ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Παρά την επιτυχία που γνώρισε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, ο Γιάννης Ραπτόπουλος θεωρείται «Βασιλιάς των Χρεών» στον ΕΦΚΑ, καθώς οι οφειλές του φτάνουν τα 136 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΑΑΔΕ στα μέσα του 2019.
Τα χρέη τον οδήγησαν στα δικαστήρια, όπου καταδικάστηκε και σε ποινή φυλάκισης διάρκειας 5 ετών και 8 μηνών, η οποία βέβαια ήταν εξαγοράσιμη προς 20 ευρώ ημερησίως.
Με καταγωγή από τη Θεσσαλονίκη, ο ιδρυτής και πρόεδρος της Express Service υπήρξε το παιδί ενός αριστερού αντάρτη και μιας καντηλανάφτισσας που μεγάλωσε στην Άνω Πόλη.
Αφού ολοκλήρωσε το νυχτερινό σχολείο, έγινε πυγμάχος στον Ηρακλή, ενώ το 1957 έπιασε δουλειά σε συνεργείο αυτοκινήτων. Στη συνέχεια σπούδασε στη σχολή Ευκλείδης και βρέθηκε να εργάζεται ως τεχνίτης στον ΟΑΣΘ.
Άνοιξε το δικό του συνεργείο αυτοκινήτων στη Θεσσαλονίκη και το 1977 ήταν η χρονιά που ίδρυσε την Express Service. Από τα πρώτα στάδια ανάπτυξής της ξεχώρισε για την ποιότητα των υπηρεσιών της, ενώ πολύ γρήγορα κατέκτησε την πρώτη θέση, φτάνοντας σε σημείο να απασχολεί πάνω από 1.300 εργαζομένους.
Μάλιστα, στα τέλη της δεκαετίας του ’80, ο Γιάννης Ραπτόπουλος ζήτησε από την Αλίκη Βουγιουκλάκη, η οποία υπήρξε στενή του φίλη, να πρωταγωνιστήσει σε διαφήμιση της εταιρείας του. Έτσι και έγινε. Ο Γιάννης Ραπτόπουλος είδε αμέσως τις πωλήσεις να εκτοξεύονται με τον πρώτο τριψήφιο αριθμό κλήσης σε εταιρείες οδικής βοήθειας του γνωστού 154.
Η επιτυχία αυτή τον ώθησε να φέρει και άλλους σταρ προκειμένου να συμμετέχουν σε διαφημίσεις της εταιρείας του. Επόμενος ήταν ο πασίγνωστος ηθοποιός Ντέιβιντ Χάσελχοφ, ο οποίος ήταν ήδη γνωστός από τη σειρά «Ιππότης της Ασφάλτου» με αποτέλεσμα να ταιριάζει «γάντι» για τον σκοπό αυτό.
Τα πλούτη ήρθαν ξαφνικά από το πουθενά και ο Γιάννης Ραπτόπουλος αποφάσισε να χτίσει το δικό του Παλάτι στους Ελαιώνες της Θεσσαλονίκης. Από τη βίλα -τεραστίων διαστάσεων- πέρασαν σημαντικοί πολιτικοί της εποχής, ένας εκ των οποίων ήταν και ο Άκης Τσοχατζόπουλος, ο οποίος το 2001 βοήθησε τον Ραπτόπουλο προκειμένου να μην ανακαλέσει το υπουργείο Ανάπτυξης την άδεια λειτουργίας της εταιρείας του.
Η εύνοια προς το πρόσωπο του Γιάννη Ραπτόπουλου ήταν προφανής. Ακόμα και η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος είχε αγανακτήσει. Όταν, δε, στην εξουσία ήρθε η ΝΔ με τον Κώστα Καραμανλή, υπήρξε καταγγελία εις βάρος του επιχειρηματία. Βέβαια, και τότε εξακολουθούσε να παίρνει δουλειές από το Κράτος, όπως το συμβόλαιο που εξασφάλισε από την Αγροτική Ασφαλιστική επί ημερών Πανταλάκη.
Εκτός από την Express Service, ο Γιάννης Ραπτόπουλος το 1997 μπήκε και στον χώρο των εκδόσεων, έστω για μικρό διάστημα. Αγόρασε τις εφημερίδες «Μακεδονία» και «Θεσσαλονίκη» από το συγκρότημα Βελλίδη έναντι 1,2 δισεκατομμυρίων δραχμών. Τις πούλησε, όμως, γρήγορα στον Ελληνοαμερικανό Τζον Ρήγα.
Κάποιοι πάντως λένε πως η επιχειρηματική του κίνηση να αγοράσει τις εφημερίδες λειτούργησε ως βοηθός του Άκη Τσοχατζόπουλου, καθώς ο τελευταίος ήθελε ερείσματα στα ΜΜΕ της βορείου Ελλάδος κι ας είχε χάσει το κόμμα από τον Κώστα Σημίτη. Ήταν τότε η περίοδος μετά τα Ίμια στην οποία ο πρώην Υπουργός σκεπτόταν πολιτικό και αρχηγικό come back.
Διαβάστε επίσης:
Πέθανε ο ιδρυτής της Express Service Γιάννης Ραπτόπουλος
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πετρέλαιο: Κέρδη άνω του 6% για το WTI στην εβδομάδα
- Σερβία: 10.000 νοικοκυριά χωρίς ρεύμα λόγω κακοκαιρίας – Προβλήματα και με τις πτήσεις
- Τουρκία: Δύο αντιπολιτευόμενοι δήμαρχοι καταδικάστηκαν για “τρομοκρατία” και καθαιρέθηκαν
- Ισραήλ: Το 79% των Ισραηλινών υποστηρίζει την κρατική εξεταστική επιτροπή για τις 7 Οκτωβρίου