Πετάει ο Μάιος (+141%) αλλά όχι ο γάιδαρος (-21%) – Οι αριθμοί λένε πάντα την αλήθεια και δεν επιδέχονται ερμηνείες
Είναι γεγονός πως κοιτώντας την πορεία της αγοράς αυτοκινήτου αυτή τη στιγμή μπορείς να είσαι αισιόδοξος τόσο για τον τουρισμό, όσο και για την οικονομία.
Μέσα στον Μάιο πουλήθηκαν 11.000 αυτοκίνητα, τα περισσότερα σε εταιρείες (60%), αρκετά απ’ αυτά για να χρησιμοποιηθούν σε εποχικές ενοικιάσεις.
Συγκριτικά με τον Μάιο του 2020, η αγορά βρίσκεται σε άνοδο (+141%), αφού πέρυσι, στις ειδικές συνθήκες 1ου lockdown, είχαν πουληθεί 4.500 οχήματα.
Προφανώς όμως, αν θες να δεις την πραγματική εικόνα, πρέπει να ρίξεις μια ματιά και στο 2019, που ήταν μια φυσιολογική χρονιά.
Τον Μάιο του 2019 λοιπόν είχαν πουληθεί 13.832 οχήματα, οπότε καταγράφεται μια πτώση της τάξεως του 21%. Ένα ακόμη στοιχείο που αξίζει να σταθούμε είναι πως στο πρώτο 4μηνο του 2021 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2019 οι πωλήσεις ήταν μειωμένες κατά 12.8%. Άρα μεσοσταθμικά η πτώση είναι σχεδόν διπλάσια τον Μάιο του 2021 (-21%) σε σχέση με τους προηγούμενους 4 μήνες του 2021.
Αυτό συμβαίνει για δυο λόγους. Ο Μάιος είναι παραδοσιακά ο μήνας παραδόσεων των rent a car. Ο τουρισμός τραβάει θετικά, παραγγέλθηκαν rent a car, όμως απέχουμε από μια φυσιολογική χρονιά και από τον αριθμό των παραγγελιών που αναλογεί σ’ αυτή. Η έλλειψη ημιαγωγών (μικροτσίπ) παγκοσμίως έχει οδηγήσει σε καθυστερήσεις στις παραδόσεις πολλών αγαθών, όχι μόνο οχημάτων σε όλο τον πλανήτη. Σε αρκετές περιπτώσεις και στη χώρα μας ο πελάτης αποθαρρύνεται όταν ακούει μεγάλο χρονικό διάστημα για την παράδοση του αυτοκινήτου. Οι πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα στις εκθέσεις αυτοκινήτου είναι δείγμα ότι η αγορά θα κινηθεί πολύ πιο ψηλά το επόμενο διάστημα.
Η επίσημη προτροπή του ΣΕΑΑ προς τους καταναλωτές είναι να οριστικοποιούν την παραγγελία τους ώστε να μην υποστούν μεγαλύτερες καθυστερήσεις στο μέλλον. Δεν αποκλείεται σύντομα να υπάρχουν και καθυστερήσεις 10 -12 μηνών στις ημερομηνίες παράδοσης.
Όσον αφορά στο μείγμα πωλήσεων, δεν είχαμε εκπλήξεις με την Toyota, ελέω Yaris (έχει ξεπεράσει τις 2700 ταξινομήσεις ήδη), να συνεχίζει να πρωταγωνιστεί. Από κοντά η Peugeot (πάνε δυνατά τα 208, 2008) οι δυο αυτές εταιρείες ήταν στην 1η και 2η θέση αντίστοιχα και τον προηγούμενο μήνα. Ήταν και οι μόνες εταιρείες που πούλησαν πάνω από 1000 οχήματα το Μάιο (Toyota, 1300).
Ως τώρα, τους πρώτους 5 μήνες, έχουν πουληθεί περί τα 45.000 οχήματα, ενώ η πορεία της αγοράς τους επόμενους επτά μήνες του χρόνου θα οριοθετηθεί από τη διαθεσιμότητα και μένει να δούμε αν θα περάσει και κατά πόσο τα 100.000 αυτοκίνητα. Παράγοντες της αγοράς με βαθιά γνώση των δεδομένων της εκφράζουν της αισιοδοξία τους.
Είχαμε και πωλήσεις εξωτικών αυτοκινήτων τον Μάιο, όπως Maserati (2), Lamborghini (3), Porsche (11). Ειδικά η ηλεκτρική Taycan έχει ξεπεράσει φέτος τις 10 ταξινομήσεις. Τιμή και δόξα σε όσους ταξινομούν τέτοια οχήματα στη χώρα μας.
Διαβάστε επίσης:
Toyota Mirai: Παγκόσμιο ρεκόρ απόστασης με ένα ρεζερβουάρ υδρογόνου
Toyota: Ρεκόρ πωλήσεων τον Μάρτιο, ανακάμπτει η ζήτηση για αυτοκίνητα