ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Γύρω από την υγιεινή διατροφή και τον πλούτο της ελληνικής φύσης περιστρέφεται και το νέο εγχείρημα του Νίκου Κουτσιανά.
Ο ανήσυχος επιχειρηματίας, λίγους μήνες μετά την οριστική αποχώρησή του από την Apivita, λάνσαρε την «Symbeeosis», η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο των βιολογικών και λειτουργικών τροφίμων, τα οποία βασίζονται στα βότανα και στα μελισσοκομικά προϊόντα.
Η «κοινωνία της μέλισσας» και η φιλοσοφία του Ιπποκράτη για τη διατροφή («η τροφή μας είναι το φάρμακό μας») βρίσκονται στον πυρήνα, με την αρμονική συνύπαρξη και η απόλυτη διασύνδεση του ανθρώπου με τη φύση να αποτελούν βασικά συστατικά και σε αυτή την προσπάθεια. Κάτι που αποτυπώθηκε και στην επωνυμία της εταιρείας, η οποία αποτελεί σύνθεση των λέξεων, συμβίωση και μέλισσα.
«Θέλουμε να τονίσουμε την αλληλεπίδραση και αλληλεξάρτηση μεταξύ διαφορετικών οργανισμών και πως ο άνθρωπος είναι απόλυτα συνδεδεμένος με το περιβάλλον και τη διατροφή του», λέει στο mononews.gr η κα. Μαριλένα Νίκου, Chief Marketing & Commercial Officer της Symbeeosis οριοθετώντας το πεδίο δράσης και τις επιδιώξεις της εταιρείας.
Η προστασία του περιβάλλοντος βρίσκεται στην «πρώτη γραμμή» και διαπνέει όλη τη λειτουργία της εταιρείας. Από τις πρακτικές που εφαρμόζονται στην καλλιέργεια μέχρι τις διαδικασίες παραγωγής και τις συσκευασίες των προϊόντων . Εξάλλου, όραμα του κ. Κουτσιανά είναι «ένας πλανήτη όπου οι άνθρωποι θα ζουν σε αρμονία με την φύση». Χαρακτηριστική είναι η προσπάθεια για την προώθηση της «αναγεννητικής γεωργίας», η οποία θεωρείται ότι καλύτερο για την καλλιέργεια της γης και το περιβάλλον.
«Έξυπνο» εργοστάσιο
«Δεν υπάρχει όργωμα, δεν υπάρχει μονοκαλλιέργεια, με άλλα λόγια αφήνεται η φύση να δουλεύει μόνη της. Με τον τρόπο αυτό η γη απορροφά περισσότερο CO2 που είναι καλό για την ατμόσφαιρα», σημειώνει η κα. Νίκου. Ακόμη και η ιδιόκτητη μονάδα παραγωγής που βρίσκεται στο Μαρκόπουλο Αττικής (απέναντι από την μονάδα της Apivita) κατασκευάστηκε με βάση τις αρχές της βιοκλιματικής σχεδίασης με σεβασμό στο περιβάλλον και την κοινωνία, όπου μπορεί να παράγονται και προϊόντα για τρίτους (private label). Σύμφωνα με την κα. Νίκου, πρόκειται για ένα «έξυπνο εργοστάσιο», με λειτουργίες που συμβάλλουν στην εξοικονόμηση πόρων και με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Η Symbeeosis θέλει να κάνει τη διαφορά χάρη στην υψηλή ποιότητα και την καινοτομία που ενσωματώνουν τα προϊόντα της. Μέσα από ενδελεχή έλεγχο και έρευνα, η εταιρεία φροντίζει να προμηθεύεται τις καλύτερες πρώτες ύλες τόσο από τους δικούς της μελισσοκόμους, όσο και από την ομάδα των καλλιεργητών που συνεργάζεται σε ολη την Ελλάδα. «Παράγουμε αγνά προϊόντα, υψηλής διατροφικής αξίας χωρίς συνθετικά και πρόσθετα», υπογραμμίζει η κα. Νίκου.
