ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο τίτλος της έκθεσης του Σάββα Γεωργιάδη Εν προόδω είναι το ευφυές πρόσχημα μιας σειράς έργων τα οποία ο καλλιτέχνης επιλέγει να ονομάσει σπουδές.
Υπογραμμίζει έτσι ότι η σημαντικότερη συνιστάμενη στη δημιουργία του έργου τέχνης παραμένει η καθεαυτή δημιουργική διαδικασία.
Απουσία τελευταίας πινελιάς
Στα πορτραίτα του υπάρχει η αίσθηση ότι απουσιάζει η τελευταία πινελιά. Πρόκειται για αισθητική άποψη: Το πιο υποβλητικό στοιχείο της τέχνης παραμένει η πορεία προς την ολοκλήρωση.
Η πρόοδος του έργου μέσα στο χρόνο αντιμετωπίζεται από το δημιουργό ως επιτακτική ανάγκη.
Με αυτόν τον τρόπο, τα πορτρέτα του Σάββα Γεωργιάδη εντυπώνονται στη μνήμη και επικοινωνούν με τον θεατή με ιδιαίτερη ένταση και ζωντάνια.
Οι καθημερινοί ήρωες αποκτούν διαστάσεις μνημειακές καθώς φαίνεται σαν να πλησιάζουν σε απόσταση αναπονοής για να μυήσουν στα μυστικά τους.
Χείλη μισάνοικτα, βλέμματα αινιγματικά υπαινίσσονται τη βαθιά τους ανάγκη για επικοινωνία.
Ο Σάββας Γεωργιάδης έχει έναν μοναδικό τρόπο να συνδιαλέγεται με τα μοντέλα του και να αποτυπώνει αυτές τις συνομιλίες στον καμβά.
Το πρόσωπο για τον ζωγράφο αποτελούν τον καθρέφτη της ψυχής, αλλά και την είσοδο που οδηγεί στον εσωτερικό κόσμο.
Όπως σημειώνουν οι επμελητές: Η τέχνη είναι μια όαση συναισθημάτων και ο αγωγός στη ζωγραφική είναι το βλέμμα.
Ο Σάββας Γεωργιάδης σημειώνει: «Η τέχνη είναι μια ευλογημένη κατάρα, διότι χωρίς αυτή η μορφή του κόσμου δεν θα ήταν ίδια».
ΣΑΒΒΑΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
Ο Σάββας Γεωργιάδης γεννήθηκε στη Λεμεσό το 1975.
Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας και υπήρξε αγαπημένος μαθητής του καθηγητή και ακαδημαϊκού ζωγράφου Δημήτρη Μυταρά. Αποφοίτησε με άριστα.
Έργα του βρίσκονται στο Μουσείο Μπενάκη, στο Μουσείο Βορρέ και σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Κατά την περίοδο 2006-2007 πραγματοποίησε αντίγραφα, για τις ανάγκες των γυρισμάτων της μεγάλου μήκους κινηματογραφικής ταινίας EL GRECO του Γιάννη Σμαραγδή.
Maybe One Day
Ο τίτλος Maybe one day για τα έργα της Ειρήνης Ευριπίδου αναφέρεται «στις ανεκπλήρωτες επιθυμίες και όνειρα, στις ανανταπόδοτες αγάπες», όπως η ίδια επισημαίνει.
«Όλα τα πράγματα που παραμένουν ασχημάτιστα, διπλωμένα σε πολλαπλά στρώματα ενός σκοτεινού ουρανού. Όλα τα πράγματα που δεν έχουν συμβεί ακόμα, αλλά ίσως μια μέρα…».
«Πρόκειται για διαφορετικά φωτογραφικά στρώματα, τα οποία συντίθενται το ένα με το άλλο δημιουργώντας μια καινούρια εικόνα», αναφέρει η φωτογράφος.
Όπως και στις ποιητικές συλλογές που κατά καιρούς εκδίδει, την Ειρήνη απασχολεί η καταβύθιση στις εσωτερικές αβύσσους των υποκειμένων της.
Στα αφηγηματικά φωτογραφικά της έργα, ιχνηλατεί την «ψυχή» του τοπίου και αποτυπώνει στις φωτογραφίες της την αρχέγονη σχέση του ανθρώπου με τη φύση.
Με την ευαίσθητη ματιά της, η Ειρήνη Ευριπίδου παρουσιάζει συνθέσεις που θέτουν επιτακτικά το ερώτημα: «Πόση ψυχή χωράει σε μία εικόνα»;
Ο ζωγράφος Χρήστος Παλλαντζάς αναφέρει για τα έργα της Ειρήνης Ευριπίδου:
Εικόνα και λόγος άλλοτε παράλληλα και ανεξάρτητα και άλλοτε σε συνομιλία.
