Το GP του Αζερμπαϊτζάν είχε δραματική εξέλιξη στο τέλος καθώς ο πρωτοπόρος του αγώνα Μαξ Φερστάπεν είχε κλατάρισμα ελαστικού τρεις γύρους πριν το φινάλε. Ο αγώνας διακόπηκε για δεύτερη φορά, καθώς κάτι ανάλογο είχε γίνει και στον 30στο γύρο με το Στρολ, ο οποίος δεν είχε αλλάξει ελαστικά ως τότε. Ο Καναδός είχε εκκινήσει με τη σκληρή γόμα (C3) και είχε κλατάρισμα στον 30στο γύρο. Ο Φερστάπεν είχε αλλάξει ελαστικά στον 13 ο γύρο είχε βάλει τη σκληρή γόμα και είχε κλατάρισμα μετά από 35 γύρους χρήσης.
Αμέσως ο μάνατζερ της Red Bull, Τζόναθαν Ουίτλι ενημέρωσε τον αλυτάρχη Μάικλ Μάσι ότι δεν είχαν κανένα σημάδι ή ένδειξη για πρόβλημα όσον αφορά στο συγκεκριμένο ελαστικό. Πρότεινε να διακοπεί για λόγους ασφαλείας ο αγώνας ώστε όλοι ν’ αλλάξουν ελαστικά. Όπερ και εγένετο. Ο αγώνας είχε επανεκκίνηση με την κατάταξη του 48 ου γύρου. Πρώτος ο Πέρεζ, δίπλα του ο Χάμιλτον.
Ο Βρετανός έχασε τα φρένα στην 1 η στροφή προσπαθώντας να πάρει το προβάδισμα και βρέθηκε εκτός. Έτσι ο Πέρεζ ανέλπιστα πήρε την 1 η του νίκη με τους Ταύρους και την δεύτερη στην καριέρα του, είχε κερδίσει και πέρυσι στο Σακχίρ με τη Racing Point.
Για να φτάσουμε όμως ως εκεί χρειάστηκε αρκετή εύνοια της τύχης προς τον Πέρεζ και ολίγη βοήθεια από τον Γκασλί. Ο Μεξικάνος είχε καταταγεί 7 ος αλλά εκκίνησε 6 ος , καθώς ο Νόρις είχε ποινή τριών θέσεων. Δίπλα του είχε το Σάινθ μπροστά του τον Γκασλί. Στην εκκίνηση του αγώνα ο Γάλλος έκοψε τη Ferrari του Ισπανού στα φρένα για την 1 η στροφή και ο Πέρεζ χώθηκε από την εσωτερική. Αμέσως μετά ο Γκασλί άφησε τον Πέρεζ να τον προσπεράσει, έτσι ο Μεξικάνος ήταν 4 ος προτού ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος. Ο Λεκλέρκ δεν μπόρεσε να κρατήσει το προβάδισμα για πάνω από δυο γύρους καθώς η Ferrari υστερούσε σε ρυθμό. Πρώτα τον πέρασε ο Χάμιλτον, ακολούθησαν οι Φερστάπεν, Πέρεζ. Ο Λεκλέρκ μπήκε στα πιτ απογοητευμένος ανοίγοντας το χορό των αλλαγών. Ακολούθησε ο Χάμιλτον στον 13 ο γύρο, αλλά άργησε να βγει γιατί περνούσε… ο Γκασλί. Έτσι ο Χάμιλτον βρέθηκε πίσω από τις Red Bull. Ο Φερστάπεν στον 14 ο γύρο, ο Πέρεζ στον 15 ο γύρο τον καθυστέρησαν λίγο οπότε η σειρά μετά τις αλλαγές ήταν: Φερστάπεν, Πέρεζ, Χάμιλτον, Γκασλί, Λεκλέρκ.
Δε συνέβαινε τίποτα ώσπου είχε το κλατάρισμα ο Στρολ. Αυτή ήταν η πρώτη εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας που οδήγησε την κούρσα για 6 γύρους, βοηθώντας στην προστασία των ελαστικών. Στην επανεκκίνηση ο Φερστάπεν κράτησε τη θέση του και ο Πέρεζ κράτησε πίσω του το Χάμιλτον. Όλα έδειχναν να κυλούν υπέρ της Red Bull, ως τη στιγμή που κλάταρε το ελαστικό του Φερστάπεν.