Το e-shop και τα φαρμακεία
Τα προϊόντα χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες: στο τσάι, στα βότανα, στο μέλι και στα συμπληρώματα διατροφής. Τα τελευταία, προγραμματίζεται να κυκλοφορήσουν στα τέλη Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτωβρίου. Συνολικά αυτή τη στιγμή είναι διαθέσιμοι 17 κωδικοί, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται τσάι του βουνού, βιολογικό Χαμομήλι, βιολογική Μέντα, βιολογική Λουίζα, βιολογική Τσουκνίδα, βιολογικό Δίκταμο (όλα ενισχυμένα με τα δραστικά ξηρά εκχύλισμά τους) και Βιολογικό μέλι από θυμάρι, με υψηλή περιεκτικότητα σε γυρεόκοκκους, μέλι με δραστικό ξηρό εκχύλισμα πρόπολης, Μέλι με δραστικό ξηρό εκχύλισμα κουρκουμά
Το «εναρκτήριο λάκτισμα» δόθηκε μόλις πριν από περίπου ένα μήνα, όταν ξεκίνησαν να πωλούνται τα πρώτα προϊόντα ενώ πριν από δυο 24ώρα βγήκε στον «αέρα» και το e–shop της εταιρείας.
Η εταιρεία διαπραγματεύεται την σύναψη νέων εμπορικών συμφωνιών για την επέκταση του δικτύου πώλησης. Πέρα από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις, όπου δίδεται ιδιαίτερη έμφαση λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης που καταγράφει το ηλεκτρονικό εμπόριο μετά την πανδημία, στόχος είναι η τοποθέτηση των προϊόντων στα φαρμακεία, στα καταστήματα βιολογικών προϊόντων και στα delicatessen, τα οποία θα αποτελέσουν βασικά κανάλια διάθεσης.
Το στοίχημα του εξωτερικού
Στα πλάνα είναι και η επέκταση στον κλάδο του Horeca, σε υψηλού προφίλ ξενοδοχειακές μονάδες και εστιατόρια αλλά και μουσεία, όπου υπάρχει κοινό που αναζητά premium προϊόντα που προάγουν το «Ευ ζην», όπως τα προϊόντα της Symbeeosis. Ήδη, γίνονται διαπραγματεύσεις για την τοποθέτησή τους στο χώρο καφεστίασης του μουσείο Γουλανδρή.
Προτεραιότητα και μάλιστα κορυφαία αποτελεί και η διεθνής ανάπτυξη. Η κα. Νίκου χαρακτηρίζει στοίχημα την επέκταση στο εξωτερικό, όπου η αγορά των λειτουργικών και βιολογικών τροφίμων σημειώνει αλματώδη άνοδο, και τονίζει πως έχουν αρχίσει κινήσεις για την είσοδο αρχικά στις ευρωπαϊκές αγορές όπως η Γαλλία, η Γερμανία, η Αγγλία, η Ισπανία και οι Σκανδιναβικές χώρες, ενώ στα σχέδια είναι η αγορά των ΗΠΑ και η περιοχή της Ασίας, όπου υπάρχει γόνιμο έδαφος.
Ο φαρμακοποιός που λάνσαρε τα φυσικά καλλυντικά
Ο Νίκος Κουτσιανάς θεωρείται ο άνθρωπος που μύησε τους Έλληνες στα φυσικά καλλυντικά. Ο Φθιωτός στην καταγωγή επιχειρηματίας, έχοντας ολοκληρώσει τη Φαρμακευτική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, μαζί με την σύζυγο του Νίκη ίδρυσε στα τέλη της δεκαετίας του 1970 την Apivita, την οποία με πολύ κόπο και πολλά σκαμπανεβάσματα κατάφερε να φθάσει στην κορυφή χωρίς να κάνει ποτέ έκπτωση στην ποιότητα.
Το χαρακτηριστικό μαύρο σαπούνι με πρόπολη και θυμάρι αλλά και πολλά ακόμη πρωτότυπα για την εποχή προϊόντα κέρδισε την διεθνή αναγνώριση. Το 2017 πούλησε το πλειοψηφικό πακέτο της εταιρείας στον ισπανικό όμιλο Puig και στα τέλη του 2020, αποχώρησε οριστικά από το μετοχικό κεφάλαιο, προκειμένου να αφοσιωθεί ολοκληρωτικά στο νέο του εγχείρημα την «Symbeeosis».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike