περιβάλλοντος αναδεικνύονται οι προσωπικές επαφές (43%) με τις ιστοσελίδες αγγελιών εργασίας (29%) να καταλαμβάνουν τη δεύτερη θέση.
«Το γεγονός ότι η αξιοποίηση των προσωπικών επαφών έχει την πρώτη θέση στα κανάλια αναζήτησης εργασίας, αναδεικνύει σε μεγάλο βαθμό το ρόλο που παίζει ένα δυνατό employer brand ώστε οι εταιρίες να αποκτήσουν δυνατή φήμη και ικανοποιημένους εργαζόμενους για να συστήσουν την εταιρία που εργάζονται στον κύκλο τους.», επισημαίνει η κα Ιωάννα Κουνούπη, Commercial & Risesmart Manager της Randstad Hellas.
Η σημασία των κριτηρίων σε σχέση με την ηλικιακή ομάδα
Τα κριτήρια που παρουσιάζουν τη μικρότερη απόκλιση ανάμεσα στις ηλικιακές ομάδες αφορούν στο ευχάριστο περιβάλλον εργασίας καθώς και στην ισορροπία ανάμεσα στην προσωπική και επαγγελματική ζωή. Η συνέπεια αυτή, παρά τις λογικές διαφοροποιήσεις που προκύπτουν στις ηλιακές ομάδες, υποδηλώνει τη σημαντικότητά τους σταθερά προς όλους. Και αυτό μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι δυο παραπάνω παράγοντες αποτελούν ένα καθαρό κίνητρο για την ικανοποίηση όλων των εργαζομένων και άρα οι εταιρείες χρειάζεται να εμπλουτίσουν τις παροχές και να υιοθετήσουν πολιτικές προς αυτή την κατεύθυνση.
Μπορείτε να δείτε όλη την έρευνα Randstad Employer Brand εδώ.
Τα πορίσματα της έρευνας θα παρουσιαστούν αναλυτικά την Πέμπτη 10 Ιουνίου στις 11:00 – 12:00 από την Ιωάννα Κουνούπη, Commercial και Risesmart Manager, Randstad Ελλάδας.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε δωρεάν το σεμινάριο κάνοντας εύκολα την εγγραφή σας εδώ.
Ταυτότητα Έρευνας
Η Έρευνα Randstad Employer Brand (REBR) αποτελεί την πιο πλήρη και ανεξάρτητη έρευνα πάνω στην εικόνα του εργοδότη με περισσότερους από 190.000 συμμετέχοντες σε 34 χώρες παγκοσμίως. Η συγκεκριμένη έρευνα αποτελεί την πιο λεπτομερή έρευνα παγκοσμίως, μελετώντας την ελκυστικότητα των μεγαλύτερων εταιρειών σε αριθμό προσωπικού, έτσι όπως γίνεται αντιληπτή από το ευρύ κοινό, καθώς και τα κριτήρια προτίμησης των δυνητικών υποψηφίων σε έναν νέο εργοδότη. Για την Ελλάδα, η έρευνα διεξάγεται για τέταρτη συνεχή χρονιά αξιολογώντας ένα δείγμα των 150 μεγαλύτερων εταιρειών σε αριθμό προσωπικού. Σημειώνεται ότι στη φετινή έρευνα συμμετείχαν 3.600 άτομα, μεταξύ των οποίων, Έλληνες φοιτητές, εργαζόμενοι και άνεργοι, ηλικίας από 18 έως 65 ετών, μέσω διαδικτυακών συνεντεύξεων που έλαβαν χώρα τον Ιανουάριο του 2021. Στο πλαίσιο της έρευνας αναδεικνύονται σημεία που αφορούν στα κριτήρια επιλογής εργοδότη, τους λόγους παραμονής και αλλαγής εργασιακού περιβάλλοντος, τους κλάδους που καταγράφουν τις καλύτερες επιδόσεις και την πρόταση αξίας των εργοδοτών.
Σχετικά με την Randstad
Η Randstad είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στον κλάδο των υπηρεσιών HR. Αποστολή μας είναι να υποστηρίζουμε τους ανθρώπους και τις επιχειρήσεις να κατανοήσουν τις πραγματικές δυνατότητές τους, αξιοποιώντας τη δύναμη της τεχνολογίας του σήμερα και του πάθους μας για τους ίδιους τους ανθρώπους. Είναι αυτό που στην Randstad ονομάζουμε Human Forward. Το 2020 υποστηρίξαμε περισσότερους από δύο εκατομμύρια υποψήφιους να βρουν την εργασία που επιθυμούσαν σε συνεργασία με τους 236.000 πελάτες μας, εκπαιδεύοντας περίπου 350.000 ανθρώπους. Στην Ελλάδα δραστηριοποιούμαστε από το 2010 στηρίζοντας τους ανθρώπους και τις επιχειρήσεις να ανακαλύψουν τη δυναμική τους. Αυτό το κάνουμε συνδυάζοντας τη δύναμη της τεχνολογίας σήμερα με το πάθος μας για τους ανθρώπους. Η Randstad έχει παρουσία σε 38 χώρες στον κόσμο και κατέχει μια από τις τρεις πρώτες θέσεις στις μισές από αυτές. Το 2020, η Randstad απασχολούσε περίπου 34.680 υπαλλήλους με τα συνολικά της έσοδα να ανέρχονται τα 20,7 δισ. ευρώ. Η Randstad ιδρύθηκε το 1960 και τα κεντρικά γραφεία της βρίσκονται στο Diemen της Ολλανδίας. Η μετοχή της Randstad Holding N.V. είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο NYSE Euronext Amsterdam, όπου οι μετοχές του ομίλου είναι εμπορεύσιμες. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε το site μας, www.randstad.gr
- Αμπελόκηποι: Προφυλακιστέος ο Νίκος Ρωμανός για την έκρηξη στο διαμέρισμα
- Cloud Office: Ενισχύει την παρουσία της στην Ελλάδα μετά από επένδυση 2 εκατ. ευρώ από την Eleven Ventures
- ΑΕΚ: Ο Ηλιόπουλος δίνει 1,5 εκατ. ευρώ μέσω δωρεάς στην ΕΠΟ για την ενίσχυση των Ενώσων
- Κικίλιας για Πεντέλη: Προετοιμαζόμαστε από τώρα για την επόμενη αντιπυρική περίοδο