ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Mία ρεαλιστική εναλλακτική προσέγγιση, σε συνάρτηση με τη σχεδιαζόμενη από την Ε.Ε. ένταξη της ναυτιλίας στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών (EU ETS), προτείνει ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης με επιστολή του προς στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ο υπουργός εκφράζοντας και τις ανησυχίες της ελληνικής διεθνούς ναυτιλιακής βιομηχανίας ως προς τις προθέσεις της Ευρωπαϊκή Επιτροπής, στο πλαίσιο αναθεώρησης του EU ETS, να συμπεριλάβει σε αυτό τη ναυτιλία, προτείνει τη δημιουργία ενός ειδικού ευρωπαϊκού Ταμείου υπό το EU ETS που θα εξασφαλίσει τη σταθερότητα της τιμής του άνθρακα (carbon price), τη μείωση της επιχειρηματικής αβεβαιότητας και τον περιορισμό των οικονομικών και διοικητικών επιβαρύνσεων για τις χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.
Η πρόταση βασίζεται στην αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει», καθώς επιτρέπει οι φορείς που ελέγχουν την εμπορική λειτουργία του πλοίου (commercial operators) και κατά συνέπεια καθορίζουν με τις αποφάσεις τους την ενεργειακή απόδοση του πλοίου, να καταβάλλουν και το κόστος εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου. Το εν λόγω Ταμείο θα χρηματοδοτήσει παράλληλα την Έρευνα & Τεχνολογία για καύσιμα και τεχνολογίες χαμηλών και μηδενικών εκπομπών, ενώ δυνητικά θα καταστήσει ελκυστικότερη τη χρήση περιβαλλοντικά φιλικών καυσίμων.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι η προτεινόμενη προσέγγιση δύναται να ενταχθεί και σε ένα παγκοσμίως αποδεκτό μέτρο στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, ο κ. Υπουργός καλεί την Ευρ. Επιτροπή να εξετάσει την σχετική πρόταση με θετικό πρίσμα κατά την επεξεργασία της αναμενόμενης, εντός του προσεχούς Ιουλίου, νομοθετικής πρότασής της.
Η ελληνική πρωτοβουλία απολαμβάνει της συναίνεσης σημαντικών φορέων της ευρωπαϊκής και διεθνούς ναυτιλιακής βιομηχανίας και μη κυβερνητικών περιβαλλοντικών οργανώσεων και φέρνει τη χώρα μας στο επίκεντρο των διεθνών και ευρωπαϊκών προσπαθειών για τη σταδιακή απεξάρτηση της ναυτιλίας από το διοξείδιο του άνθρακα.
Με αφορμή την ελληνική πρόταση προς την Ευρωπαϊκή. Επιτροπή, ο κ. Πλακιωτάκης δήλωσε τα εξής:
«Μετά το Brexit, ο ελληνόκτητος στόλος αποτελεί το 58% του ευρωπαϊκού. Με την ευθύνη που αναλογεί στην Ελλάδα ως πρώτη ναυτιλιακή δύναμη στην Ευρώπη και στον κόσμο, να καταθέτει προτάσεις που θα οδηγήσουν στην επόμενη μέρα της ναυτιλίας με ασφάλεια, προβλεψιμότητα και απόλυτο σεβασμό στους ευρωπαϊκούς περιβαλλοντικούς στόχους, προτείναμε στην Ευρωπαϊκή. Επιτροπή να εξετάσει, αντί της ένταξης της ναυτιλίας στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών που σχεδιάσθηκε για άλλες βιομηχανίες, τη δημιουργία ενός ειδικού ναυτιλιακού κεφαλαίου που θα χρηματοδοτείται με σταθερό τρόπο από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, αναλόγως των αερίων εκπομπών κάθε πλοίου.
Η πρότασή μας διασφαλίζει την επίτευξη των κοινών μας περιβαλλοντικών στόχων στην Ε.Ε., την χρηματοδότηση της απαιτούμενης, υψηλής κλίμακας, έρευνας για τη σταδιακή απεξάρτηση της ναυτιλίας από τα ορυκτά καύσιμα, χωρίς να θέτει σε διακινδύνευση τη βιωσιμότητα των χιλιάδων μικρομεσαίων επιχειρήσεων που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ευρωπαϊκής ναυτιλίας».
Διαβάστε επίσης:
Attica Group: Υποτροφίες σε αριστούχους μαθητές και φοιτητές των ακριτικών νησιών
Εργατική Πρωτομαγιά: 24ωρη απεργία κήρυξε η ΠΝΟ την Πέμπτη, δεμένα στα λιμάνια τα πλοία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μεντβέντεφ απειλεί τους Times: «Άθλια τσακάλια, να προσέχετε! Είστε νόμιμοι στρατιωτικοί στόχοι»
- Γερμανία: Σε ιστορικό υψηλό οι εξαγωγές όπλων
- Δούκας για Διπλή Ανάπλαση: Αγωνιζόμαστε να λύσουμε το πρόβλημα που δημιούργησε ο Μπακογιάννης
- Ερντογάν: Στο Κάιρο μεταβαίνει αύριο για τη σύνοδο κορυφής της D-8