ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο υπουργός εξέφρασε ακόμα την πεποίθηση ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μετεξελίσσεται σε σημαντικό εμπορευματικό κόμβο, όχι μόνο για τα Βαλκάνια, αλλά και για την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, με “ιδιαιτέρως σημαντικά οφέλη για την τοπική και εθνική οικονομία και κοινωνία”, αλλά και για τη γεωστρατηγική θέση της πόλης στον παγκόσμιο χάρτη των μεταφορών.
«Διαπίστωσα για ακόμα μια φορά τις τεράστιες αναπτυξιακές δυνατότητες και προοπτικές του λιμένος της Θεσσαλονίκης, ως αποτέλεσμα του μεγάλου επενδυτικού προγράμματος των 300 εκατ. ευρώ, που είναι σε εξέλιξη. Η κυβέρνηση παρακολουθεί και υποστηρίζει το έργο του ΟΛΘ, όχι μόνο σε ό,τι αφορά τις υποχρεωτικές επενδύσεις, όπως η προβλήτα 6, αλλά και τις μη υποχρεωτικές, οι οποίες υπερβαίνουν τα 100 εκατ. ευρώ» τόνισε.
Πρόσθεσε ότι ήδη έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών του λιμένος Ηρακλείου και μέσα στο 2021 θα ακολουθήσει η αντίστοιχη διαδικασία για εκείνο του Βόλου, ενώ υπενθύμισε ότι ήδη βρίσκονται στον «αέρα» οι διαγωνισμοί για τα περιφερειακά λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Ηγουμενίτσας.
Όσον αφορά τη θαλάσσια σύνδεση της Θεσσαλονίκης με το Αιγαίο, ο κ.Πλακιωτάκης διαβεβαίωσε ότι στόχος του υπουργείου του είναι η μόνιμη και σταθερή σύνδεσή της, μέσω πολυετών συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας και με την ταυτόχρονη δρομολόγηση νέων πλοίων.
Ειδικά για την επιδοτούμενη ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης- Σποράδων, την προκήρυξη της οποίας ανακοίνωση νωρίτερα σήμερα, ο υπουργός διευκρίνισε ότι αυτή αφορά τη θερινή περίοδο, από την 1η Ιουνίου ώς τις 15 Σεπτεμβρίου, με τρία δρομολόγια εβδομαδιαίως, με γρήγορο επιβατικό οχηματαγωγό πλοίο.
Ενδεχομένως πολύ πιο σύντομα από το φθινόπωρο ο ανάδοχος για το έργο της 6ης προβλήτας
Πριν από τον Σεπτέμβριο, αλλά ενδεχομένως και πολύ πιο σύντομα, αναμένεται να αναδειχθεί ο ανάδοχος για το έργο της 6ης προβλήτας στο λιμάνι, ενώ σήμερα βρίσκεται υπό αξιολόγηση η αρτιότητα των οικονομικών και τεχνικών φακέλων των πέντε υποψήφιων σχημάτων, όπως επισήμανε ο εκτελεστικός πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), Αθανάσιος Λιάγκος, συγκεκριμενοποιώντας περαιτέρω το χρονοδιάγραμμα που ανέφερε ο υπουργός.
Στο ερώτημα τι αφορούν οι επιπλέον υποχρεωτικές επενδύσεις, της τάξης των 100 εκατ. ευρώ (από τα 180-200 εκατ. Έφτασαν στα 300 εκατ.), που ανακοινώθηκαν, ο κ.Λιάγκος απάντησε ότι αυτές κατά κύριο λόγο θα αναπτυχθουν σε βάθος χρόνου και περιλαμβάνουν μηχανολογικό εξοπλισμό, εκσυγχρονισμό γερανογυρών και ηλεκτρονικά συστήματα τρίτης γενιάς, που θα επιτρέψουν στο λιμάνι να υποδέχεται μεγάλα πλοία κατηγορίας “ultra-mother vessels”, χωρητικότητας 24.000 TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων).
Νωρίτερα, τον υπουργό υποδέχθηκαν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ο εκτελεστικός πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Αθανάσιος Λιάγκος και Φράνκο Κούπολο αντίστοιχα και το εκτελεστικό μέλος του διοικητικού συμβουλίου, Αρ.Νταβιντιάν. Στη σύσκεψη μετείχαν ακόμα ο γενικός γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, η επικεφαλής του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Μαρία Αντωνίου και ο βουλευτής Στράτος Σιμόπουλος.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τράπεζες: Τι να περιμένουμε το 2025 στα στεγαστικά δάνεια
- «Ημέρα Καριέρας» της ΔΥΠΑ στο Ντίσελντορφ 1.200 θέσεις εργασίας από 45 επιχειρήσεις
- «Κοκκινίζουν» οι μετοχές πληροφορικής – Ποιες εταιρείες έχουν μεγάλες απώλειες
- Μεγάλες αλλαγές στη Δικαιοσύνη: Η στρατηγική για το 2025 και τα άλυτα προβλήματα