Δεν υπάρχει στο εμπρός μέρος ο όγκος και το βάρος του θερμικού κινητήρα, η μπαταρία στο πάτωμα ενισχύει την ακαμψία.
Παρακολουθούμε το ένα μετά το άλλο τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα να αριστεύουν στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP. Χαρακτηριστικό παράδειγμα πρόσφατο το ID.4 το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Volkswagen που εντυπωσίασε στις δοκιμές πρόσκρουσης και ασφάλειας του Euro NCAP. Απέσπασε συνολική βαθμολογία πέντε αστέρων και κορυφαία επίδοση στην προστασία παιδιών-επιβατών.
Η αξιολόγηση της προστασίας των επιβατών από τον Euro NCAP βασίζεται σε παράγοντες όπως οι μετωπικές και πλευρικές συγκρούσεις καθώς και οι δοκιμές καταπόνησης της σπονδυλικής στήλης, συνήθως από οπίσθιες συγκρούσεις.
Με βάση τα παραπάνω και παράλληλα την αξιολόγηση του εύκολου και γρήγορου απεγκλωβισμού και διάσωσης, το VW ID.4 πέτυχε επίδοση 93% στην προστασία ενηλίκων επιβατών και 89% για τα παιδιά. Η τελευταία αξιολόγηση βασίζεται όχι μόνο στην προστασία που παρέχεται από συστήματα συγκράτησης παιδιών σε περίπτωση μετωπικής ή πλευρικής σύγκρουσης, αλλά και τις συνολικές δυνατότητες που προσφέρει το όχημα για την εγκατάσταση παιδικών καθισμάτων διαφόρων μεγεθών, καθώς και τον διαθέσιμο εξοπλισμό για την ασφαλή μεταφορά παιδιών.
Εκτός από την προστασία των επιβατών, ο Euro NCAP εξετάζει επίσης πόσο αποτελεσματικά είναι τα αυτόματα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης για τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου – πεζούς και ποδηλάτες. Ένα από τα θετικά στοιχεία αξιολόγησης του ID.4, είναι ότι όλες οι εκδόσεις διαθέτουν στον βασικό εξοπλισμό το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας (Lane Assist) και το σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης (Front Assist). Το ID.4 διαθέτει επίσης κεντρικό αερόσακο ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα που, για παράδειγμα, αποτρέπει τη βίαιη επαφή ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης.
Με βαθμολογία 85%, το αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Volkswagen σημείωσε επίσης εξαιρετική επίδοση στην κατηγορία των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Τέλος, η βαθμολογία του ID.4 για την προστασία των πεζών και των ποδηλατών ήταν 76%, επίσης ανάμεσα στις κορυφαίες.
Η επίδοση του νέου ID.4, έρχεται να προστεθεί στην αντίστοιχη που είχε σημειώσει το ID.3, την προηγούμενη χρονιά, το οποίο είχε επίσης σημειώσει κορυφαία βαθμολογία.
Δείτε τη δοκιμή πρόσκρουσης του ID.4 από τον Euro NCAP:
Αυτό που παρατηρεί κανείς στο video είναι πως η βιαιότητα της σύγκρουσης δεν παραμορφώνει την καμπίνα των επιβατών γιατί δεν υπάρχει ο κρίσιμος όγκος του θερμικού κινητήρα εμπρός από τον οδηγό και τον συνοδηγό. Η ενέργεια μεταφέρεται ελεγχόμενα χάρη στις ειδικές ζώνες παραμόρφωσης περιμετρικά της καμπίνας επιβατών έτσι απομένει ζωτικός χώρος επιβίωσης.
Αντίστοιχα οι αερόσακοι αναλαμβάνουν να επιβραδύνουν ομαλά τα σώματα των επιβατών. Σημαντικό ρόλο παίζει και η ακαμψία του πατώματος χάρη στην μπαταρία που βρίσκεται εκεί. Με αυτό σα δεδομένο, είναι πιο εύκολο στους μηχανικούς να διαμορφώσουν κρίσιμες διατομές και ελεγχόμενες ζώνες παραμόρφωσης περιμετρικά.
Έτσι ανεξαρτήτως της γωνίας σύγκρουσης και της ενέργειας η ροή της διαμορφώνεται με τρόπο που ελαχιστοποιείται η πιθανότητα παραμόρφωσης της καμπίνας επιβατών. Εφόσον ο επιβάτης φορά ζώνη και ενεργοποιηθούν οι αερόσακοι, η πιθανότητα θανάτου ή σοβαρού τραυματισμού είναι μικρή. Γίνεται δε ακόμη μικρότερη χάρη στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που προειδοποιούν τον οδηγό.