ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το σύνδρομο της Εύας ανέβηκε τον Μάρτιο του 2020 για λίγες παραστάσεις αποσπώντας τις θετικές αντιδράσεις από το εντυπωσιασμένο κοινό προτού κλείσει η αυλαία με τα πρώτα έκτακτα μέτρα κατά της πανδημίας. Αυτή τη φορά το σύγχρονο αυτό έργο ακολουθεί τον πλέον διαδομένο δρόμο των online παραστάσεων.
Η Άννα Ετιαρίδου εμπνεύστηκε το έργο της μέσα από αληθινές ιστορίες που διαδραματίστηκαν στη διάσημη αμερικανική σκηνή. Περιστατικά που σκηνοθετεί ο Κώστας Δελακούρας με αληθοφανή ζωντάνια, μαύρο χιούμορ και αυτοσαρκασμό και συνάμα μπόλικο σασπένς με ανατροπές και απρόβλεπτους ήρωες.
Ηθοποιοί, θεατρικοί συγγραφείς, σκηνοθέτες, ενδυματολόγοι αλλά και κριτικοί θεάτρου βρίσκονται αντιμετώποι με αφορμή την εμβληματική μορφή της Εύας.
Σύμφωνη με το συμβολικό όνομα που φέρει, πρόκειται για αμφιλεγόμενη προσωπικότητα. Καταφέρνει με πλάγιους τρόπους να διεισδύσει στον θεατρικό τους κόσμο και να φέρει μεγάλες ανατροπές και ευτράπελα.
Πώς ξετυλίγεται το έργο
Η καλλιτεχνική κούραση, η κρίση της μέσης ηλικίας, η αμετροεπής φιλοδοξία, τα ψυχολογικά αδιέξοδα, οι διαφωνίες, αλλά και η σύμπραξη των καλλιτεχνών του Θεάτρου, ξύνουν την έως τώρα αρραγή επιφάνεια των πρωταγωνιστών αυτού του θίασου.
Η υπόθεση του έργου διαδραματίζεται τόσο στο προσκήνιο όσο και στα παρασκήνια του Μπρόντγουαιη, μέσα σε μια απόλυτα θεατρική, ιδιάζουσα ατμόσφαιρα. Έναν μικρόκοσμο όλο πάθη, που αποτελεί ωστόσο και καθαρό καθρέπτη της σύγχρονης κοινωνίας.
Στο επίκεντρο του θιάσου μια καταξιωμένη ηθοποιός, επί χρόνια βασίλισσα των θεατρικών σκηνών του Μπρόντγουαιη, Βρίσκεται τώρα στα όρια της μετάβασής της στη μέση ηλικία, βρίσκεται σε καλλιτεχνική και υπαρξιακή κρίση.
Παρόλο που η ζωή φαίνεται να της έχει χαρίσεο απλόχερα, επιτυχία, αναγνώριση, φίλους, έρωτα και την ικανοποιήση να βιοπορίζεται από το επάγγελμα που αγαπά, εκείνη καταβάλλεται από τη φοβερή αίσθηση ότι το άστρο της σβήνει.
Πρόκειτα για αδυσώπητη πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν σχεδόν όλες οι ντίβες της θεατρικής σκηνής και κυρίως της μεγάλης οθόνης. Ο αμείλικτος χρόνος διαγράφεται στο πρόσωπό τους αλλά ο φακός επιζητεί μανιωδώς μονάχα τη λάμψη της νεότητας. Οι ρόλοι στη μεγάλη οθόνη συρρικνώνονται.
Αλλά και στη θεατική σκηνή: Ποια έργα ρεπερτορίου αφιερώνουν άραγε τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε γυναίκες μέσης ηλικίας; Από το επίκεντρο, στην αφάνεια. Πρόκειται για επώδυνη μετάβαση που οι περισσότερες ερμηνεύτριες καλούνται να αντιμετωπίσουν ολομόναχες.
Ελάχιστες επιβιώνουν. Η αφρόκρεμα: Ώρα, η απαράμιλλη Μέριλ Στριπ.
Κάποια στιγμή στη ζωή της έμπειρης πρωταγωνίστριας του έργου, εμφανίζεται μια νεαρή ενζενί ονόματι Εύα, που εκφράζει τη λατρεία της στο πρόσωπο της βετεράνου.
Η τελευταία καθώς και οι φίλοι της αγκαλιάζουν ανεπιφύλακτα τη νεαρή πρωταγωνίστρια. Ανοίγουν διάπλατα την πόρτα στον μαγικό κόσμο του Θεάτρου.
Όμως η ανικανοποίητη Εύα δεν αποτελεί συνηθισμένη περίπτωση νέας ηθοποιού. Σύντομα δείχνει να επιθυμεί πολλά περισσότερα… Ίσως και όλα…
Ετιαρίδου – Δελακούρας αποτελούν σταθερό θεατρικό δίδυμο με διαχρονικές επιτυχίες. Προηγούμενο έργο που ανέβασαν με την Ομάδα Πλάνη, Οι επισκέπτες του Δεκαπενταύγουστου. Παρουσιάστηκε επίσης με μεγάλη επιτυχία για δύο σαιζόν στο θέατρο Βαφείο.
Πληροφορίες
Κείμενο: Άννα Ετιαρίδου
Σκηνοθεσία: Κώστας Δελακούρας
Ερμηνεύουν: Άννα Ετιαρίδου, Σοφία Ιωακειμίδη, Γιάννα Παπανικολάου Κωνσταντίνος Καρούζος, Ελένη Γιάχου και ο Κώστας Δελακούρας
Φωτισμοί-Ηχοληψία: Σάββας Σουρμελίδης
Φωτογραφίες: Μάνος Γεωργίου – Νάντια Γεωργιάδου
Βίντεο: Πέτρος Κιοσές
On Demand Streaming
Στη σελίδα της Viva.gr με αγορά ηλεκτρονικού εισιτηρίου (κωδικού πρόσβασης)
Aπό 14/04/21 (00:01) έως 05/05/21 (23:59).
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές πωλούν τα παλαιότερης κατασκευής bulkers τους
- Σε νέες περιπέτειες η οικογένεια Γιαννίρη- Στο σφυρί η μονοκατοικία στην Κηφισιά
- Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και γιατί τώρα όλοι σιωπούν, η «βόλτα» της Πειραιώς, η ρελάνς των Ιταλών στον Σιάμισιη, η κίνηση Στάσση, το μετρό και οι «τσακωμένοι» και ο Κινέζος στο Amirandes
- Τράπεζες: Μπρα ντε φερ ανάμεσα στους επενδυτικούς οίκους και τις χρηματιστηριακές για τις τιμές στόχους