Μια συνομιλία λόγου ποιητικού και εικόνας φωτογραφικής, γεμάτη υπαινιγμούς , σύμβολα αλλά και σιωπές.
Η φωτογράφος στρέφει το βλέμμα της και μας εγκλωβίζει σε δαιδαλώδη και αδιέξοδα περιβάλλοντα τα οποία αντιδιαστέλλει με μια μνημειακή εικόνα φύσης, η οποία στερεύει και μοιάζει να ακινητοποιείται, κόντρα σε ένα σύμπαν μονοδιάστατο.
Ο μικρόκοσμος της ζωής εγκλωβισμένος σε σταγόνες βροχής, μοιάζει να ευεργετεί και να υπόσχεται μια λύτρωση τόσο μα τόσο μικρή όσο το σχήμα τις μορφής μας που αντανακλάται πάνω στις σταγόνες αυτές.
Η δημιουργός πλάθει τις εικόνες της όπως ακριβώς υφαίνει τους στίχους της.
Όλο αυτό είναι η νέα ποίηση της Ειρήνης. Μια ποίηση με εικόνες.
Η ευαισθησία, η διορατικότητα, η διακριτικότητα, η ευγένεια και η σιωπή μέσα στα έργα της οργανώνουν αυτό που τελικά μας αφορά όλους.
Μια ποιητική η οποία γεννά την ελπίδα πως τίποτα δεν έχει τελειώσει ακόμη.
Ο ζωγράφος Μιχάλης Μαδένης εμπνεόμενος από τα έργα της Ειρήνης γράφει:
«Όλη η ζωή σ’ ένα κύκλο,
H αυλαία άνοιξε.
Ουρανός, άπειρο κι ένας
από μηχανής θεός ν’ αγκαλιάζει
το γυμνό κορμί ενός δέντρου.
Kάπως έτσι νομίζω
η ομορφιά πληγώνει τα μάτια μας
και οι στάλες τους
ταΐζουν την ψυχή μας.
Το σκηνικό,
έγινε πολύτιμο κομμάτι
στη συλλογή ενός πλανόδιου
συλλέκτη στιγμών.
Η παράσταση άρχισε.
Να! Χορεύουν κορμιά γυμνά
των δέντρων.
Μέρος δεύτερον.
Το σκηνικό, συγκρούσεις που ζητούν ειρήνη
ένας νέος κόσμος γεννιέται,
σύμπαν.
Σχήματα σκηνικού
για ένα έργο που παίζεται
εδώ και τώρα, παίρνει ζωή
μέσα από τα μάτια της μόνο.
Πρωινή βροχή της νιότης
ξύπνημα, πνοή, φιλί ζωής
στους διψασμένους εραστές της τέχνης»
Ειρήνη Ευρυπίδου
Κατάγεται από την Κύπρο, κατοικεί στην Αθήνα.
Σπούδασε Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Επιστήμες σε πτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο στο King’s College London και University College London και έχει εργαστεί σε σχετικούς τομείς στην Αγγλία και την Ελλάδα.
Το 2011 κυκλοφόρησε η πρώτη της ποιητική συλλογή με τίτλο Γυάλινα Τριαντάφυλλα και το 2016 η δεύτερη ποιητική συλλογή με τίτλο Ονειροπολήσεις (ενός φεγγαριού), (εκδόσεις ΑΙΟΛΟΣ).
Έχει μαθητεύσει με τον γνωστό φωτογράφο και καθηγητή Πλάτωνα Ριβέλλη.
Το 2014 το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης παρουσίασε έκθεση φωτογραφίας της.
Είναι συνιδρύτρια της EvripidesArtGallery στην Αθήνα, όπου εργάζεται από το 2015.
Συνεχίζει τις σπουδές της στην Ανωτέρα Δραματική Σχολή Ίασμος.
Πληροφορίες:
Σάββας Γεωργιάδης: «Εν προόδω»
Ειρήνη Ευριπίδου: «Maybe one Time»
Εγκαίνια: Πέμπτη 27 Μαΐου – 18.00-23.00 μ.μ.
Διάρκεια εκθέσεων : 27 Μαΐου – 26 Ιουνίου, 2021
Evripides Art Gallery
Ηρακλείτου 10 & Σκουφά Κολωνάκι, Αθήνα
Στάσεις ΜΕΤΡΟ: Σύνταγμα, Ευαγγελισμός.
Ο χώρος πληροί τις προϋποθέσεις για την πρόσβαση ΑμεΑ.
Τηλ.: 210 36 15 249, 210 36 15 909
www.evripides-art.gr, [email protected]
Τρίτη-Πέμπτη-Παρασκευή: 11.00 – 20.30 Τετάρτη: 11.00 -17.00 & Σάββατο: 11.00 -16.00 Κυριακή και Δευτέρα: κλειστά
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