ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στα ύψη εξακολουθεί να βρίσκεται η ναυλαγορά στο χύδην ξηρό φορτίο, με τις νέες ναυλώσεις να είναι ακόμα και 250% πάνω σε σχέση με τις προηγούμενες, αλλά το νέο «πάγωμα» στις εμπορικές σχέσεις Κίνας – Αυστραλίας, δημιουργεί αμφιβολίες για τους επόμενους μήνες, ειδικά για τα μεγάλα πλοία του κλάδου.
Τα λεγόμενα capesize, που μπορούν να μεταφέρουν περίπου 180.000 τόνους φορτίου, και τα οποία είναι αυτά που δίνουν τον «τόνο» στη ναυλαγορά, μετά από τα συνεχόμενα ρεκόρ, που τα έφεραν στα υψηλά επταετίας, αντιμετωπίζουν τώρα το ενδεχόμενο διακοπής του εμπορίου μεταξύ Κίνας και Αυστραλίας, που ειδικά σε ότι αφορά το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος είναι υψηλής σημασίας.
Στα μεσαία μεγέθη, η ναυλαγορά ξηρού φορτίου εξακολουθεί να καλπάζει. Μόλις την περασμένη Παρασκευή η Diana Shipping η εισηγμένη στο NYSE εταιρεία συμφερόντων οικογένειας Παληού, ναύλωσε το kamsamrax «Myrsini» χωρητικότητας 82.117 τόνων και ναυπήγησης 2010, στην Bocimar International έναντι 27.750 δολαρίων την ημέρα μείον 5% προμήθεια σε τρίτο μέρος. Το πλοίο ήταν ναυλομένο στην Ausca Shipping Limited έναντι 11.500 δολαρίων την ημέρα μείον 5% προμήθειες σε τρίτους. Η εταιρεία αναμένεται να έχει έσοδά ύψους 4,3 εκατ. δολαρίων.
Πριν από δύο εβδομάδες η ίδια εταιρεία είναι ναυλώσει το newcastlemax, Philadelphia, χωρητικότητας 206.040 τόνων και κατασκευής 2012, έναντι 28.500 δολάρια την ημέρα μείον προμήθεια 5% που καταβάλλεται σε τρίτους, για χρονική περίοδο το λιγότερο μέχρι την 1η Μαρτίου 2022, με ανώτατο όριο την 1η Μαΐου 2022. Η αμέσως προηγούμενη ναύλωση του πλοίου ήταν στην BHP Billiton Freight Singapore με ακαθάριστα ημερήσια ναύλα 14.500 δολάρια μείον προμήθεια 5% που καταβάλλεται σε τρίτους. Η συμφωνία αυτή αναμένεται να αποφέρει στην Diana Shipping έσοδα το λιγότερο 8,81 εκατ. δολάρια.
Σχολιάζοντας τη συμφωνία, η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, Σεμίραμις Παληού, σχολίασε: «Αξίζει να σημειώσουμε ότι το Philadelphia πέτυχε τα υψηλότερα ναύλα από τότε που το παραλάβαμε το 2012, αντανακλώντας πόσο ισχυρή είναι η αγορά ξηρού φορτίου αυτή την περίοδο».
Η κόντρα Κίνας – Αυστραλίας
Την ίδια στιγμή πάντως τα «μαντάτα» για τα capes δεν είναι χαρακτηρίζονται θετικά μετά την ανακοίνωση της Εθνικής Επιτροπής Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων της Κίνας η οποία αναφέρει ότι «αναστέλλει επ’ αόριστον» όλες τις δραστηριότητες στο πλαίσιο του Στρατηγικού Οικονομικού Διαλόγου Κίνας-Αυστραλίας. Αιτία, σύμφωνα με τους Κινέζους η «ιδεολογική διάκριση» της Αυστραλίας κατά της Κίνας.
Η είδηση είχε άμεσο αντίκτυπο στην αγορά των ναυτιλιακών παραγώγων (FFA’s) ρίχνοντας, για την περίοδο του Μαΐου, τον μέσο ημερήσιο ναύλο στα 39.750 δολάρια την ημέρα, από 46.000 δολάρια μια ημέρα πριν, ενώ για τον Ιούνιο οι τιμές έχουν πέσει στα 38.750 δολάρια από 43.400 που ήταν πριν την ανακοίνωση.
Ωστόσο, σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς οίκους οι φόβοι για κατάρρευση των εμπορικών σχέσεων των δύο χωρών, δεν φαίνεται πιθανό να πάρουν «σάρκα και οστά» με το σκεπτικό ότι η Κίνα εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από την Αυστραλία για την προμήθεια χάλυβα. Παρόλο που η Κίνα, σημειώνουν, προμηθεύεται σιδηρομετάλλευμα και από τη Νότια Αφρική, οι ποσότητες δεν επαρκούν για την αντικατάσταση των αυστραλιανών όγκων, πράγμα που σημαίνει ότι οποιοσδήποτε περιορισμός από την Κίνα στις προμήθειες της Αυστραλίας θεωρείται απίθανος.
Μάλιστα η Braemar σημειώνει ότι η υποχώρηση της ναυλαγοράς σε έναν βαθμό είναι αναμενόμενη, αφού βρίσκεται σε πολύ υψηλά, για την εποχή, επίπεδα.
Σημειώνουν επίσης, δε ότι έτσι και αλλιώς η αγορά θα ενισχυθεί και πάλι το γ΄ τρίμηνο του έτους όταν και θα ξεκινήσουν τα φορτία σιτηρών από Βραζιλία.
Διαβάστε επίσης:
Safe Bulkers: Αύξηση εσόδων 37% – Κατακόρυφη άνοδος των ναύλων στα bulk carriers
Όμιλος Βαφειά: Οι έξυπνες κινήσεις στη ναυτιλία – Τι λέει ο Χάρης Βαφειάς στο mononews