ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα αποτελέσματα των ερευνών για το ποιοι φέρουν την ευθύνη της προσάραξης του mega containership Ever Given, που έκλεισε την διώρυγα του Σουέζ για διάστημα 10 ημερών, αναμένεται να καθορίσει σε μεγάλο βαθμό το ύψος της αποζημίωσης που θα καταβάλει η πλοιοκτήτρια εταιρεία Shoei Kisen Kaisha στις αρχές της Διώρυγας.
Ήδη οι αρχές της διώρυγας έχουν υποχωρήσει από τις αρχικές τους θέσεις, όταν και ζητούσαν η αποζημίωση να καθοριστεί στα 916 εκατ. δολάρια. Πριν από λίγες ημέρες ζήτησαν ένα ποσό 560 εκατ. δολαρίων με την πλοιοκτήτρια εταιρεία να αντιπροτείνει 150 εκατ. δολάρια. Σύμφωνα με την Αρχή της διώρυγας το ποσό αυτό δεν καλύπτει τις απώλειες από τα έσοδα διέλευσης των πλοίων, τη ζημιά που υπέστη η διώρυγα και το κόστος των εργασιών αποκόλλησης.
Το οικονομικό δικαστήριο που θα συνεδριάσει στις 20 Ιουνίου, θα εξετάσει και τις τελευταίες αποκαλύψεις που φέρουν από την μια τους Αιγύπτιους να επιρρίπτουν ευθύνες στον πλοίαρχο για χειρισμούς του, που σύμφωνα με την Αρχή, απέφεραν την προσάραξη. Από την άλλη πλευρά πάλι η πλοιοκτήτρια εταιρεία υποστηρίζει ότι οι αρχές της διώρυγας επέτρεψαν στο πλοίο να μπει στη διώρυγα εν μέσω ισχυρής αμμοθύελλας.
Μάλιστα πριν από λίγες ημέρες το δικαστήριο εξέτασε τις ηχογραφήσεις από τις οποίες αναδεικνύεται διαφωνία μεταξύ των πλοηγών της Αρχής και του κέντρου ελέγχου της διώρυγας σχετικά με το εάν το πλοίο έπρεπε να εισέλθει. Η πλευρά της πλοιοκτήτρια φαίνεται να υποστηρίζει ότι η Αρχή δεν θα έπρεπε να δώσει άδεια στο πλοίο να πλεύσει στην πλωτή οδό, ενώ προσθέτουν ότι ακόμα θα σε αυτή τη περίπτωση θα έπρεπε να συνοδεύεται από τουλάχιστον δύο ρυμουλκά.
Το πλοίο
Στις 24 Μαρτίου 2021 προσάραξε το γιγαντιαίο containership μέσα στη διώρυγα του Σουέζ. Το Ever Given είναι μήκους 400 μέτρων και βάρους 200.000 τόνων και αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Το πλοίο μπορεί να μεταφέρει 20.000 εμπορευματοκιβώτια.
«Κράτησε» τη διώρυγα κλειστή για διάστημα εννέα ημερών, κάτι που κράτησε στην αναμονή 400 περίπου πλοία. Το διάστημα αυτό οι ναύλοι σε όλες τις αγορές επηρεάστηκαν θετικά, ωστόσο οι εκτιμήσεις για μεγάλες ¨ζημιές» στην μεταφορική αλυσίδα από την καθυστέρηση στη διακίνηση εμπορευμάτων δεν αποδείχθηκαν αληθής.
Η διώρυγα, που χωρίζει την Αφρική από τη Μέση Ανατολή και την Ασία, είναι μια από τις πιο πολυσύχναστες πλωτές οδούς στον κόσμο, με περίπου το 12% του συνολικού παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου να διέρχεται από εκεί.
Διαβάστε επίσης:
Αίγυπτος: Απαιτεί αποζημίωση πάνω από $900 εκατ. για τον αποκλεισμό της Διώρυγας του Σουέζ
Μικρό το «κακό» για το λιμάνι του Πειραιά από την προσάραξη του Ever Given
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πετρέλαιο: Μικρή άνοδος μετά τα νέα στοιχεία για τα αποθέματα στις ΗΠΑ
- Τζερόμ Πάουελ: Δύσκολη απόφαση η σημερινή μείωση επιτοκίων – Θα είμαστε πιο προσεκτικοί πλέον
- Βουλγαρία; Δεν υπάρχει λόγος να αλλάξουμε θεση για την ένταξη της Βόρειας Μακεδονίας στην ΕΕ
- Κύπρος: Εντάχθηκε στην λίστα των ΗΠΑ για συμμετοχή σε προγράμματα στρατιωτικής εκπαίδευσης