Ο Ολλανδός έχασε τη νίκη μέσα από τα χέρια του, οπότε φυσιολογικά έχασε και την ψυχραιμία του, κλωτσώντας αρχικά το ελαστικό και μετά τα προστατευτικά. Ο Πέρεζ πήρε στον 6 ο του αγώνα με τη Red Bull τη νίκη, είναι ο πρώτος οδηγός εκτός του Φερστάπεν που κερδίζει για λογαριασμό της Αυστριακής ομάδας, από το 2018 που αποχώρησε ο Ρικιάρντο. Ο νικητής τόνισε: «Λυπάμαι για το Μαξ έκανε εκπληκτικό αγώνα και άξιζε τη νίκη. Ήταν φανταστικά για μένα, κατάφερα να τερματίσω και να αντισταθώ στην πίεση του Χάμιλτον. Στην επανεκκίνηση φρόντισα να μη χάσω τα φρένα».
Εντυπωσιακή επίδοση από το Φέτελ ο οποίος με σοφή στρατηγική έβαλε τη σκληρή γόμα στον 19 ο γύρο, κερδίζοντας θέσεις. Ο Γερμανός ήταν εκεί όποτε του δόθηκε η ευκαιρία και κατάφερε να αναρριχηθεί στην κατάταξη εκμεταλλευόμενος την εμπειρία του. Εν τέλει ανέβηκε στην 2 η θέση του βάθρου είχαμε να τον δούμε εκεί από πέρυσι στην Τουρκία. Ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής τόνισε: «Η χρονιά ξεκίνησε δύσκολα για μας, αλλά αυτός ο αγώνας ήταν καλός. Είχα πιο φρέσκα ελαστικά στην πρώτη επανεκκίνηση, σπουδαία μέρα είμαι στο φεγγάρι. Είναι μέρα για χαμόγελα».
Μια σπουδαία μονομαχία ανάμεσα σε Λεκλέρκ και Γκασλί στον τελευταίο γύρο μετά την επανεκκίνηση έληξε με νικητή το Γάλλο. Ο Μονεγάσκος βιάστηκε να προσπεράσει στην αρχή της ευθείας, ο Γκασλί κόλλησε πάλι πίσω του και τον πέρασε στα φρένα. Έτσι ο Γκασλί ανέβασε στο βάθρο και πάλι την Alpha Tauri. Θυμίζω ότι είχε κερδίσει πέρυσι στη Μόντσα για λογαριασμό της ομάδας του. Ο Γάλλος σημείωσε: «Δεν ξέρω τι να πω υπήρχε πολύ μεγάλη ένταση στους τελευταίους γύρους. Εκκινούσα από καλή θέση εν τέλει ανέβηκα βάθρο. Ώρα για πανηγυρισμό».
Η τελική κατάταξη ήταν:
Η βαθμολογία στην κορυφή δεν άλλαξε καθώς οι δυο διεκδικητές του τίτλου μετά από πολλούς αγώνες (54 για το Χάμιλτον) δεν βαθμολογήθηκαν. Ο Φερστάπεν προηγείται με 105 βαθμούς, ο Χάμιλτον ακολουθεί με 101 βαθμούς. Ο Πέρεζ με τη νίκη του ανέβηκε στην 3 η θέση με 69 βαθμούς. Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών η Red Bull (174β.) διεύρυνε το προβάδισμά της με στους 26 βαθμούς, από τη Mercedes (148β.). Τρίτη πέρασε η Ferrari με 94 βαθμούς, μπροστά από την McLaren που έχει 92β. Είναι σημαντικό για την Alfa Romeo ότι πήρε βαθμό με το Ράικονεν.
Επόμενος αγώνας το Γαλλικό GP στην πίστα του Πωλ Ρικάρντ το τριήμερο του Αγ. Πνεύματος (18-20/6).
Διαβάστε ακόμη:
F1 Μπακού: Θα γίνει η έκπληξη σήμερα;
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σκέρτσος: Δημιουργούμε καλύτερες συνθήκες για τα παιδιά μας – Τα βασικά οικονομικά μεγέθη της Ελλάδας
- Ουκρανία: Πότε θα τελειώσει ο πόλεμος; Τι απαντά ο Ζελένσκι
- Παππάς για εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Από σήμερα το βράδυ θα μιλάμε για μία καινούρια πολιτική κατάσταση
- Πυρκαγιά σε κτίριο στη Γλυφάδα – Ξεκίνησε από καμινάδα ψητοπωλείου