ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σύμφωνα με την μελέτη, που εγκρίθηκε από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο τα κτήρια αυτά θα αποκατασταθούν προκειμένου να μπορούν να υποδεχθούν νέες χρήσεις. Όπως την δημιουργία ψηφιακών εφαρμογών για τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας, εκθέσεις και προσομοιώσεις για την πολεμική ναυτική ιστορία της Ελλάδας, αλλά και για να φιλοξενήσουν ένα μικρό αναψυκτήριο και δραστηριότητες του δήμου.
Το έργο μάλιστα έχει συμπεριληφθεί στις προτάσεις που πρόκειται να χρηματοδοτηθούν στην επόμενη προγραμματική περίοδο 2021-2027.
Μαζί με την μελέτη αποκατάστασης και ανάδειξης αυτών των κτηρίων εγκρίθηκε άλλωστε από το ΚΑΣ και η διαμόρφωση του ανατολικότερου τμήματος της Κυνόσουρας στη Σαλαμίνα.
«Η Σαλαμίνα πρόκειται να αποκτήσει μια νέα πολιτιστική υποδομή, ώστε πολίτες και επισκέπτες να έχουν στη διάθεσή τους ένα νέο τόπο παιδείας, ψυχαγωγίας και αναψυχής», όπως δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη για το έργο.
Να σημειωθεί, εξάλλου, ότι η ανακοίνωση από την ίδια για ένα έργο υποδομής στην περιοχή, εν όψει του εορτασμού των 2.500 χρόνων από την Ναυμαχία της Σαλαμίνας είχε γίνει ήδη από τον Νοέμβριο του 2019 αλλά η πανδημία ανέτρεψε ως γνωστόν όλο το πρόγραμμα των εκδηλώσεων.
Στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο φαίνεται ότι κατασκευάστηκαν αυτά τα κτήρια του Πολεμικού Ναυτικού, όπως αποφάνθηκαν οι μελετητές. Ενώ οι τοίχοι από οπλισμένο σκυρόδεμα που τα μετέτρεπε σε ένα είδος οχυρών προστέθηκαν κατά την περίοδο 1936-1941.
Το σύμπλεγμα αυτών των κτισμάτων βρίσκεται στο άκρο της χερσονήσου της Κυνόσουρας. Συγκεκριμένα αποτελείται από πέντε πέτρινα κτίρια (Α, Β, Γ, Δ, Ε) στη βόρεια πλευρά, 3 παρατηρητήρια (Κ1, Κ2, Κ3) στη νότια πλευρά, έναν υδατόπυργο στην άκρη της χερσονήσου, ένα κτήριο φυλακίου (Η) και ένα φανό στο ακρότατο τμήμα της χερσονήσου.
Σε μικρή απόσταση βρίσκονται οι εγκαταστάσεις ενός εγκαταλελειμμένου λατομείου. Και ειδικά γι’ αυτό προτείνεται η κατεδάφιση των κτηρίων, που υπάρχουν εκεί και η δημιουργία μικρού χώρου εκδηλώσεων με την κατασκευή υπαίθριων αναβαθμών στο παλαιό λατομείο, δημιουργία εξέδρας – παρατηρητηρίου προς τη βόρεια πλευρά, χώρου στάθμευσης και νέας προβλήτας.
Όσον αφορά τις προσβάσεις, η μελέτη προβλέπει την επισκευή του υφιστάμενου ασφαλτόδρομου στη βόρεια ακτή και την συντήρησή του δυτικά πάνω στον υπάρχοντα χωματόδρομο. Στη νότια ακτή δημιουργείται μονοπάτι στα ίχνη του ήδη υπάρχοντος ενώ ένα ακόμη μονοπάτι θα γίνει πάνω στα ίχνη του παλιού δρόμου που οδηγεί στον χώρο του λατομείου.
Διαβάστε ακόμη:
Θρίλερ στον αέρα: Ο Λουκασένκο διέταξε να αλλάξει ο προορισμός πτήσης για να συλλάβει αντιφρονούντα
Πάνος Καζάκος: Τέλος των ψευδαισθήσεων μετά την κρίση χρέους;
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα