ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Μπροστά βγαίνουν οι ΗΠΑ, στο ζήτημα της πράσινης ναυτιλίας, ζητώντας από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) να αναθεωρήσει τους στόχους που έχει θέσει για τη μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 50% μέχρι το 2050.
Πρόκειται για την σημαντικότερη πολιτική παρέμβαση των ΗΠΑ σε θέματα ναυτιλίας, τουλάχιστον τις τελευταίες δεκαετίες.
Σε μια περίοδο που η «ναυμαχία» των 3,4 τρισ. δολαρίων που θα χρειαστούν για επενδύσεις στη ναυτιλία, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι που έχει θέσει ο ΙΜΟ, είναι σε πλήρη ένταση, η κυβέρνηση των ΗΠΑ εμφανίζεται στο προσκήνιο, με τον Τζον Κέρρι, τον ειδικό απεσταλμένο για το κλίμα του Αμερικανού προέδρου, να δηλώνει να δηλώνει ότι οι ΗΠΑ είναι εδώ να βοηθήσουν τον ΙΜΟ να αναθεωρήσει τη στρατηγική του, μέσα στο 2023, προκειμένου ο επόμενος στόχος να είναι μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2050.
Ο σχεδιασμός σήμερα προβλέπει μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη διεθνή ναυτιλία κατά τουλάχιστον 50% έως το 2050 σε σύγκριση με τα δεδομένα του 2008.
«Οι Ηνωμένες Πολιτείες δεσμεύονται να συνεργαστούν με χώρες μέλη του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού για να υιοθετήσουν το στόχο της επίτευξης μηδενικών εκπομπών από τη διεθνή ναυτιλία έως το 2050 και να υλοποιήσουν φιλόδοξα μέτρα που θα θέσουν ολόκληρο τον τομέα σε μια πορεία για την επίτευξη αυτού του στόχου», δήλωσε ο κ. Κέρρι κατά τη διάρκεια μιας διαδικτυακής εκδήλωσης που διοργανώθηκε από τη ΜΚΟ Ocean Conservancy.
Υποστήριξε ότι οι τεχνολογίες που πρέπει να υιοθετηθούν από τη ναυτιλία είναι γνωστές, αλλά χρειάζονται επενδύσεις. «Εναπόκειται σε όλα τα έθνη να στείλουν ένα σαφές μήνυμα στον κλάδο, ώστε να κάνουν αυτές τις επενδύσεις στο εγγύς μέλλον», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η διαμάχη για το LNG
Και ενώ οι ΗΠΑ, βγαίνουν μπροστά, στους κόλπους της ναυτιλίας οι διεργασίες συνεχίζονται έντονα. Μάλιστα το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο μαζί με την Διεθνή Ένωση Κρουαζιέρας, αλλά και το World Shipping Council, σε επιστολή του προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό ζητά να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για την υιοθέτηση ενός παγκόσμιου μέτρου (οικονομική επιβάρυνση των εκπομπών αερίων ρύπων) για τα πλοία.
Προτείνουν ουσιαστικά να οριστεί ένα κόστος για τις εκπομπές CO2 προκειμένου να μειωθεί το χάσμα μεταξύ των τιμών των ορυκτών καυσίμων και των καυσίμων μηδενικού άνθρακα. Οι Ενώσεις πιστεύουν ότι αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή για τα κράτη μέλη του ΙΜΟ να εξετάσουν το ρόλο των μέτρων αυτών ώστε να διευκολυνθεί η υιοθέτηση τεχνολογιών μηδενικού άνθρακα και εμπορικά βιώσιμων πλοίων.
Όπως επισημαίνεται για να επιτευχθεί ο στόχος θα πρέπει να υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις σε ότι αφορά τα καύσιμα. Προκειμένου να αναπτυχθούν εναλλακτικές τεχνολογίες, η προσπάθεια αυτή μπορεί να χρηματοδοτηθεί μέσα από τους κόλπους του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού. Ήδη μάλιστα υπάρχει προς συζήτηση μια πρόταση της ναυτιλιακής βιομηχανίας, για τη δημιουργία ενός ταμείου ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων το οποίο θα χρηματοδοτήσει την έρευνα για εναλλακτικούς τύπους καυσίμων και τεχνολογιών με στόχο την απανθρακοποίηση του κλάδου.
Διαμάχη
Μετά την ανακοίνωση της Παγκόσμιας Τράπεζας που ζητά από την διεθνή κοινότητα να μειώσει την έκθεση της σε επενδύσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου, ως καύσιμο για τη ναυτιλία, η ένωση SEA-LNG αντέδρασε και σε ανακοίνωσή της επισημαίνει: «Η αναμονή για τα μελλοντικά καύσιμα και η μη πλήρης χρησιμοποίηση του υγροποιημένου φυσικού αερίου, το οποίο είναι αποδεδειγμένα, ασφαλές ανταγωνιστικό και διαθέσιμο σήμερα, είναι λάθος».
«Πρέπει να επωφεληθούμε σήμερα από την επιβεβαιωμένη μείωση του GHG έως και 23% και τα προφανή οφέλη του LNG καύσιμο πλοίων. Το να συνεχίσουμε να περιμένουμε εναλλακτικές που δεν έχουν αποδεδειγμένα αποδώσει επιδεινώνει τα τρέχοντα προβλήματα που έχουμε με τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Η Ένωση σημειώνει ακόμα ότι η μετάβαση στα μελλοντικά καύσιμα δεν πρέπει να ακολουθήσει αυτήν την προσέγγιση καθώς «η εστίαση σε θεωρητικές, μη αποδεδειγμένες λύσεις εμποδίζει την καινοτομία σε τεχνολογίες που μπορούν να δώσουν απαντήσεις. Το να προτείνουμε ότι δεν θα γίνουν επενδύσεις στον τομέα του LNG είναι παράλογο, θα παρατείνει τη χρήση καυσίμων με υψηλότερες εκπομπές και θα επιβραδύνει την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας».
Διαβάστε επίσης:
Επιστρέφουν οι Έλληνες ναυτικοί του Angelic Power – «Βέτο» της Κίνας για πλοίαρχο-υποπλοίαρχο
Πωλήσεις με λογιστικό κέρδος 26,2% για την Capital Partners του Βαγγέλη Μαρινάκη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike