ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο κ. Καραμανλής πρόσθεσε ότι μόνο ως αστείο μπορεί να εκληφθεί ο χθεσινός ισχυρισμός του κ. Τσίπρα ότι δήθεν είχε ξεκινήσει το έργο και η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας το σταμάτησε. Παραθέτοντας στοιχεία και νούμερα, ο υπουργός ανέφερε:
Το έργο Πάτρα-Πύργος είχε δημοπρατηθεί ενιαίο το 2014 από την κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου και σήμερα θα είχε ολοκληρωθεί κι οι πολίτες θα χρησιμοποιούσαν έναν σύγχρονο ασφαλή αυτοκινητόδρομο.
«Τι έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ; Γιατί είναι και επίκαιρο το θέμα με αυτά που συμβαίνουν στη Βουλή αυτές τις ημέρες. Ο ΣΥΡΙΖΑ πίστευε ότι βόλευε το σπάσιμο του έργου σε οκτώ κομμάτια τον τότε αγαπημένο του εργολάβο, που ήθελαν να φτιάξει κανάλι», σημείωσε ο κ. Καραμανλής. Επισήμανε ότι το αποτέλεσμα ήταν πως το έργο έμπλεξε με κίνδυνο να μην έχει χρηματοδότηση και δεν θα γινόταν ποτέ πραγματικότητα.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έλυσε τα προβλήματα που δημιούργησε ο ΣΥΡΙΖΑ.
«Πρώτον, βάλαμε τέλος στο αδιέξοδο της κατάτμησης σε 8 κομμάτια.
Δεύτερον, δουλέψαμε συστηματικά και τελικά πετύχαμε την αλλαγή στάσης της Κομισιόν για τη δυνατότητα χρηματοδότησής του πέραν του 2023.
Τρίτον, το εντάξαμε στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού.
Τέταρτον, με εξίσου συστηματική προσπάθεια, πήραμε το πράσινο φως από τη Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς της Κομισιόν για την ένταξη του έργου στην παραχώρηση», ανέφερε.
Ο κ. Καραμανλής τόνισε επίσης ότι: «Τώρα είμαστε στο τελικό στάδιο», καθώς αναμένεται το οριστικό ΟΚ και από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού. Επισήμανε ότι το θέμα συζητήθηκε και με την αντιπρόεδρο της Κομισιόν Μαργκρέτε Βεστάγκερ και πως ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχει βάλει σε απόλυτη προτεραιότητα το έργο αυτό.
«Μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια κάναμε όσα δεν έγιναν τα προηγούμενα 4,5 χρόνια», υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Απάντησε δε στον κ. Τσίπρα, τονίζοντας ότι μπουλντόζες δεν είχαν μπει ποτέ και δεν υπήρξε καμία πρόοδος εργασιών στο Πάτρα-Πύργος και εξήγησε ότι δεν θα ολοκληρωνόταν ποτέ το έργο, γιατί ο κ. Καλογρίτσας είχε κηρυχθεί έκπτωτος στις τέσσερις εργολαβίες, που είχε πάρει. Ανέφερε μάλιστα αναλυτικά τι παρέλαβε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας μετά από 4,5 χρόνια ΣΥΡΙΖΑ:
· Στο πρώτο τμήμα δεν είχε γίνει καμία απολύτως εργασία και ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος γιατί δεν είχε εγγυητική.
· Στο δεύτερο, αντί για 33% είχαμε πρόοδο εργασιών στο 14%. Αυτό ήταν και το καλύτερο από τα οκτώ.
· Στο τρίτο τμήμα, δεν έγινε καμία εργασία γιατί εκκρεμούσε στο ΣτΕ.
· Στο τέταρτο, δεν έγινε καμία εργασία, ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος γιατί δεν είχε εγγυητική.
· Στο πέμπτο, είχαμε υλοποίηση εργασιών μόνο στο 0,12%.
· Στο έκτο τμήμα, είχαμε υλοποίηση εργασιών μόνο στο 2%.
· Στο έβδομο, είχαμε υλοποίηση εργασιών μόνο στο 0,62%.
· Και στο όγδοο, μετά από υλοποίηση εργασιών μόνο στο 0,1%, ο ανάδοχος κηρύχθηκε έκπτωτος.
«Δηλαδή στα οκτώ τμήματα, είχαμε εναλλάξ τέσσερα που δεν είχαν καν ανάδοχο και τέσσερα που είχαν πρόοδο έργου λίγο πάνω από το μηδέν. Αυτό είναι το έργο για το οποίο είναι περήφανοι στο ΣΥΡΙΖΑ», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.
Τόνισε ότι το έργο θα ξεκινήσει άμεσα με το που θα δοθεί η τρίτη και τελευταία έγκριση από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν και εκτίμησε ότι δεδομένου πως πρόκειται για πεδινό έργο, θα είναι έτοιμο τέλη 2023-αρχές 2024.
Διαβάστε ακόμα:
Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος- Κώστας Καραμανλής: Συνάντηση για το Εκκλησιαστικό Μητροπολιτικό Μουσείο
Καραμανλής: Ο ΣΥΡΙΖΑ έθεσε σε κίνδυνο το Πάτρα- Πύργος για χάρη του Καλογρίτσα
Καραμανλής: Τροπολογία για τις συμβάσεις στρατηγικής σημασίας
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